Lyon-Vercors- Die (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Toetjero
, Datum:
01.08.2019 19:35
Heeft iemand ervaring met het rijden vanaf Lyon ( we overnachten daar) via de Vercors naar Die , zonder aanhanger of caravan?
Zo ja, welke route precies?
En hoeveel tijd heb je ervoor uitgetrokken?
Ik neem overigens aan dat we een andere dag in onze vakantie daar nog wel een dag naar toe gaan.
Het leek me leuk i.p.v. de drukke snelweg op zaterdag.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
01.08.2019 21:41
Geen ervaring mee, maar het moet te doen zijn. Snelste route is zo'n 170 km, dus de binnendoor route is in een dag ook haalbaar. Kijkend op de kaart zou ik vanaf Vienne de d538 via Beaurepaire naar Romans sur Isère nemen. Dan oostwaarts en via la Chapelle en Vercors over de Col de Rousset. Het schiet ws voor geen meter op, maar het is ws een prachtige rit.
Wij zijn zelf ook tolwegmijders. Hebben een paar weken terug ongeveer 9-10 uur gedaan over een traject van nog geen 600km
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
01.08.2019 22:04
Zie deze bijdrage die ik plaatste
We zijn vandaag van Rochefort Samson gelegen aan de westkant van de Vercors bij Barbieres op advies van de campingeigenaar eens een andere route gevolgd dan via de bekende Route Soleil door of over ringweg Lyon. Deze route is ook een goed alternatief als je vanuit het noorden verder de Drome in wil of via Chabeuil, bij Loriol s Drome de route soleil wil volgen.
De route vanaf Rochefort Samson was als volgt;
Eerst richting de A49 ( Valence-Grenoble) nemen ri Grenoble en daarna de A48 ri Lyon. Dan de A432 tolweg langs vliegveld Lyon en daarna A42 ri Bourg en Bresse. Vervolgens via de A39 ri Dole en Dijon. Wij vonden het een erg prettige en rustige route en geen gedoe met de weg door Lyon of de ringweg
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.08.2019 22:50
Heb ooit de fout gemaakt om na een nachtelijke rit vanuit Nederland nog vanaf Grenoble door de Vercors naar het zuiden te willen rijden. Schoot inderdaad voor geen meter op en was na die nacht dus dodelijk vermoeiend. Maar jullie vertrekken vanuit Lyon. Dat wordt dus gewoon een prachtige, relaxte rit.
BTW: neem ook de tijd om Lyon in te gaan. Heerlijke, gezellige stad!
, Datum:
01.08.2019 23:40
Dank jullie voor jullie reacties.
Peter vh Hurktoilet#
Wij reden ook vaak in een keer lange afstanden, maar omdat we op zaterdag moeten aankomen ivm hadden we al 2 nachten Lyon geregeld,vooral om de stad te zien.
Vandaag echter ook nog een nacht Nancy geregeld,als slaapplaats, zodat we de woensdagmiddag kunnen wegrijden en donderdagmiddag relaxed meteen Lyon in kunnen.
Zin in, nog even geduld.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.08.2019 23:45
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
01.08.2019 23:47
De rechtstreekse route door de vercors is een hele bochtige. Je haalt geen hoog uurgemiddelde qua afstand. Als je de tijd hebt, je van sturen en schakelen houdt en van kleine dorpjes geniet, zeker aan te raden. Ik weet niet of ik die route snel zou kiezen bij regen of in de avond.
Een alternatief is de n-7 naar Valence, dan de d-68 en de d-538 naar Crest en dan de d-104, d-164 en de d-93 naar Die. Ongeveer 175 km.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
02.08.2019 00:14
Ik zou persoonlijk juist de snelweg kiezen, vooral ook op drukke dagen. Op drukke zaterdagen kun je als je binnendoor rijdt juist helemaal stil staan en via snelweg rijdt het altijd nog wel iets door en daardoor sneller!
Op plaats van bestemming zal ik wel een keer rond de vercors rijden, echt super mooi!
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
02.08.2019 14:55
wanneer je in google maps een route opvraagt vanaf Lyon naar Die via bijvoorbeeld Voiron dan ga je een heel groot deel door de Vercors.
Erg mooie route, vooral het laatste deel. Je rijdt onder andere over de Col de Rousset. Weet niet of jullie met alleen een auto rijden... dan is het prima te doen.
https://goo.gl/maps/DWgpNd6FCboJnwv29
, Datum:
02.08.2019 15:29
irenem@ Ik denk dat we dit maar doen, en nog een keer een dag de Vercors ingaan. We rijden zonder aanhanger of bagage. Hebben een chaletje op de camping gehuurd.
Hurktoilet@ Bedankt voor de tip over de lichtshow in Nancy. Nemen we mee, en wie weet gaan we dit toch doen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.08.2019 19:26
, Datum:
02.08.2019 19:32
Tineke@
Bedankt.
Die topics had ik in januari al opgeslagen.
Heb bij een aantal websites van de week de afstand richtlijn reistijd en evt. prijs uitgezocht.
, Datum:
15.08.2019 07:40
Peter vh Hurktoilet#
De rit verliep voorspoedig.
We hebben de avond in Nancy centrum doorgebracht.
Bedankt voor de tip van Place Stanislas. Geweldig.
De hele avond parkeerden wij er achter in de garage voor wel 1 euro!
Nancy is echt een aanrader!
, Datum:
19.08.2019 17:19
Irenem@
De route door de Vercors was mooi en bijzonder rustig als route van Lyon naar Die.