Carcasonne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ien
, Datum:
17.07.2019 16:40
Ik zou dan in ieder geval niet op een marktdag gaan.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
17.07.2019 18:13
Ben er al aantal keren geweest, maar nog nooit een markt gezien. Wanneer is dat? Of bedoel je in de stad beneden?
Geplaatst door: ® Kims
, Datum:
17.07.2019 18:48
Vorig jaar geweest. Beneden stad viel ons enorm mee, gezellig, schaduw. Eens binnen de muren viel het ons wat tegen. Heel druk, en naar onze smaak overdreven toeristisch, zelfs richting tourist trap aan het gaan. Om de 2 meter winkeltjes met plastic "middeleeuwse" attributen. Ook de prijzen stijgen van zodra je omwalling binnenloopt. (net als de temperaturen trouwens maar was van ons ook niet zo slim om tijdens hittegolf te gaan). Langs buiten heel mooi, mooie foto's kunnen maken. Vorig jaar dankzij de excentrieke concentrische cirkels van Varini net iets anders de gewone beelden van Carcassonne. Maar daar waren de inwoners het dan weer niet mee eens.
Nu ja, ge moet het eens gezien hebben he. Maar na 3 uurtjes toch weer vertrokken naar andere kastelen (peyrepetuse en quiribus)
Geplaatst door: Ien
, Datum:
18.07.2019 07:46
Martijnseverin, volgens mijn Routard gids is er op di-do en zaterdag markt op het place Carnot. Ik ben er zelf niet geweest maar meestal is er in de toeristische plaatsen op marktdagen veel meer drukte.
, Datum:
18.07.2019 09:34
Bedoelde meer het kasteel :) in de stad zelf zal wel markt zijn. Maar bijzondere stad is 't wel
Geplaatst door: RD
, Datum:
20.07.2019 15:31
Bedankt voor alle tips!!!!
Het was een hele leuke dag. De ochtend in Carcasonne geweest en in de middag nog twee andere kastelen gedaan.
Kasteel Puilaurens en Kasteel Peyrepertuse!
, Datum:
20.07.2019 16:11