Le Littoral (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
13.08.2019 08:57
Wij zijn al het kijken naar een leuke camping voor volgend jaar. We willen een keer helemaal wat anders en kwamen bij bovenstaande camping in Talmont-Saint-Hilaire uit.
Is iemand hier ooit geweest, en zoja, is het wat? Zijn er ook andere Nederlanders (met kinderen tussen de 10 en 15 jaar)?
Zijn er wat leuke dingen te doen in de omgeving?
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
13.08.2019 12:38
Wat zijn je verwachtingen van de omgeving? En waar ben je zoal geweest?
Omgeving is een echt kustgebied. Omdat dit lang 1 van de armste delen van Frankrijk was is er weinig aan bezienswaardigheden. Natuurlijk zijn er wel wat uitstapjes mogelijk, maar het is niet te vergelijken met andere delen van het land. Natuurlijk is er niet "niks" te doen, want anders zouden er niet zo veel toeristen heen gaan. De stranden zijn heel mooi bijvoorbeeld. Te doen in de omgeving: Les Sables d'Olonne( boulevard, centrum), kasteel van Talmont, Plage Du Veillon, wandelen vanuit Jard sur Mer naar landtong, Fontenay le Comte, evt wat verder: schitterende stad La Rochelle.
, Datum:
13.08.2019 12:44
Wij zijn zelf goed bekend met een groot deel van de westkust van Frankrijk. Wat zuidelijker, rond Saint Palais sur Mer, is meer te doen. De omgeving is ook wat mooier. Rond Saint Palais sur Mer mooie rotskusten en afwisseling tussen stranden bij de rotsen en langere zandstranden. Google maar 'ns wat. Ter plaats meer mogelijkheden tot uitstapjes, o.a. Ile D'Oleron, La Rochelle, Fouras, Fort Brouage, Royan, Saintes en Cognac, etc. (ik adviseer overigens niet op het eiland Oleron te gaan zitten, maar het zgn Presqu'ile de La Coubre (het stukje ten westen van Royan). 1 nadeel van dit stukje is wel dat het er in het hoogseizoen behoorlijk druk is (maar dat ik op heel veel plekken aan de kust zo). Voor meer cultuur/ te zien kun je een verblijf aan de westkust natuurlijk ook heel goed combineren met een omgeving waar nog meer te zien is, o.a. Loire-gebied (overal leuke plaatsjes en kastelen) of de Dordogne (zowel qua natuur als plaatsjes prachtig).
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
13.08.2019 19:07
Ik ken de genoemde camping niet zelf maar wij hebben in juni enkele dagen doorgebracht op camping la ferme de Latois in Coex
Camping-frankrijk.nlRCN Camping La Ferme du Latois in CoëxAlles wat u wilt weten over deze camping in Vendee
Ligt niet zo heel ver vandaan van Talmont St Hilaire
Camping ligt op 15 km van de prachtige kust
Camping heeft Nederlandse leiding en wordt daarom vooral bezocht door landgenoten
Voor jullie kinderen zal er daarom voldoende aanspraak en aansluiting zijn
Binnenland van de Vendee is niet erg verrassend maar de kust is prachtig en authentiek
Nog redelijk onontdekt door het grote geld en projectontwikkelaars
De kustplaatsen zijn leuk om te bezoeken en hebben een gezellige Franse flaneersfeer.
Puy de Fou is op redelijke afstand en schijnt de moeite waard te zijn
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
15.08.2019 01:16
Doen! Fantastische camping voor kids van die leeftijd. Heel mooi binnen-en buitenzwembad. Prima restaurant. Heel modern allemaal. Omgeving is geweldig en in tegenstelling tot wat eerder wordt beweerd, heel veel te zien en te doen. Het binnenland is heel mooi (heuvelachtig). Le Puy du Fou moet je zeker bezoeken, uniek park. Het weer is er meestal ietsje beter dan in Nl/Be, maar het is natuurlijk geen Middelands Zeeklimaat. Wij hebben er 2 jaar geleden met Pasen een geweldige vakantie gehad!
, Datum:
15.08.2019 15:01
@Jurgen, het is maar net wat je gewend bent denk ik. Andere omgevingen in Frankrijk hebben echt veel meer te bieden aan leuke pittoreske dorpjes, leuke stadjes, mooie kastelen, natuur etc. (Ik denk aan Dordogne, Bretagne, Loiredal bijvoorbeeld). De oostelijke helft van de Vendee is inderdaad heuvelachtiger dan het plattere noordwesten. De bouwstijl is in de Vendee toch echt veel minder mooi dan in andere gebieden. Maar de kusten zijn mooi en het voordeel is dat de streek via Rouen/ Le Mans soepel te bereiken is.
, Datum:
16.08.2019 23:15
@Hans030 ik begrijp dat er delen van Frankrijk zijn die in bepaalde opzichten mooier of interessanter kunnen zijn. De Dordogne is voor ons bekend, en daar vinden we het prachtig, maar we willen juist eens wat anders. Maar dankjewel voor het meedenken.
@Jurgen, fijn dat je zo enthousiast bent over deze camping. Weet je toevallig of het in camping is die in trek is bij Nederlanders? Onze kinderen vinden graag aansluiting bij landgenoten, voor ons is dat minder belangrijk 😀.
, Datum:
17.08.2019 17:27
@Jurgen nog een vraagje (namens mijn man)😊
Weet je toevallig of je je auto bij je huuraccomodatie mag parkeren? Of waar staat die anders?
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
17.08.2019 18:52
Uiteraard zijn er streken in Frankrijk die nog meer te bieden hebben. Wij gaan zelf min. 2 maal per jaar naar de Var, Vaucluse, Drôme, Ardeche of Dordogne. Ook de Pyreneën, Alpen, Vogezen, Bourgogne en Alsace hebben we al meermaals bezocht. Uiteraard zijn de meeste van deze gebieden nog aantrekkelijkervan natuur, dorpjes, authenticiteit, enz . Maar dat wil helemaal niet zeggen dat er in de,Vendée niets te beleven of te zien is. Wij waren in elk geval aangenaam verrast toen wij er kwamen.
Toen wij op Le Littoral verbleven waren er erg weinig Nederlanders. Maar ik moet er wel bij vertellen dat dit tijdens de Belgische Paasvakantie was. Ik dacht niet dat ze dan in Nl ook vakantie hebben. Wij zaten in een Premium wijk (toen nog Yelloh Village) die verkeersvrij was. Dit vonden wij wel prettig. De auto stond ong op 30m langs de rand van deze wijk. Bij de andere accomodaties mocht de auto wel aan het huisje geparkeerd worden. Mogelijk is deze regeling anders nu de camping bij Sandaya hoort.
, Datum:
20.08.2019 08:21
Dankjewel voor je antwoord, Jurgen. We vinden deze camping een serieuze optie. Het enige wat ons nog een beetje doet twijfelen is het weer, maar daarvan ben je nergens zeker. En die warmte van enkele weken geleden (40°) is ook niet alles.... dat zal het daar niet snel worden 😉
, Datum:
06.09.2019 21:31
Is hier iemand in het hoogseizoen geweest, die iets meer weet over de bezetting wat betreft Nederlanders?