1km/uur te hard gereden 45 Euro boete (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
11.08.2019 12:46
@Car2: wat een geestig filmpje, humor! Hopelijk valt het verder voor TS mee met de bonnen op de mat en blijft het bij die ene, want dat zou een dure grap kunnen worden.
Geplaatst door: Hansje070
, Datum:
19.08.2019 00:14
Vorig jaar was het nog €26, dacht ik. Ik heb toen 4 bekeuringen gekregen, 1 met Pasen en 3 in de zomervakantie. Ze hebben trouwen een handige app, waar je makkelijk mee kunt betalen. Ben net een week terug, ik wacht in spanning af. Ze hebben Frankrijk volgegooid met flitspalen/kasten, een deel is wel vernield door de "gele hesjes".
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
19.08.2019 10:26
Kilometertellers in auto's wijken af, maar nooit naar boven. Dat is algemeen bekend.
Als iemand geflitst wordt op 96 km, reed die persoon op de teller dus rond de 100.
De wegbeheerder heeft ivm veiligheid (soms milieuaspecten) gekozen voor een bepaalde snelheid.
Harder rijden is dan een bewuste keuze. Dat heeft consequenties.
Daarmee wordt namelijk niet alleen de eigen veiligheid geweld aangedaan, maar ook die van de medeweggebruikers (denk ook aan de werkers aan de weg).
Niemand heeft het recht om door zijn keuzes een ander in gevaar te brengen.
Toegegeven, het is enigszins zwart/wit, maar daardoor niet minder waar.
Ik vind dus de boete volkomen terecht, al was het alleen maar voor het bewustwordingsproces.
Geplaatst door: ® Kampeerder1973
, Datum:
12.09.2019 15:51
Weer even een update van mij, diegene die na correctie 1 km/uur te hard had gereden.
Gelukkig heb ik nadien, helemaal geen boetes meer gekregen :-)
Pfffff, wat een geluk.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
13.09.2019 12:24
Ben ook geflitst op heenweg, maar heb hem nog niet gehad. Vind dat overigens wel lastig. Zet meestal cruise op 110 op basis snelheid navigatie. Ik mocht ook 110, maar bult op zakte auto terug (automaat), waarna hij terugschakelt om weer terug te komen op de 110. En meestal trekt hij hem dan wat door naar over de 110, waarna hij weer overschakelt en zich laat terugzakken naar de juiste snelheid. En je voelt hem al aankomen, bult op de de flitspaal, zodat ik zag dat hij bij 113 flitste.
Was bij Metz of Nancy, dat weet ik niet meer.
Dus ja, ik verwacht er eerdaags nog wel 1.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
13.09.2019 16:56
Kan meevallen. Ook in Frankrijk kennen ze net als bij ons een correctie op de snelheid van enkele kilometers.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
13.09.2019 21:38
Ik denk dat je die wel binnen krijgt.
Ook wij zijn daar vorig jaar geflist.
Duurt wel een tijdje voor je hem op de mat hebt.
Dat is echt een ramp die weg metz-nancy.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.09.2019 11:27
Route Thionville-Metz-Nancy barst inderdaad van de flitsers en er zijn daar stukken waar je geen 110 maar slechts 90 mag rijden
Geplaatst door: ® RBH
, Datum:
14.09.2019 17:41
Dan ligt er opeens een envelop in de brievenbus, binnen 2 weken, met een uitstraling van "ongewenste reclame". Gescoord op de terugweg naar huis. Gemeten snelheid 86km, correctie 5km, 1 km te hard = € 45,00. Op de N7 nabij Valence-Nord, waar waarschijnlijk tot voor kort 90km de maximumsnelheid was. Vaste camera gezien, vrolijk gelachen naar het vogeltje met de gedachte netjes onder de maximum snelheid te zitten. Het was even anders.... Ik heb nu ervaren dat ik niet 100% meer ga voor de opgegeven maximum snelheid door mijn navigatie in de auto. Bekeuring gecontroleerd aan de hand van de o zo handige app van de auto, en inderdaad, plek, datum, tijd én snelheid klopte precies.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
14.09.2019 17:47
Begin van dit jaar uitgebreid in de media geweest, en ook op dit forum besproken dat de maximale snelheid in Frankrijk per 1 juli dit jaar is verlaagd naar 80 km per uur op 2-baans wegen. De borden en navigatiesystemen zijn/ worden aangepast. Maar ja, iedereen wordt geacht de wet te kennen, dus terecht bekeurd.
Geplaatst door: ® as
, Datum:
15.09.2019 10:22
@manus, de snelheidsverlaging naar 80 km per uur is vorig jaar al ingegaan, 1 juli 2018. Inmiddels wordt deze op sommige wegen alweer teruggedraaid naar 90 km per uur. Het blijft dus zaak om goed op te letten en niet blindelings op de navigatie te vertrouwen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
15.09.2019 13:28
Het is niet helemaal juist dat de 80 km maatregel gedeeltelijk wordt teruggedraaid.
Op 2-baans wegen met een gescheiden middenstrook en op delen waar een extra rijstrook is gemaakt om langzamer verkeer in te halen is vaak 90 km toegestaan. Dat staat dan met borden aangegeven.