airco in de caravan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
13.07.2019 02:49
de voor en nadelen ervan een voor op het dak of voor aan het raam te hangen,maakt zo,n ding lawaaie als het 40 graden is tot hoeveel graden koelt hij dan af ,laat je dit heel de nacht op staan of een paar uuur voor het slapen gaan wat zijn jullie bevindingen ervan?
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
13.07.2019 06:54
Een airco op het dak maakt vooral lawaai voor de buren ( die zulen het niet op prijs stellen, vooral mensen in een tent) en van een airco binnen heb je zelf vooral last van het lawaai.
Je zou een mobiele airco een paar uur voor het slapen aan kunnen zetten. Als het buiten nog heel warm is, stijgt de temperatuur in de caravan weer snel als de airco uitstaat. Voordeel is dat de meeste airco 's veel vocht uit de catavan nemen, waardoor een beter binnenklimaat ontstaat.
Een mobiele airco is makkelijk te installeren en is goedkoper.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
13.07.2019 07:25
Een airco aan de buitenkant maakt veel herrie wij hadden vorigjaar op vakantie iemand die zo een ding uit zn raam aan de achterkant had hangen wij slapen in een tent nou dit was echt niet gezellig wat een naar gebrom hun sliepen waarschijnlijk heerlijk koel maar wij sliepen niet van dat gebrom!!
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
13.07.2019 07:28
Airco op dak zou verboden moeten worden.
Als je niet van warmte houdt zijn er ook andere vakantiebestemmingen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
13.07.2019 11:56
Airco 's nachts aanhouden als mensen binnen gehoorafstand slapen vind ik asociaal. Je zou in ieder geval om je heen kunnen vragen of mensen er misschien last van kunnen hebben. Een uurtje voor het slapen gaan aanzetten om de ruimte af te koelen zou moeten kunnen in deze tijd. Maar ik snap mensen ook die zeggen dat een airco geen kamperen meer is.. Aan de andere kant zij mijn oom dat 45 geleden al dat echte kampeerders alleen in een tent kamperen. Vervolgens kocht hij als eerste in de familie een vouwwagen, want toch wel lekker comfortabel. En een aantal jaren later een caravan. Hiermee wil ik aangeven dat grenzen verschuiven. 10 jaar geleden had je er niet eens bij stil gestaan dat er uberhaupt de mogelijkheid is om airco te hebben in een caravan. Dat schuift allemaal op. Geen probleem voor mij, maar hou wel rekening met anderen (dat geldt natuurlijk voor alles...)
, Datum:
13.07.2019 13:30
Tja, je airco en uurtje voor bedtijd aanzetten om de boel te koelen klinkt leuk. Maar hoe laat is bedtijd? Als jij om 23:00 gaat slapen en ik om 22:00 uur dan lig ik al naar jouw airco te luisteren.
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
13.07.2019 14:02
Altijd een mooie discussie over geluid. Je weet wanneer je gaat kamperen je last van je buren/omgeving kan hebben. Dit kan zijn door schreeuwende kinderen om 06:00 uur, blaffende hond, vertrekkende gasten, airco's, gesnurk, krekels etc etc. Laat het los of neem oordopjes mee. En als je dit niet wilt of kan dan kan je beter thuis blijven.
, Datum:
13.07.2019 14:52
wat maakt het minste lawaaie op dak of raam airco zijn er ook verschillen tussen de merken betreft lawaaie t'is natuurlijk wel de bedoeling dat het nog koelt ,en dat vind ik ook wel op camping moet je iets kunnen verdragen buren die laat buiten zitten te praten dat is ook lawaaie wij zijn ook jaren lang met de vouwwagen geweest ik heb me daar nooit aan gestoord het moet wel binnen de perken blijven natuurlijk ,maar dat is nu eenmaal kamperen.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
13.07.2019 16:08
@rickert, als je niet tegen de warmte kan moet je vooral thuis blijven. Airco en andere niet natuurlijke lawaai makers horen niet op een camping thuis. Wegwezen ermee! Echte kampeerders houden overigens rekening met hun buren en zullen lawaai maken beperken tot het minimum.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
13.07.2019 16:53
Ik ben het wel met Rickert eens. Wij hebben ook vaak last van een ander z’n kinderen of hond(en) of van mensen die tot ‘s nachts laat zitten te praten en lachen (en dan steeds een beetje luider door de drank). Als wij dan om een uur of 9 ‘s avonds de airco een paar uurtjes aanzetten, wat je buiten overigens nauwelijks hoort want de airco staat binnen en alles is hermetisch afgesloten, moet dat kunnen. Om die tijd is het sws nog nooit stil op een camping. Ik vind dat dit tot een uur of 11 wel kan. Wij liggen ook weleens voor elven en je weet dat het risico op ‘lawaai’ dan nog behoorlijk groot is.
, Datum:
13.07.2019 16:54
, Datum:
13.07.2019 16:57
, Datum:
13.07.2019 17:10
@Rickert, dat is toch de wereld op zijn kop?
Vroeger was het andersom. Als je ging kamperen hield je met het geluid dat je produceerde rekening met je buren. Als het bij de buren stil en donker was dan zorgde je dat zij zich niet hoefden storen aan jouw geluid/lawaai. Waarom is het tegenwoordig toch vooral, ikke ikke ikke en de rest kan stikken?
Heel soms kom je nog op campings waar dat stil zijn nog steeds heel normaal is. Daar word ik altijd heel blij van.
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
13.07.2019 17:10
Als de stroomaansluiting op en camping allemaal maximaal 4 amp zijn, dan weet ik zeker dat campinggasten geen last van het geluid van een airco zullen ondervinden.
, Datum:
13.07.2019 17:15
Dat zal wel meevallen, want het opneembaar vermogen van de meeste mobiele airco's ligt tussen de 800 en 900 watt. 4A is 920 watt.
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
13.07.2019 17:24
Gelijk met Senseo aanzetten dan doen ze het echt niet meer.
daido, de link die jij aangaf was een airco van 2300 watt.
Verleden week toevallig drie gekocht waarvan 2 van 2300 watt en een lichtere van 1300 watt waarvan ik dacht daar heb nog wat aan voor in een chalet.
, Datum:
13.07.2019 17:47
Je hebt gelijk. Hij verbruikt 0,9 kWh/60min, maar het maximaal vermogen is 2300 watt.
, Datum:
13.07.2019 18:09
Ik heb het even uitgezocht. Het koelvermogen is 2,3 kwh.
Ik heb mijn eigen airco op een watt meter gezet en verbruikt rond de 800 watt maximaal als de airco volop draait. De koelcapiciteit is echter 2200 watt. Mijn airco is vergelijkbaar met de airco van de praxis.
Dus de airco van de link verbruikt maximaal 900 wattvol in bedrijf.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
13.07.2019 18:29
MaraM is nog niet gelyncht door de buren, want ik ben nog thuis en onze buren wonen op zo’n afstand dat ze de airco niet horen. Op de camping houden wij juist altijd rekening met de buren. Als we ‘s ochtends vroeg vertrekken slaan we nooit met de deuren en fluisteren we altijd. Ook als we ‘s avonds gaan tandenpoetsen fluisteren we. Dit in tegenstelling tot heel veel andere kampeerders overigens. Als iedereen mijn comment goed heeft gelezen, zetten we de airco allee aan als er nog voldoe de omgevingslawaai is en sws niet ‘s nachts. Je hoort ‘m buiten echt nauwelijks. Mijn man heeft het raam helemaal afgedekt met een plaat met een gat erin waar alleen de slang doorheen kan. Je hoort een zacht geruis en dan ook nog aan de kant wasr we zelf zitten onder de luifel. Al onnatuurlijke geluiden niet op een camping thuis horen, moeten ze ook radio’s, tv’s en tablets zonder headsets verbieden ;-) Fijne vakantie allemaal, wij hebben ontzettend veel zin in onze vakantie met warme dagen en koele nachten! We gaan sws ergens heen waar het ‘s nachts behoorlijk afkoelt, dus mss hebben we ‘m wel helemaal niet nodig ...
, Datum:
13.07.2019 21:15
Mara m je hebt groot gelijk er zijn mensen die dit helemaal uit de context halen ,we gaan al 20 jaar naar stille campings nog nooit heeft er iemand opmerkingen gemaakt en sorry hoor er zijn meerdere mensen met airco ik heb er helemaal geen last van.