Welke route vanuit Luxemburg naar Westkust (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
07.08.2019 10:47
Wij gaan morgen vertrekken vanuit omgeving Bourscheid naar Royan.
Wie heeft ervaring met deze route?
Anwb geeft route via Parijs aan, Boven stad Luxemburg aan.
Andere routeplanners geven stad Luxemburg aan, onder Parijs langs.
Qua uren / tijd maakt t niet zoveel uit. Meer van belang is, welke route over het algemeen t beste doorrijd mt caravan.
We willen rond 5 uur vertrekken.
Welke route zouden jullie adviseren? Alvast bedankt
Geplaatst door: ® Cor
, Datum:
07.08.2019 13:03
Een garantie op doorrijden is er nooit, want er kunnen altijd incidenten plaats vinden. Wel heb je de zekerheid dat het verkeer bij Parijs vrijwel altijd druk is en dat je de grootste kans op doorijden een ruime boog om Parijs is.
Ik denk dat vanuit Luxemburg via Reims-Troyes-Orleans en dan verder v iua A10 en goede keuze zou zijn.
Geplaatst door: campertje
, Datum:
07.08.2019 14:53
Ik sluit mij bij Cor aan, probeer Parijs te omzeilen, daar is het altijd druk.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.08.2019 21:13
Helemaal eens met de eerdere reacties. Via Troyes en dan Sens A19 richting Orleans. Heerlijk rustig rijden.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
07.08.2019 21:18
Nika, wat leuk!! Wij reden een paar weken geleden exact dezelfde route. Als jij zegt Bourscheid denk ik dat wij in Luxemburg misschien wel op dezelfde camping hebben gestaan :-)
Wij reden op een donderdag de route LuxemburgStad, Reims, Troyes, Orléans. Ruim onder Parijs langs dus. Het was prima. Echt erg rustig op de weg, fijn rijden. Vertrokken ca. 08.30 en waren eind van de middag in Olivet (vlakbij Orléans). Wij reden met caravan. Een paar dagen later zijn wij doorgereden naar Normandië.
Fijne reis gewenst!
, Datum:
13.08.2019 21:10
Dank! ,dit was idd een rustige route die we zonder oponthoud konden doorrijden. Wel vanuit Bourscheid naar SaintPalais nog 12 uur onderweg geweest met caravan. Gelukkig maar dat t rustig was en doorreed.
Iemand nog tips voor een camping tussen saint palais en noord nederland die leuk is voor een paar dagen met kinderen van 8 en 10?
Geplaatst door: Noa
, Datum:
14.08.2019 21:12
Ik kopieer even mijn reactie die ik net in een ander topic heb geplaatst, misschien is een een leuke tip voor jullie:
Wij hebben de laatste paar dagen van onze vakantie dit jaar gestaan op Camping Chateau des Tilleuls, vlakbij Abbeville. De camping heeft heel grote plaatsen, een zwembad met apart kleuterbadje, springkussens, speeltuin, pingpong, basketbal, tennis, heel ruim trapveld. Genoeg te spelen dus voor jullie jongens. De plaatsen zijn echt heel groot en met een eigen waterkraan. Het enige is dat de camping ca. 20 minuten tot een half uurtje uit de kust ligt.
, Datum:
14.08.2019 21:36
Bedankt Noa voor deze leuke tip.
En wat toevallig dat jullie zo,n beetje dezelfde vakantie hebben gehad als ons. Leuke mix he bergen en strand