Ideale koelbox of mini-koelkast (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® podiki25
, Datum:
11.07.2019 14:55
Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar dit is de eerste keer dat ik een topic aanmaak. Wij gaan 2 weken met de tent weg in augustus en alle andere jaren hebben we telkens onze drank bewaardt in een koelbox. Maar omdat er op de camping geen gelegenheid is om de koelelementen in te vriezen, was dat altijd een gedoe om dagelijks een zak ijs te kopen en deze dan te gebruiken. Met als gevolg dat ook alles vol water zit, dus niet handig.
Ik had deze keer graag een mini-koelkastje gekocht of een electrische koelbox. Zulk een electrische koelbox hadden we al eens maar is maar 1 zomer meegegaan: koelde niet meer... waarschijnlijk slecht merk. Hij moet tussen de 2 kinderen op de achterbank passen maar mag niet te klein zijn. Minimum 30l zou ik zeggen qua inhoud.
Wie kan me een goed merk doorgeven?
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
11.07.2019 15:09
De koelboxen van camping gas vind ik zeer goed maar een mini ijskast is nog beter dan heb je ook een vriesvak heel handig ,maar ik denk niet dat het tussen de kindjes kan staan, maar op de meeste campings kan je koelkasten huren niet zo duur dit is wel dikwijls een firma van buitenaf maar je kan dit eens vragen
Geplaatst door: ® podiki25
, Datum:
11.07.2019 15:20
Bedankt, ik heb het inderdaad gaan nakijken en ze doen dit wel alleen kost het 45 tot 55€ per week en wij blijven maar 4-5 dagen op elke camping. Zou ons dus vrij duur uitkomen, even duur als er zelf eentje (kleintje) kopen...
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
11.07.2019 16:06
Geplaatst door: Noa
, Datum:
11.07.2019 16:19
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
11.07.2019 16:36
Wij hebben een soortgelijke als die van Noa maar dan van Electrolux. Superfijn maar absoluut ongeschikt om tussen 2 kinderen op de achterbank te vervoeren!! Stel je voor wat er gebeurt bij onverwacht hard remmen of een ongeluk...
Geplaatst door: Jelsma
, Datum:
11.07.2019 16:36
Ik zou voor een mobicool c40 gaan is een compressor koelkast die ongeacht de buitentemperatuur koud is en zelfs kan vriezen. Ander koelkasten absorptie of peltor element koelkasten schieten naar mijn mening tekort. Een temp van min 25 graden tov de buitentemp klinkt leuk maar als de temperaturen in een tent oplopen tot 40 plus dan heb je er nog niks aan
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
11.07.2019 18:06
Wij hebben ook, tot volle tevredenheid, de Mobicool C40. Echt een superding. Als ie te koud staat is alles bevroren ;-) Wij hebben m tijdens het rijden in de koffer van de auto en op vakantie onder de luifel te staan.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
11.07.2019 18:08
https://www.obelink.nl/b40-compressor-koelbox.html
Wij hadden deze toen we nog met de tent kampeerden. Echt ideaal en altijd koud koel.
Een “ gewone” koelbox koelt vaak tot max 20 graden onder omgevingstemperatuur.
Daar heb je niks aan als je in een warm land gaat kamperen.
Succes !
Geplaatst door: Toon
, Datum:
11.07.2019 18:14
Ik zou naar een grote campingartikelen zaak gaan, en daar de verschillen bekijken. (als je in Schijndel woont, is dat al heel makkelijk). Er zijn meerdere van die zaken in NL. De compressor koelt inderdaad beter, maar maakt ook aanmerkelijk meer geluid dan een absorptie koelkast.
Op internet kan je de verschillen ook vinden: https://www.kampeerwereld.nl/alles-over-koeling/
Wij zetten de absorpiekoelbox buiten, onder de luifel, en zorgen ervoor dat er voldoende lucht omheen stroomt. De compressor werkt wat koeling betreft beter.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
11.07.2019 18:17
Nadeel van mobicool 40 is: Op 12 volt thermo-elektrische koelbox
- DC: 47 watt (koelt tot maximaal 20°C onder omgevingstemperatuur.
Je zou dat op kunnen lossen door flessen bevroren water/frisdrank.
En hij is vrij groot.
Voor op de camping op 230v is hij prima.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
11.07.2019 19:09
@ Carolien, wij hadden 'm juist wel op de achterbank tussen de kinders in. Die zaten dan wel 2 dagen mega klem maar ja...
En hij kan zowel in auto aan als op gewoon stroom. Dus we hadden 'm gevuld en wel mee.
, Datum:
11.07.2019 19:15
Wat Daldo noemt gaat over de B40. De C40 kan enkel op stroom en is behalve koelbox ook te gebeuien als vriesbox. Vroeger ook een absorptie koelbox onder de luifel gehad. Kreeg het boven de 30 graden al moelijk, waardeloos dus. En het geluid dat de koelbox maakt valt echt heel erg mee. Wij horen ‘m bijna niet.
Geplaatst door: Ton
, Datum:
11.07.2019 19:49
Afgelopen weken in Frankrijk geweest met de tent. Wij hebben een mobicool C40. Zelfs tijdens de hittegolf kon de box maar net op halve kracht staan omdat de boel anders bevroor. Super koelbox. Ook onlangs hoge score in KCK test. Wel goed prijzen bij verschillende aanbieders vergelijken. Zit nogal prijsverschil in.
Geplaatst door: Ton
, Datum:
11.07.2019 19:55
Oeps .... moet zijn mobicool B40.
Geplaatst door: ® bemk
, Datum:
11.07.2019 21:09
Wij hebben ook die Mobicool; super ding! Goed koud en mogelijkheid tot vriezen. Er is dan ook weleens een biertje stukgevroren *oeps*
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
11.07.2019 22:16
@Noa, gelukkig hebben je kinderen het overleefd..😁
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
12.07.2019 11:23
, Datum:
12.07.2019 16:20
@rickert: bij mij werkt deze link niet.
Geplaatst door: Toon