camping tieners 16 en 19 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Casilima
, Datum:
12.08.2019 11:58
Ook net terug van camping Canigou in de Pyreneeën. Dan wordt er al druk gedacht over volgend jaar. De oudste twijfelt nog of ze mee gaat maar we kunnen het wel even meenemen in onze zoektocht. Wensen: aanwezigheid oudere pubers, bergachtige omgeving met mogelijkheid outdooractiviteiten (dit willen we loslaten als we de ideale camping tegenkomen die bv aan het strand ligt), eventueel disco of andere plek in buurt om uit te gaan en leeftijdsgenoten te ontmoeten (dat vinden ze bij ons toch wel een feestje, die gezellige avonden) en een zwembad.
De afgelopen jaren op Canigou, Rio Clar en Solaire gestaan. Dit zijn campings die wij qua sfeer wel heel erg fijn vonden.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
12.08.2019 12:22
Hoe is dat natuurbad op camping Canigou?
Vergelijkbaar met het meertje op camping Rioclar? Dat vonden wij niet aantrekkelijk om in te gaan zwemmen.
Deze camping heeft voor ons als nadeel dat het geen zwembad heeft, maar hij is verder wel wat we zoeken....
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.08.2019 13:01
Volgende campings lijken mij geschikt in Castellane:
Chasteuil Provence
Terra Verdon- ciela village
Een iets grotere camping, maar wel veel jeugd: Camping domaine du Verdon.
Le Courounba in Les Vigneaux
Daarnaast is het zuiden van de Ardeche ook erg mooi en ook ruig bij de gorges Ardeche (Vallon pont d’arc). Heel veel mooie campings daar met jeugd/ pubers.
Geplaatst door: koen
, Datum:
12.08.2019 14:09
Mijn eerste gedachte was ook de Verdon in combinatie met Cote d'Azur.
Misschien iets heel anders: Camping Il Collaccio. Volgens mij komt hier ook veel oudere jeugd.
, Datum:
12.08.2019 14:12
camping Eygas is ook leuk als ze het leuk vinden een meerdaags arrangement te doen met allemaal wateractiviteiten.
, Datum:
12.08.2019 14:16
https://www.chilloutdoor.nl
de hoek van Argeles Gazost, veel outdoormogelijkheden.
De campings in Millau worden ook vaak genoemd.
Of anders Argeles, veel outdoormogelijkheden in het achterland, al kennen jullie die omgeving al van camping Canigou
Geplaatst door: Toetjero
, Datum:
12.08.2019 14:42
Wij gaan deze vakantie nog naar
La Glandasse in Die.
Lees wisselende reviews over leeftijden en aansluiting.
We reizen met een zoon en een vriend van bijna 17 jaar. Dochters gaan niet meer mee.
, Datum:
12.08.2019 22:02
@Karin: Het meertje is kleiner dan rio clar maar ik heb er geen honden gezien en dat vond ik op Rio Clar niet zo fris. Dit meertje stroomt wel door, doordat het riviertje er eigenlijk doorheen loopt. Het is daardoor wel wat kouder, zeker na een regendag.... Toen was de temperatuur helemaal erg fris. De camping is echt top, maar het enige wat wij wel eens misten was een zwembad. Aan de andere kant zijn we weer 2 x naar het strand gereden voor een heerlijk stranddagje en ik kon zelf wel lekker liggen bij het meertje. Maar het is er vaak niet zo druk en ik miste een stukje gezelligheid wat je wel eens bij een zwembad hebt.
, Datum:
12.08.2019 22:07
In de Verdon en op le Glandasse zijn we ook al geweest, het wordt zo wel lastig zoeken :)
Mooie omgeving beide, dus wat dat betreft zijn de tips goed!
Geplaatst door: Karin
, Datum:
13.08.2019 06:54
Casilima, ik denk dat wij een zwembad ook heel erg zullen missen. Ik vind het heerlijk om na een uitstapje nog even met een boekje bij het zwembad te liggen. Normaal gesproken slaan de kinderen het zwembad ook geen dag over.
Jammer, want verder is deze camping wel wat we zoeken. Kleinere campings met pubers zijn er niet zo veel in de buurt van Argeles (die mij aanspreken tenminste). Verder vooral hele grote campings.....
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
13.08.2019 08:51
Geplaatst door: ® Angelique
, Datum:
13.08.2019 15:13
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
13.08.2019 20:13
Geplaatst door: Stellies
, Datum:
17.08.2019 13:05
Solaire en Canigou en Glandasse staan ook nog op ons lijstje....misschien 2020. Kan ook zijn dat we iets compleet anders gaan doen.
Afgelopen 2 jaar bewust gezocht naar campings waar ook echt oudere jeugd komt (frankrijk- le plan d'eau, genets d'or en spanje- punta mila) Wat me wel beetje is tegengevallen is dat het voor nieuwelingen toch lastig is om tussen een groep te komen op camping met oudere jeugd (sommigen komen al jaaaren op zelfde camping). Ook schrok ik wel van het enorme drankgebruik binnen deze groepen (avond aan avond tot diep in de nacht bij hangplek op strand).
Benieuwd hoe anderen dit ervaren.
, Datum:
17.08.2019 15:05
Over het drankgebruik kan ik mij ook verbazen. Op Canigou was het iets lastiger voor de jeugd om te veel te drinken omdat ze altijd in het zicht bleven zitten op de camping (waar sterke drank niet gedoogd werd). Gaan ze naar afgelegen plekjes zoals een rivier of meertje dan heb ik jongelui idd zien vertrekken met rugzakken vol bier en sterke drank. Ook nog jeugd onder de 18. Blijft lastig om dit drankgebruik wat te beperken... zodat het leuk blijft voor iedereen.
Geplaatst door: M
, Datum:
17.08.2019 15:14
Onze zoon is 20....ging nu nog mee, ik merk wel dat het steeds lastiger wordt.
Vroeger was een rivier de eis, tegenwoordig niet meer.
We zijn vorige week terug gekomen uit Argeles sur Mer le Soleil.
Strand lekker dichtbij de camping is ideaal, geen zin meer op het strand, kon hij terug om lekker te chillen bij de tent.
Mooi zwembad, disco (niet bezocht).
Aansluiting is op zo’n grote camping ook best lastig, maar goed, hij heeft t niet gemist zeg maar.
Voor volgend jaar (2020) dus ook weer op zoek.
Ik denk dat ik hem en ons een plezier doe om bijv naar Monaco, Nice, Cannes enz die kant op te gaan.
Dure auto’s en boten bekijken, evt het achterland in om te fietsen enz. Combi strand, dorp evt outdoor.
Ik weet alleen niet welke camping geschikt is daar. Dus tips zijn welkom.
Succes hoor.
Geplaatst door: ® Skrebbel
, Datum:
17.08.2019 15:31
@Stellies, mijn dochter had dit jaar dezelfde ervaring, zij hadden ook gekozen voor een “tienercamping” echter mijn sociale en sportieve kleinzoon van 14 kreeg geen aansluiting bij de vele aanwezige tieners. Ook het drankgebruik viel op. Jammer want de ligging van de camping( les Genets d’or) was perfect: qua afstand , de mooie plekken, niet te ver van de tol en een geweldige (zwem)rivier. Het zal volgend jaar weer moeilijk worden om iets te vinden. Ik hoop ook dat DE tip komende maanden voorbij komt.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
04.01.2020 14:08
Op rioclar hebben wij ons enorm gestoord aan de hoeveelheid drank die jonge tieners daar wegtikten. Kids van 12/13, waar zijn die verantwoordelijke ouders, kan toch echt niet. En ook het daarbij horende gedrag, tot diep in de nacht geouwehoer. Die Fransen keken er ook raar tegen aan. Het ligt niet aan zo'n camping, maar aan de opvoeding. Maar zulke campings zijn wel magneten voor jeugd die hier naar snakt. Wij gaan iig nooit meer naar zulke campings...
Geplaatst door: Jennie
, Datum:
04.01.2020 20:32
Misschien is les 3 cantons iets? In de Tarn et Garonne. Geen disco, maar wel een tent waar de oudere jeugd zich ophoudt. Er is een klein zwembad, met lekkere zitzakken voor de jongeren, leuke sport- en outdooractiviteiten.
Wij zagen geen lallende jeugd, maar wel jongeren die openstonden voor anderen.
Geplaatst door: a
, Datum:
06.01.2020 21:15
Wij zijn ook op Les Genets geweest. Idd daar heerst een bepaald kliekgevoel Echter als je dat zegt tegen de eigenaar dan pakt hij de raddraaiers meteen aan.
Onze dochters hadden ook geen aansluiting tot hij er wat van zei.
Drankgebruik. Ja dat is enorm onder de jeugd.
Wij zoeken ook een leuke plek voor onze tienerdochters. Iemand nog tips.
La pinde zijn we al geweest.
Rioclair al geweest.
Du Verdon al geweest
Les cascades al geweest.
Dus al veel gezien. Maar als er niks te doen is voor de jeugd dan is er ook niks aan. Dan hangen ze bij de tent te balen.
En dat wil je ook niet. je kent je eigen kind toch het beste. En ik maak afspraken over drankgebruik..
Ook al weet ik wel dat ze iets meer pakken dan we afgesproken hadden.