1km/uur te hard gereden 45 Euro boete (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Kampeerder1973
, Datum:
06.08.2019 14:42
Hallo,
Heb een fantastische vakantie gehad in Frankrijk en blijkbaar ook eerste dag om heenweg iets te hard gereden.
Vandaag viel de eerste boete op de deurmat :
Uw voertuig werd gecontroleerd met 96km/uur
Voor een beperkte snelheid van 90 km/uur
De aangehouden (gecorrigeerde) snelheid is : 91 km/uur
Locatie was bij Lyon (Decines Charpieu).
Dus voor 1km/uur een boete van 45 Euro........ Flink balen eigenlijk, want echt te hard rijden we niet (vinden wij).
Bestaat er nu de kans dat er elke dag een boete op onze deurmat valt ? We waren 2 weken op vakantie in Zuid Frankrijk.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
06.08.2019 15:15
, Datum:
06.08.2019 15:17
Maar dacht ook dat de meeste 90 wegen 80 zijn geworden, alhoewel de gemeente zelf mag beslissen hoe hoog de max snelheid is.
, Datum:
06.08.2019 15:21
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.08.2019 15:28
In Frankrijk maakt het ook niet uit of je 1 of 30km/u te hard rijdt, de boete blijft 45 euro voor buiten de bebouwde kom en 90 euro voor binnen bebouwde kom. Het is jammer en erg vervelend, maar ze moeten uiteraard ergens een grens trekken.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
06.08.2019 17:02
Volgens mij reed je geen 1 km te hard, maar 6 km. Dus je titel klopt niet.
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
06.08.2019 17:46
Daarbij is het op de teller sowieso nog meer dan de gecontroleerde 96 km/u.
Waarschijnlijk was het nog wel meer dan 100 km/u.
Het klinkt lullig maar je had het kunnen weten.
En dat het nou toevallig na correctie 1 km te snel is, tja ergens moeten ze een grens trekken.
Geplaatst door: marian
, Datum:
06.08.2019 18:33
want echt te hard rijden we niet (vinden wij).
Nou 6 km te hard dus zeker , waarschijnlijk nog wat meer,
Als je dat niet te hard vind, respecteer je de regels niet, of geef je er eigen draai aan.
Controles zijn streng in frankrijk, dat wordt continu vermeld.
In de bebouwde kom veel radar gezien en nog hogere boetes.
Te hard is te hard..... dus topic waar je vast weinig steun voor krijgt.
, Datum:
06.08.2019 18:56
Ik weet het allemaal, beetje stom van me dat ik hier geen rekening mee heb gehouden van te voren. Je moet ergens een grens trekken, hoe lullig dat ook klinkt.
Maar ik ben nu dus net terug van vakantie, kan het zijn in het ergste geval, dat ik elke dag nieuwe boete(s) uit frankrijk krijg ?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
06.08.2019 19:11
Was het op de snelweg ? In dat geval zou het kunnen dat de snelheid beperkt was tot 90 km in verband met smog. Gebeurt regelmatig rond Lyon. De snelheid wordt dan met 20 km teruggebracht.
Geplaatst door: frank
, Datum:
06.08.2019 19:53
Als je net zo stom bent als ik ooit wel ja, dan kan je er nog wel meer verwachten,
Ik had een nieuwe auto, met de oude kon ik op stuk een trajectcontrole altijd 110 op de cruise control rijden en dan geen boetes. Met die nieuwe ging dat dus niet, maar daar kom je pas na een dikke maand achter. Is een heel duur geintje geworden.
Geplaatst door: J
, Datum:
06.08.2019 20:02
Dat weet je zelf het beste.
Als je continu harder hebt gereden dan toegestaan, op de heen en terugreis, dan is dat goed mogelijk.
Ik hoop het niet voor je, niet leuk thuis komen maar er is al vaak voor gewaarschuwd. En het werkt wel goed.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.08.2019 20:36
Het zou inderdaad wel kunnen. Wij hebben een keer 3 boetes vanuit Duitsland en 1 boete vanuit Italië ontvangen op 1 vakantie waarvan 2x hele hoge boetes aangezien wij bij wegwerkzaamheden te hard hadden gereden. Sindsdien rijden wij overal altijd de snelheid die is toegestaan, vooral bij wegwerkzaamheden. Soms irriteren mensen zich eraan of knallen ze met 100km/u langs ons terwijl wij maar 50km/u rijden (ziet er stom uit) alleen wij hebben geen zin in hoge boetes.
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
06.08.2019 21:14
En het is ook zo jammer van de centen, je had er ook heerlijk van uit eten kunnen gaan..
Of misschien wel meerdere keren.
, Datum:
07.08.2019 09:51
Hoop het ook dat het mee gaat vallen, in Nederland heb ik de afgelopen jaren geen enkele boete gekregen en let eigenlijk altijd wel op de snelheid.
Hou jullie op de hoogte.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
07.08.2019 21:14
...een collega trof er ooit 5 in de bus bij thuiskomst....
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
07.08.2019 21:50
Jemig sommige reacties, beetje aardiger kan ook wel. Ik denk dat het wel mee valt het dat je echt niet tientallen bekeuringen op de mat krijgt. In ieder geval kijk je de volgende keer we uit. Ik had er vorig jaar ook één op de mat van rond de 45 euro. Dit jaar echt rekening mee gehouden, helemaal als je gaat dalen met de auto dan rij je onverwachts gewoon iets te hard.
, Datum:
07.08.2019 23:00
Het zal wel bij die ene bekeuring blijven. Er wordt vaker niet dan wel gecontroleerd. Ikzelf heb ook wel eens een bekeuring gehad, dit terwijl ik meestal zachter rijdt dan is toegestaan. Soms rij ik per abuis te hard of omdat het navigatiesysteem de snelheid verkeerd aangeeft of omdat het onduidelijk is hoe hard je mag rijden.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
10.08.2019 18:01
, Datum:
10.08.2019 21:12
Hahaha, dat wordt flink zweten als de postbode weer komt.