Ja de file's zullen we ongetwijfeld tegenkomen.
Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen welke route we gaan nemen. We vertrekken vanuit Almelo..bedoelimg is ergens bij amiens of rouen te overnachten in een hotel/b&b. Ik rij zonder caravan. Heb een opel corsa 1.4 uit 2016. Rijdt vooral snelweg erg zuinig...dus de hamvraag...welke route is fijn om te rijden. Met fijn bedoel ik niet te moeilijk...geen enge bruggen oid...wil best iets omrijden...
Is de eerste x voor ons dus sorry voor alle vragen
In jouw plaats zou ik gewoon via Amiens en Rouen rijden.
Qua overnachting moet je kiezen. Wil je in een hotel alleen douchen slapen en vertrekken, dan zijn er heel veel budgethotelketens waar je voor 40-50 euro prima slaapt. Kraak noch smaak, maar daar merk je niets van als je slaapt. Over het algemeen kom je op een sfeerloos bedrijventerrein aan de rand van een stadje terecht. Ontbijt is hier meestal relatief duur en stelt niet veel voor (al zit er meestal wel bacon and eggs bij), beter scoor je een kakelvers stokbrood bij de bakker en wat beleg bij de slager of de supermarkt.
Wil je iets gezelligers , dan kom je in een klein plaatselijk hotel (verenigd in Logis Hotels, vroeger Logis de France) of in een bed and breakfrast (chambres d'hôtes) terecht. Chambres d'hôtes zijn kleinschaliger dan hotels, bovendien zit het (vaak wat uitbundiger) buffet bij de prijs in.
Instinkerdje: er is een budgethotelketen met de naam B&B, maar dat is dus beslist geen chambres d'hôtes ofwel Bed and Breakfast. Doet in de categorie budgethotels overigens niet onder voor de concurrentie.