Op- en afritten Clermont-Ferrand (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: dub
, Datum:
14.07.2019 10:51
Goedemorgen,
Wie o wie zou mij uitsluitsel kunnen geven over de op- en afritten bij Clermont-Ferrand.
Vanaf Parijs pak ik namelijk de A6, daarop volgend een A77, N7, D2009 en tot slot de N89 dwars door Clermont Ferrand.
En net na Clermont Ferrand ga ik de A75 terug op.
Maar Google Maps geeft aan dat deze gesloten lijkt te zijn...
Alvast hartelijk dank voor het verlossende antwoord.
Met vriendelijke groet,
Dubb
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
14.07.2019 11:39
Volgens mij een hele goede route tot Clermont-Ferrand, maar, wat is precies je bedoeling? Die Autoroute A89 ligt er nog niet zo vreselijk lang en het traject dat jij beschrijft is vanaf Moulins (waar je de oude RN7 verlaat) het traject van de voormalige Route Nationale 9. Dus via Riom, langs de Michelin terreinen en zo min of meer langs Clermont-Ferrand. De echte oude RN9 liep ooit door het centrum, maar dat is heel lang geleden. Wat dan nu N89 heet is best wel een drukke toute met verkeerslichten langs grote winkels en bedrijventerreinen, Clermont-Ferrand is een grote stad.
Dus de vraag komt op waarom je dat zou willen? Misschien omdat je in C-F moet zijn? Ik ben een groot liefhebber van oude routes, maar aan de drukte van zo'n grote stad heb je niet veel. Dus ik zou dan voor je Riom binnenrijdt de A89 pakken en soepel langs C-F gaan richting A75. Ja, dat zal een paar euro tol kosten, maar op die totale reis maakt dat ook niets meer uit.
En verder, ik zit ook op Google Maps te kijken, maar ik zie zo gauw niets dat gesloten zou zijn. Als dat wel zo is, dan wordt er ook heus wel een omleiding aangegeven, daarvoor is het te druk in die regio ...
Geplaatst door: Dubb
, Datum:
14.07.2019 11:59
Allereerst hartelijk dank voor je reactie.
Ja ik heb ieder jaar zo gereden. En van de drukte van Clermont Ferrand vind ik best meevallen.
Als ik die N89 zou pakken kan ik net na Clermont Ferrand de A75 op.
Dit doe ik voornamelijk omdat je in Clermont Ferrand ook nog lekker goedkoop kan tanken.
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
14.07.2019 12:20
Ok, duidelijk! Ik zie op viamichelin nu wat je bedoelt. Er moet dan wel een omleiding aangegeven worden, dat kan niet anders. Je zou dan een oprit eerder moeten nemen, vanaf de N89 linksaf de Blvd Robert Schuman op en zo naar de A75. Dat komt vast goed!
Geplaatst door: Dubb
, Datum:
14.07.2019 18:57
Dankje, Ja dit had ik inderdaad ook verwacht.
Maar dat gehoopt dat er nog één daarna zou zijn, maar daar lijkt het mij helemaal afgesloten.
Groetjes
Geplaatst door: Marc
, Datum:
15.07.2019 21:59
Ik rijd deze route al jaren, maar neem na Saint Pourcain de A719 bij Gannat. Daar draai je vrijwel meteen de A75 op richting CF. Als je daar afrit 16 neemt, rijd je direct de stad in (tanken en boodschappen).