Touretappe van Limoux naar Foix/prat d’albis (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Dubb
, Datum:
16.07.2019 18:27
Beste,
Wie kan mij meer informatie geven over een touretappe om deze te bezoeken.
Wij zitten in de buurt van Mèze en willen graag naar een etappe van de tour.
De etappe die we hebben uitgezocht is die van Limoux naar Prat d’Albis.
Dit omdat we de renners aan de start kunnen zien en dan ook nog op de eind beklimming. Hoe zit het met wegen afgesloten en is dat altijd makkelijk haalbaar om van de start naar de finish plaats te gaan?
Alvast hartelijk dank!
Dubb
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.07.2019 20:42
Ben geen tourkenner, maar dat lijkt me een illusie. Die slotklim vanaf Foix zullen bezoekers al lang van te voren gaan staan en die wordt zeker vroeg afgesloten. Jullie moeten eerst na de start bij je auto zien te komen, dan twee uur rijden naar Foix en van daaraf eerst stukje naar het zuiden om vervolgens over kleine bergweggetjes naar Prat d'Albi te kronkelen, waar je vervolgens vanwege de drukte op flinke afstand van de finish zult moeten parkeren.
Geplaatst door: ® Angelique
, Datum:
16.07.2019 21:57
Volgens mij moet je kiezen. De routes worden 's morgens al rond 10.00 uur afgesloten. Van t een naar t ander lijkt mij dan ook niet mogelijk. In de stad zou dat wel kunnen. Je kunt via de andere kant een stad in en er voor kiezen verder te lopen.
, Datum:
16.07.2019 22:07
Oké dan kiezen we ervoor om op de berg te gaan staan.
Verder nog 1 vraag. Als we in Foix parkeren willen we een stuk naar boven lopen. Is dit wel te doen?
Jammer dat je geen twee dingen kan doen.
En ja kan in Nimes misschien naar de start gaan.
Nog tips??
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
16.07.2019 22:10
De hele route wordt inderdaad om 10 afgesloten. Als op een klimmetje wilt kijken zal je er vroeg bij moeten zijn. Op populaire klims staat alles de dag ervoor al vol met campers en toeschouwers met tentjes.
, Datum:
17.07.2019 13:42
Zou ik nog wel ergens in Foix kunnen staan rond 10uur?
Geplaatst door: jennie
, Datum:
17.07.2019 20:17
Wij wilden vandaag naar de start in Albi, helaas lukte het ons niet om daar te komen. Er was al zoveel een dag ervoor afgesloten. We kwamen tot Cordez en hebben daar genoten. Wel was het uren wachten voor twee minuten Tour...
, Datum:
18.07.2019 23:15
Wij zouden graag de auto in Foix zetten en dan zelf prat d’albis omhoog lopen gedeeltelijk. Is dit wel te doen??
Alvast bedankt!!!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.07.2019 00:39
@Jennie: waar heb je dan van genoten en waarom? Van die twee minuten? Van de reclamekaravaan? Van de sfeer onder de toeschouwers? Mijn advies is altijd dat wie de tour wil zien het best voor de tv kan gaan zitten, maar ik hoor graag waarom ik het mis heb. #NooitTeOudOmTeLeren
Geplaatst door: Kat
, Datum:
24.07.2019 15:34
Wij zouden dit volgend jaar ook willen doen, liefst een camping dat op wandel- of fietsafstand van een tourrit doet.
Is dit mogelijk? Iemand hier ervaring mee?