Pas op voor zielige oplichters langs de franse snelweg. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
14.08.2019 09:51
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
14.08.2019 13:07
Goed dat weer onder de aandacht te brengen. Het is een jaarlijks weerkerend probleem met telkens een nieuwe variant op het oude thema “geld afhandig maken”.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
15.08.2019 09:16
Het is weliswaar dezelfde truuk, maar als het zó goed gespeeld wordt als omschreven in het artikel, met zelfs ingeslagen portierramen en glas op de stoel, dan kan ik mij voorstellen dat er mensen intrappen. Al was het maar een paar euro om de kinderen een ijsje te geven en de ouders koffie tegen de schrik.
Helaas (of gelukkig) ben ik nog niet zó cynisch dat ik mij afkeer van al het leed wat mensen kan overkomen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.08.2019 11:07
Da's mooi, maar lees vooral ook die ene zinsnede. Als dit mensen echt overkomt, helpt de politie om te zorgen dat je in ieder geval thuis kunt komen. He verhaal dat men niet meer naar huis kan, klopt dus niet.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
15.08.2019 23:28
Idd ze doen het leuk. Man bij de auto. Ik even met de kinderen plassen en eten halen.Kom ik terug staat die vent leuk te babbelen met mijn man. Zegt mijn man deze man komt uit Ierland of we hem geld kunnen geven want geen pasjes en ze moeten tanken. Want geen benzine meer. Ik zeg jij bent gek die staat de boel op te lichten. DUs nee. Man druipt af stapt in zijn bus met Frans kenteken en rijdt een rondje aire. Vervolgens staat ie ergens anders. Gendarmerie reed ook over parkeerplaats en man is af gedropen zonder dat ze hem hebben kunnen pakken.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.08.2019 00:15
Hoop dat je dit verhaal ook aan die agenten verteld hebt. Ook al kunnen ze die gasten ter plaatse niets maken, het telt wel mee. En al hebben ze maar een kenteken om in de gaten te houden.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
16.08.2019 07:47
En vergeet vooral ook niet dat er ook nog echt mensen met problemen zijn die werkelijk hulp nodig hebben. We zijn inmiddels allemaal zo bang om overvallen of opgelicht te worden dat we mensen in echte nood niet meer herkennen. Zo jammer.
Wij ontmoetten vorig jaar ook een man met een vraag. Mijn eerste gevoel was ook; oplichter/overvaller. Dus direct autoportieren op slot en zeer alert op onze waardevolle spullen en papieren. Terwijl ik de auto en vouwwagen bewaakte hielpen man en zoon de man, die daarna overstroomde van dankbaarheid.
Dat bestaat ook nog.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
16.08.2019 08:41
Als je een ANWB buitenlanddekking hebt. Een reisverzekering, een zorgverzekering en een Visa card kun je nagenoeg alle problemen ondervangen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.08.2019 17:28
Ook zonder dit bericht zou ik heel wantrouwend zijn. Als dit op een parking met voorzieningen gebeurd is dan ga je toch als slachtoffer als eerste naar het restaurant, benzinestation etc. En inderdaad zal er aangifte bij de politie gedaan moeten worden en die helpen je natuurlijk ook verder. Daarbij zijn er bijzonder weinig mensen die zonder reisverzekering met vakantie gaan (hoop ik). Ook daar kun je naar bellen om raad.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
17.08.2019 10:15
Natuurlijk kunnen we in Nederland allerlei voorzieningen aanschaffen tegen calamiteiten. Of iedere Europeaan dat in zijn eigen land, tegen een redelijke prijs, ook kan, is nog maar de vraag.
Natuurlijk is het de beste oplossing voor een gestrande reiziger om de politie te bellen, desnoods met een geleende telefoon. In de hoop dat men er niet met jouw telefoon vandoor gaat.
Het feit blijft dat ik toch zal kijken in zo'n situatie of ik hulp kan of moet bieden. Noem het maar naïef. Uiteraard loop ik niet direct met euro's te smijten, en vertrouw ik niet alle blauwe ogen.
Ooit ben ik in Frankrijk geholpen om aan diesel te komen toen de (ANWB)creditcard niet werkte en de tank echt leeg was. Geld werd door de betaalautomaat niet geaccepteerd en de dichtstbij zijnde bemande pomp was niet meer haalbaar met het restant diesel. Ik ben de man nog steeds dankbaar dat hij onderscheid kon maken tussen echt en oplichting. Ik heb wel geleerd om ruim op tijd te tanken.