Cantal of Haute Loire? Voor bergen, rust, mooie natuur. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
27.07.2019 08:56
Advies gevraagd: wij willen over een paar dagen weer verder trekken en denken aan de Cantal of de Haute Loire, maar waar is het het mooist? We houden van bergen, rust, natuur leuke dorpjes en af en toe een stad bezoeken. Ik heb genoeg campings die hoger gelegen zijn op m’n lijstje in beide gebieden, dus een camping vinden in de bergen is geen probleem, maar een plek kiezen vind ik lastig omdat we beide gebieden nog niet heel goed kennen. Alvast bedankt voor je reactie!
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
27.07.2019 10:36
Ah, beide gebieden zijn mooi. Ik zou het laten afhangen van wat je daarna wil doen.
Wil je richting de Limousin dan zou ik Cantal kiezen, wil je richting Lyon, dan de Haute-Loire.
Er moet in de auverne nog een dorp/stad zijn waar je gebouwen en zo van de tempeliers kan bezoeken, maar ik weet niet meer hoe het heet.
Misschien dat anderen dit weten.
, Datum:
27.07.2019 11:10
Bedankt voor je berichtje. We zitten aan het begin van onze vakantie en hebben verder nog geen plannen waar we na de Cantal of Haute Loire naar toe willen. Nog niet omhoog in Frankrijk in ieder geval, dat komt pas aan het eind van de vakantie. Het hangt ook van de weervoorspellingen af. We toeren altijd rond in de vakantie, een stuk rijden vinden we geen probleem.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
27.07.2019 13:26
, Datum:
27.07.2019 14:23
Dank je voor je reactie Daido, ik denk dat we dan voor de Cantal gaan, we vinden berg gebieden altijd erg mooi.
Le Puy en Velay hebben we een paar jaar geleden bezocht, een hele mooie stad. We zaten daar toen 1,5 uur rijden vandaan maar het was de tocht meer dan waard. We hebben daar erg genoten.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
27.07.2019 23:20
We hhebben lang geleden eens in Vic sur Cere gestaan . Terrassencamping in de Cantal. Mooie omgeving bij de vulkanen
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
28.07.2019 08:43
, Datum:
28.07.2019 09:40
Bedankt Jan, ik zie dat er daar meerdere campings zijn. Helaas werkt de weersvoorspelling niet zo mee voor de komende tijd in de Cantal. We hebben dus maar besloten eerst af te zakken naar het zuiden en de Cantal voor later in de vakantie te bewaren. Na de regen van de afgelopen dagen zijn we toe aan warmer en zonniger weer.