Wij gaan binnenkort voor de vierde keer Kamperen met onze falco 4000. We vinden het een schitterende tent en genieten enorm van het kamperen wat we hiervoor niet eerder hadden gedaan.
Wij hebben echter alle keren best opzet problemen gehad met de tent. Zo hebben we eigenlijk altijd een flinke plooi in het grondzeil, is er een keer water via de rits aan de achterkant naar binnen gekomen, maar ook schieten onze stokken echt te ver weg, zeker van de luifel, wanneer we de spanbanden verwijderen, de stokken schieten ook altijd van het onderzetplaatje af. Ergens maken we een denk of doe fout met opzetten maar we komen er niet achter, hierdoor komt er ook verkeerde spanning op de tent en de ritsen, wat erg zonde is en vraagt om defecten.
Herkent iemand dit of tips van medegebruikers?
Mocht je niet de juiste reactie krijgen dan zou ik als ik jouw was even naar Bax in Bergeijk bellen. Ze weten vast direct waardoor het komt. Ik denk nu dat je misschien de bogen de verkeerde kant opzet (we moesten elk jaar weer denken hoe we ze op het grondzeil moesten leggen voordat we ze omhoog zetten.
Als het wegschiet zou ik ook denken dat de spanning te hoog is.
We hebben 6 jaar met de baco 4600 gekampeerd, nimmer een plooi in grondzeil laat staan water in de tent door een rits ook geen wegschietende bogen. Wel meerdere malen dus de bogen verkeerd neergelegd. Maar dat merkten we dan met opzetten/inritsen (proefondervindelijk)