Omgeving Amiens (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
24.07.2019 12:16
In mijn campinggids zie ik oostelijk van Amiens heel veel campings. Dat zal betekenen dat dit een interessante omgeving is. Wie is hier wel eens geweest en kan me meer vertellen?
Wij zitten in Normandië en misschien is het leuk om op de terugweg naar Nederland daar een paar dagen te verblijven. De stad zelf hoeven we niet te zien maar misschien kent iemand een mooie camping aan een riviertje? Voorkeur voor kleine campings/ aire naturelle waar honden zijn toegestaan.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.07.2019 18:15
Weet niet hoe ver oostelijk jij gaat, maar vind aantal campings daar wel meevallen. En dan nog zijn het vrijwel allemaal kleinere, eenvoudige campings.
Amiens zelf mis je inderdaad niet veel aan, want is tijdens de Eerste Wereldoorlog goeddeels verwoest. Ook het gebied ten oosten van de stad staat vooral in het teken van de herinneringen aan de 'Grande Guerre' .
Wil je een leukere stop-over, ga dan naar de baai van de Somme (wadlopen!) of doe de gezellige, oude binnenstad van Lille.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
24.07.2019 18:40
Hallo, ik lift even mee op dit Topic. Wij zijn nu ook in Normandië en onze terugweg naar Twente zal gaan via Rouen, Amiens, en dan ws Belgische Ardennen. Daar of in Noord Frankrijk ca. Valenciennes zoeken we nog een camping met zwembad (de enige wens van onze dochter) en mogelijkheden voor wandelen en mountainbiken. Heeft iemand een leuke tip?
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
24.07.2019 19:13
Oostelijk van Armiens zijn inderdaad flink wat campings langs het water. De meeste zijn doortrekcampings en campings met veel vaste plaatsen.
Via google reviews kan je meer te weten komen over deze campings.
, Datum:
24.07.2019 21:20
Bedankt. Het hoeft inderdaad niet persé vlakbij Amiens te zijn. Het gaat vooral om de terugreis naar Nederland, bvk via Luik. Wij zoeken geen stad en geen vermaak maar mooie natuur en een relaxte camping.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
24.07.2019 23:04
Carolien, oostelijk van Amiens langs de somme zijn inderdaad veel campings. Volgens archie wel een stuk of 10, ook municipals.
Dus, ja er is daar wel wat te doen met water en zo. Ervaringen met deze camping heb ik niet.
Nog verder naar het oosten, zeg maar ten noorden van Reims en Laon, is het een heel stuk dunner bezaaid met campings.
Ten oosten van Arras zijn nog campings te vinden, rond Maubeuge en heel ver oostelijk, de onvolprezen Semois vallei. Maar dan ben je al in België.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
25.07.2019 07:40
Iets meer naar het oosten bij Etreaupont ligt camping Le val d’oise. Leuke, gemoedelijke en ruim opgezette camping aan een riviertje, geen zwembad maar lekker rustig in een mooie omgeving.
https://campingduvaldoisern2.com
, Datum:
25.07.2019 18:49
Ik ga die campings langs de Somme eens bekijken en ook Val de l'Oise spreekt ons aan. Helaas lees ik dat daar aparte, verharde camperplekken zijn...dat vind ik dan weer minder..
, Datum:
25.07.2019 21:23
, Datum:
25.07.2019 22:30
Klopt zeker Peter maar ik vind het leuker op een camping. Zeker voor een aantal dagen.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
26.07.2019 07:16
Misschien mag je je camper ook op een kampeer plek zetten, even informeren.
, Datum:
03.08.2019 16:40
Uiteindelijk doorgereden naar de Franse Ardennen. Campings die we oostelijk van Amiens bekeken hebben waren niet echt aantrekkelijk. Veel vaste plaatsen en veel vissers.
@Peter, wel nog een prachtige camperplek gevonden via Park4night maar was erg afgelegen en er stond verder niemand. Dat voelde niet helemaal veilig.
, Datum:
03.08.2019 17:52
Als het niet goed voelt, moet je gewoon wegwezen. Paar maanden terug hetzelfde gehad in Spanje, op een plek die op Campercontact stond: totaal verlaten in unheimische omgeving in de middle of nowhere, ook al was er een bezoekerscentrum (Rio Tinto). Dankzij P4N een leuke plek gevonden in een dorpje, waar nog vier campers stonden en de Guardia Civil vriendelijk groette.
Geplaatst door: Thadude
, Datum:
05.08.2019 16:01
Hallo carolien mag ik vragen welke camping jullie uiteindelijk overnacht hebben? Wij nemen ong dezelfde route richting huis en zoeken nog een camping in die omgeving. Alvast bedankt
, Datum:
05.08.2019 17:01