Camping aan zee max 850km vanaf Zwolle (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Harald
, Datum:
14.08.2019 00:03
Hallo,
nu we weer thuis zijn na een fijne vakantie in NL, hebben we besloten om volgend jaar voor het eerst met onze familietent naar het buitenland te gaan, samen met onze jongens van t.z.t. 4 en 11 jaar. Onze keuze is daarbij gevallen op Normandië of Bretagne. Heb het internet al flink afgestruind maar zie door de bomen het bos niet meer....
Wie heeft er nog tips voor ons? Wij hebben een paar eisen/wensen:
-zoals in het onderwerp al aangegeven liefst max 850km vanaf Zwolle
-zandstrand op loopafstand
-zwembad aanwezig
-speeltuin(tje) aanwezig
-beetje vermaak prima, uitgebreide animatie geen vereiste (doen onze jongens toch niks mee)
-niet te massaal
Wie weet er een camping die aan bovenstaand lijstje (ongeveer) voldoet?
Groeten Harald.
Geplaatst door: mir1
, Datum:
14.08.2019 01:56
@Harald,
Met jouw wens van max. 850 km vanaf Zwolle gaat volgens mij Bretagne afvallen. Dit is volgens mij toch zo'n 1000 km.
Al ruim 20 jaar geleden voor het eerst naar Frankrijk met onze eerste zoon van toen net 1 jaar. Onze gedachte: laten we maar naar Bretagne gaan. Is niet zo ver, indien nodig zo weer thuis met de kleine. Niet naar de afstand gekeken, camping geboekt en vertrokken. Bleek achteraf toch ruim 1000km.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
14.08.2019 08:00
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.08.2019 08:18
Bretagne zal inderdaad afvallen. Kijk op deze site op de kaart en stel daarbij filters in: Niet te groot, max twee sterren, wel een zwembad, dan krijg je zo ongeveer de campings die je zoekt.
, Datum:
14.08.2019 13:35
Bedankt voor jullie adviezen. Ik had inderdaad een max van 850km opgegeven, maar als onze droomcamping nou toevallig 50km verder is dan doen we daar niet moeilijk over natuurlijk ;)
Ohja één eis/wens ben ik vergeten: er moet een goed werkende wifi aanwezig zijn op de camping.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.08.2019 18:26
Dan is Saint-Malo net te doen: 890 km. Leuke oude vestingstad, niet vergeten ook naastgelegen gezellige, oude Dinan te bezoeken.
Geplaatst door: Mathilda
, Datum:
14.08.2019 19:46
Geplaatst door: Noa
, Datum:
14.08.2019 21:01
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
14.08.2019 22:05
@Harald,
Oke, als de extra kilometers niet uitmaken misschien een tip.
Camping Le Raguenes Plage in Nevez
Camping-frankrijk.nlCamping International Le Raguenès Plage in NevezAlles wat u wilt weten over deze camping in Finistère
Ruime grasplekken, prima sanitair, zwembad en dichtbij het strand. Hier wel enorme getijdeverschillen, maar dat is aan die kust heel normaal.
Hoewel, onze mening is van ruim 20 jaar geleden. En op de site zie ik dat de camping nogal uitgebreid is, maar wij hebben er toen een fijne vakantie gehad en kijken nog steeds terug op een mooie eerste vakantie met onze oudste.
Ook de camping ernaast, L’Ocean, leek ons toen een prima stek. Zelf niet gestaan, alleen over heen gelopen.
Camping-frankrijk.nlCamping L'Ocean Nevez in NevezAlles wat u wilt weten over deze camping in Finistère
Geplaatst door: Aafke
, Datum:
16.08.2019 15:07
De door Mathilde genoemde camping Longchamp ziet er heel leuk uit!!
Mooi strand, omgeving en stadjes lijken ook super leuk!
Hij komt op m'n lijstje te staan.
Jammer dat het weer zo onzeker is in Bretagne.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.08.2019 17:24
Omgeving Erquy in Noord Bretagne is aan te raden. Genoeg te zien, mooie stranden, mooie wandelingen etc. Net iets verder dan 850km, maar scheelt niet veel.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.08.2019 17:25
, Datum:
17.08.2019 17:29
Bedankt voor alle tips!
Camping Longchamps in Saint Lunaire had ik zelf ook al gevonden en op mijn lijstje gezet, deze spreekt mij wel aan. Camping Le Raguenes Plage in Nevez is volgens Maps ruim 1100km, da's veel héél veel verder dan de max die ik had opgegeven.
Kent iemand camping Le Chatelet in Saint Cast Le Guildo? Da's ook in de buurt van Erquy, hier stonden vrienden van ons zij waren lyrisch over de camping vooral over de ligging.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
18.08.2019 08:10
Als je van levendigheid houdt is Le Châtelet een goede keus denk ik, camping heeft alle voorzieningen die je vraagt. Het strand is met een steile trap bereikbaar. Ik heb er zo’n jaar of 10 geleden gekampeerd in het voorseizoen.