Route en camping onderweg naar Millau (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
15.06.2019 13:03
Hallo allemaal,
Wij zijn gewoontedieren moet ik opbiechten.
Gaan al jaren met veel plezier via Luxemburg richting route du soleil, en zetten onze caravan graag neer in de Drome maar liever nog de Gard.
Lekker vertrouwd allemaal, we weten precies wat handige tijden zijn om te rijden, en onderweg pakken we meestal dezelfde camping bij Beaunne.
Dit jaar gaan we "op avontuur" en rijden we naar Millau.
De handigste route leek dan via Parijs, maar mijn man ziet hier wat tegenop.
Onze eerste vraag is dan ook: welke route naar Millau is het handigste, op welk tijdstip kun je beter niet langs Parijs, en hoe kom je een beetje om Parijs heen,
willen best een beetje omrijden.
We zullen rijden op woensdag en donderdag.
En we zijn op zoek naar leuke tips voor een camping onderweg.
We vertrekken vanuit Amsterdam, en rijden graag max zo'n 750 kilometer.
Naar Beaune reden we dan 's nachts weg rond 3:00, en dan waren we er rond 15:00 in de middag.
Dat vinden we heerlijke tijdstippen om te rijden.
Hebben dan nog even tijd om te zwemmen, een wandelingetje te doen, lekker te eten.
(Maar vraag me af of dit ook handige tijden zijn richting Parijs? )
We hebben 2 kinderen mee van 11 en 14.
Wij zijn dan oom met name op zoek naar een onderweg camping met een zwemgelegenheid,
en de mogelijkheid om een lekker happie te eten, liefst ook nog waar we wat broodjes voor het ontbijt en de dag erop voor onderweg mee kunnen nemen.
Ik dacht: hier zijn vast ervaren Millau reizigers die ons een beetje op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
gr Riedel
Geplaatst door: Marike
, Datum:
15.06.2019 16:42
Wij rijden ook veel liever via Luxemburg- Metz - Nancy- Dijon etc. Dit is rustige en gemakkelijke rijden dan via Parijs. In principe kun je ook gewoon jullie route rijden die jullie normaal gesproken rijden en dan bij Lyon heb je 2 opties. Je kunt dan via A89 of net na Lyon via A87 en dan via st Etienne. Via A87 en st. Etienne was wel stukje binnendoor over N-weg (fijne weg overigens). Wij hebben die kant op zowel via A89 als via A87 gereden en beide fijne routes!
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
15.06.2019 16:51
Wij zijn ook 2 keer via Lyon, Clermont Ferrand naar Millau gereden (vanuit Twente). Fijne route via de A89. Overnacht op camping La route Bleue bij Balbigny. Rustige camping met gedateerd maar schoon sanitair en een simpel zwembad. Zelf plek kiezen, geen afgebakende plekken. Restaurantje heeft eenvoudig eten. Eigenaresse zeer vriendelijk. Bonnetje wordt nog met de hand geschreven. Gratis wifi. Voor ons een prettige camping.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
15.06.2019 18:29
Lastig inschatten vanuit Amsterdam... Vanuit Zuid-oost Brabant is het een uurtje of 4-5 naar Parijs, zonder caravan. Met caravan 6 uur. Precies de ochtendspits als je om 3 uur vertrekt dus. Parijs is prima te doen, maar van 6 tot 10 is het druk(ker). Al kan dat in de vakantieperiode zomaar meevallen.
De A86 kies je de borden Bordeaux. Prima te doen. Net voor Parijs even een sanitaire stop en evt tanken. Rondom Parijs geen parkings. De N104 (Francilienne)vinden wij niet fijn. Veel km's extra en veel knooppunten, dus erg opletten.
De camping van Olivet nabij Orleans is een fijne
Camping-frankrijk.nlCamping d'Olivet in OlivetAlles wat u wilt weten over deze camping in Loiret
De route naar Millau is prachtig. Vanaf Orleans wordt het alleen maar mooier! Wij rijden absoluut liever deze dan de route du soleil.
, Datum:
15.06.2019 19:33
De route wordt pas mooi na cl.Ferrand en rond Millau. Dit deel van de route kom je ook langs als je via Luxemburg-Dijon-Lyon gaat.
Tot cl. Ferrand is het absoluut geen mooie route. Daarnaast vinden wij het een stuk minder fijn rijden via Parijs.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
16.06.2019 09:32
De route soleil kan soms ook erg druk zijn . Naar Millau rij je niet door Parijs maar langs Parijs via de A86 of de Francilienne. Het kan er druk zijn maar je hoeft niet bang te zijn dat je verkeerd rijdt. Alles staat duidelijk aangegeven.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
16.06.2019 10:14
Wij zijn twee jaar geleden (wonen wel in Zuid Limburg) via Luxemburg, Metz, Dijon, Lyon en toen westelijk naar Clermont Ferrand gaan rijden. Dit reed zich hartstikke goed. Ik zou persoonlijk echt niet over Parijs gaan!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.06.2019 11:24
De A87 loopt niet in de buurt van Lyon... A47??
Het is kiezen tussen 2 kwaden. Of je hoeft niet langs Parijs (en Antwerpen en Lille) of je hoeft niet langs Lyon en de zeer drukke A6/7. Plekken waar het druk kan zijn. Maar via Parijs weer een voordeel dat je de A6/A7 tussen pakweg Villefranche en Avignon mist. En zoals jullie weten is deze weg op zaterdagen in juli en augustus heel erg druk! En je moet dan nog een heel stuk binnendoor (weliswaar goede doorgaande weg N88, maar toch). Moet je ook net zin in hebben.
Bij Parijs geldt hetzelfde als bij elke grote stad: spitsuren (door de weeks) vermijden tussen 07.00 uur en 10.00 uur en tussen 16.00 uur en 19.30 uur (ongeveer). Wij weten het altijd zo te mikken dat we tussen 10.00 en 15.00 uur langs Parijs komen. In het weekend maakt het iets minder uit, hoewel je zondagmiddag wel rekening moet houden met drukte van mensen die terugkeren uit de provincie (Parijzenaars).
Beste route langs/ door Parijs hangt van omstandigheden af. Op een moment dat het naar verwachting niet heel druk is (bijvoorbeeld zaterdagochtend 10 uur) neem je de A86. Dit is de meest gebruikte route. Deze loopt het dichtst langs Parijs. Altijd een druk stuk bij enkele tunnels die niet zo prettig zijn om doorheen te rijden (vies, oud, slecht onderhouden weg). Maar dat is maar een heel klein stukje. Verder ben je voor je het weet weer op de doorgaande weg A10 richting Orleans. Als het drukker lijkt te worden is de zgn. Francilienne (A104) een alternatief. Dit is wel iets om en slingert af en toe behoorlijk, maar goed te doen (vaak 110 km of 90 km per uur).
Parijs hoef je echt geen angst voor te hebben. Wel rekening houden met de tijden. En ruim voor Parijs tanken, plassen en voldoende drinken in de auto want je kunt over ruim 30 km eigenlijk bijna nergens lekker stoppen. Maar dat is puur een tip en geen angst aanpraten. In 90% van de gevallen viel bij ons de passage Parijs heel erg mee. En die 10% stond er wat meer file, maar dit kan bij Antwerpen net zo goed (eigenlijk is dat bijna nog een vervelender punt dan Parijs vinden wij).
, Datum:
16.06.2019 11:38
Ik bedoelde inderdaad de A47 ipv de A87, sorry!
Ik zou overigens dan gaan via de A89, je gaat dan bij Lyon westelijk richting cl.ferrand. Gewoon een hele fijne en rustige route hoor. Al is via A47 ook uitstekend te doen!
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
16.06.2019 13:46
Als je beide drukke knooppunten en Antwerpen- Lille wilt vermijden, en je hebt de tijd (want een aantal n-wegen) waarom dan niet:
Amsterdam, Eindhoven (of Maastricht), Namen (of Luik), Reims, Auxerre, Nevers, millau?
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
16.06.2019 15:33
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Ontzettend fijn dat jullie de moeite nemen ons wat op weg te helpen.
( letterlijk ook in dit geval ;-)
Het is heel fijn te zien dat ook de vertrouwde route gedeeltelijk gereden kan worden, daarnaast lees ik ook dat "angstgegner" Parijs wel mee blijkt te vallen als we het goed uitkienen.
Als we hier vertrekken rond 3:00, dan zullen we met caravan zo rond 10:00 Parijs hebben, op een woensdagochtend.
We gaan er nog eens even goed over nadenken, maar dit helpt ons enorm op weg.
Het valt me wel op dat er een stuk minder campings voor onderweg te vinden zijn langs de route.
Olivet in Orleans zetten we op het lijstje, maar ik schat in dat we wat verder doorrijden,
waar we Clemond-Ferrand dan weer net te ver vinden.( waar ik dan wel weer veel campings zie)
Ach ja, we komen er in elk geval zeker, de voorpret is begonnen!
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
16.06.2019 19:24
Over het vraagstuk Parijs zeg ik: gewoon doen, alle tien miljoen bewoners van de regio Parijs komen ook iedere dag waar ze moeten zijn.
Maar, ooit, toen de A71 nog niet eens op de tekentafel bestond, ging de route vanuit Parijs over de N7 via Montargis en Nevers en vanaf Moulins over de N9 naar Clermont-Ferrand en verder. En dat ooit is nog niet eens zo lang geleden, pas vanaf 1989 was de A71 klaar. En dat maakt weer, samen met het fraaie verloop van de Loire, dat als je nu de A77 neemt, je tussen Briare en Nevers uit veel leuke campings kunt kiezen. Elk met een eigen karakter, vaak aan de Loire, maar bijna altijd leuk. Wil je rust en een privé strand aan de Loire, dan kies je Pouilly-sur-Loire, wil je 's avonds de stad in, dan kies je Nevers. Maar, als gezegd, er zijn er veel meer.
Nog niet die hele route is snelweg, maar je mist de veel drukkere A10 tussen Parijs en Orléans en de drukke A71 tussen Orléans en Vierzon, dus je reistijd zal niet of nauwelijks verschillen. Kijk er maar eens naar ...
Geplaatst door: Ellen
, Datum:
16.06.2019 19:38
Op weg naar Millau hebben wij overnacht in Chappes op een kleine camping le Tournesol met zwembad met Nederlandse eigenaren. Caravan kan ook aangkoppeld zijn. Heerlijk relaxed.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
16.06.2019 21:36
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
17.06.2019 14:53
Voor campings onderweg vinden wij de app van Archie erg fijn. je ziet direct welke campings er in de omgeving liggen. Meestal meer dan verwacht zelfs!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.06.2019 18:02
Ik kies ook steeds vaker voor de A77, ook al moet ik dan stukje enkelbaans doen. Daardoor omzeil ik wel het vaak drukke stuk Parijs-Orléans.
Wat Parijs zelf betreft: de route het dichtst langs Parijs is natuurlijk niet A86, maar de Périphérique. Daar mag je maar 70, maar dat wordt gecompenseerd doordat het korter is. Wel iets om rekening mee te houden: deze weg is geen voorrangsweg, dus invoegers hebben voorrang op verkeer op meest rechtse rijstrook. Oplossing: op de tweede rijstrook rijden of nog verder naar links.
Ik vraag mijn vrouw altijd vlak voor Parijs op de verkeersinformatie (google traffic) te kijken en bepaal dan welke route om Parijs ik neem.
Geplaatst door: ® S@nder
, Datum:
17.06.2019 20:07
Wij gaan ook voor het eerst richting Millau en ik rijden het eerste stuk 's nachts. Meestal rijden we dan zo'n 800 a 900 kilometer. We relaxen dan een dag op een overnachtings-camping om de volgende ochtend het laatste stuk te rijden. Ik vroeg mij af (naast een leuke camping onderweg met restaurant en wifi voor de tieners) hoe het rijden om Clermont Ferrand is?