Verschil rijden nacht Frankrijk en Duitsland (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® E77
, Datum:
20.07.2019 23:14
Hoi forummers,
Wij rijden normaal gesproken altijd in de nacht naar Frankrijk. Vertrekken vroeg in de avond en ik pak een deel van de nacht voor mijn rekening. Heerlijk rustig op de weg en in de auto. Maar dit jaar gaan we waarschijnlijk naar Oostenrijk.. En nu overwegen we om toch niet eerder dan een uur of 3 in de nacht te gaan rijden, omdat het rijden in Duitsland mogelijk wat anders zal zijn in de nacht dan in Frankrijk (ivm alle baustelles). Ik weet dat iedereen een eigen ervaring heeft en er genoeg mensen zijn die niet in de nacht willen rijden. Maar zijn er mensen die ervaring hebben met het rijden in Duitsland in de nacht en of zij dat inderdaad lastiger/vervelender vinden dan in Frankrijk.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
20.07.2019 23:25
In Duitsland inderdaad veel wegwerkzaamheden. Zorg vooral dat je daar aan de snelheid houdt, veel flitspalen bij de wegwerkzaamheden en de boetes zijn fors is onze ervaring. Soms moet je delen 50km/u rijden, voelt soms raar aan, maar een boete is ook zonde. Verder onderweg weinig tot geen verlichting op de wegen en dit vinden wij een groot nadeel, maar dat is ook richting Frankrijk. Daarnaast denk ik niet perse heel anders dan richting Frankrijk.
, Datum:
20.07.2019 23:50
Hoi Marike, dank voor de tip, daar zullen we iig goed op letten. En ja het donkere en de afzettingen daar zie ik toch wat tegen op. Met een auto wel vaker in het donker gereden maar nu met caravan is toch ook weer iets anders. Aan de andere kant. We willen dan zondagavond vertrekken en hebben dan wel het voordeel dat er hopelijk weinig vrachtverkeer op de weg is.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
21.07.2019 10:07
Ik heb een paar keer 's nachts door Frankrijk gereden. Maar in Duitsland heel vaak (omdat we jarenlang tussen 1 en 2 vertrokken uit provincieb Groningen.
Ik rijd 's nachts het liefst door Duitsland maar dat is maar een lichte voorkeur.
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
21.07.2019 11:04
Geplaatst door: Toetjero
, Datum:
21.07.2019 12:12
Prima te doen in de nacht.
Let wel goed op de omleidings
borden,anders kom je in een niet bedoelde lang stilstaande file terecht.
Helaas 1 x gebeurd, maar dat is gelukkig alweer 10 jaar geleden.
Geplaatst door: scg
, Datum:
21.07.2019 13:07
Ik denk dat je beter zaterdagavond kan vertrekken. Dan heb je de hele nacht en dag weinig vrachtverkeer. Zondagavond rond 22.00 uur stromen de parkeerplaatsen langs de snelweg leeg en gaan de vrachtauto's weer op de weg op.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.07.2019 17:55
De Autobahn lijkt de laatste jaren wel één grote Baustelle. In principe is het juist bij wegwerkzaamheden rustier om 's nachts te rijden. Op één puntje na: bij gebrek aan ander verkeer is het verdraaid lastig om je zonder cruise-control aan de verlaagde maximum snelheid te houden...
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
21.07.2019 21:22
Het mooie ervan is wel dat het tijdsverlies niet zo groot is als je met caravan rijdt.
Solo is het wel een groot verschil maar met caravan is het marginaal.
Geplaatst door: marike
, Datum:
21.07.2019 21:38
Of toch zondag overdag al vertrekken, zodat je al wat kilometers hebt gemaakt en dan maandag de rest rijden. Op zondag overdag rijden is ook ideaal.
Maar als je toch graag ‘s nachts wilt rijden is zondag op maandag rijden goed te doen.
, Datum:
21.07.2019 21:40
Wat een fijne reacties, hier kan ik echt wat mee. Bedankt!
We gaan zaterdagavond tegen 719 uur rijden! En we zien dan wel hoe ver we zondagochtend zijn. Hopelijk in een mooi Karinthië. We doen het gewoon rustig aan maar ik vind zelf de nacht rijden heerlijk. Slaap ik het eerste deel terwijl manlief rijdt en daarna ga ik heerlijk genieten van de rust van het rijden in de nacht. Heb er nu al zin in. Alhoewel ik Frankrijk dit jaar wel zal missen want we zullen wel niet zo makkelijk weer van Oostenrijk naar Frankrijk rijden.
Geplaatst door: Uwe Deutsch
, Datum:
27.07.2019 01:19
Er wordt door sommige mensen minimaal de suggestie gewekt dat heel Duitsland 1 grote bouwput is. Volledige kul.
Natuurlijk wordt er aan de weg gewerkt, Wir bauen fur Sie! Check: https://www.adac.de/reise_freizeit/verkehr/baustellen
Alsof er niet in Frankrijk wordt gewerkt. Natuurlijk wel, al krijg ik soms het idee dat dit niet zo goed wordt gezien omdat er over het algemeen op 3 routes naar het zuiden wordt gereden. Echt, je overleeft de baustellen wel. Daar Niet doorjakkeren met 100.. vinden de de mannen van de weg ook niet zo veilig en wordt er wel es (van voren) een foto gemaakt. Niet doen, je bent op vakantie! Rust nemen op een autohof en genieten. Net zoals in Frankrijk.
Geplaatst door: Viola
, Datum:
27.07.2019 23:11
@Uwe Deutsch: Afgelopen 10 jaar zijn we heel vaak naar Scandinavië geweest. En dus moesten we altijd via Bremen en Hamburg. We hebben die route nooit zonder baustelle meegemaakt. In alle tijden van het jaar :ook in de winter en in het voorjaar. Immer Stau und Baustelle.
Geplaatst door: Uwe Deutsch
, Datum:
29.07.2019 00:55
@Viola: goed lezen. Ik beweer helemaal niet dat er geen baustellen zouden zijn. goed lezen.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
29.07.2019 12:52
Mijn broer moest afgelopen donderdag voor zijn werk naar München. Heen gereden via Karlsruhe- Stuttgart- Ulm en terug (vrijdag) via Neurenberg- Wurzburg. Heen was helemaal drama en terug ook veel file, maar nog wel te doen. Hij geeft aan dat het rijden in Frankrijk echt een verademing is. Daarnaast gaf hij als tip als je richting Italië, Duitsland of Zwitserland moet om het eerste stuk via Belgie en Frankrijk te rijden, schijnt nauwelijks om te zijn en erg fijn en rustig te rijden. Is natuurlijk wel afhankelijk waar je naar toe gaat.