Door/om Parijs en overnachtingscamping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sofie
, Datum:
05.06.2019 17:04
Hallo, wij rijden voor het eerst richting de dordogne vanaf Eindhoven (reden altijd route du soleil) en komen nu dus onderweg Parijs tegen. We rijden met vouwwagen. Gewoon navigatie volgen of kunnen we beter anders rijden?
We zouden net voorbij Parijs willen overnachten, iemand tips voor een camping? Bedankt vast!
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
05.06.2019 18:02
Prima voor een overnachting is Dourdan.
Wat Parijs betreft, de ene gaat er dwars doorheen de ander neemt de Francilienne waaronder ondergetekende.
Houdt wel rekening met millieustickers bij Parijs.
Hoe precies het zit weet ik niet maar binnen een bepaald gebied is zo’n sticker verplichte kost.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
05.06.2019 21:00
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
06.06.2019 08:43
Veel navigatiesystemen laten je inderdaad langs Parijs gaan, soms wat ruimer er omheen maar soms ook bijna door Parijs. Waar wij ook heen gaan wij mijden Parijs het liefst heel ruim. Wij komen uit de Bollenstreek en als we naar een bestemming ten westen van Parijs gaan nemen we vaak de A28 via Rouen en Le Mans en daarna Angers of Tours. Meer keus in overnachtingscampings, niet zo druk en toch vlot doorrijden. Vaak doen we dan niet 1 overnachting maar 2 en gaan nog iets doen op die 2e dag om dan de derde dag naar een camping te rijden waar we wat langer blijven.
Mijn advies zou zijn om Parijs te mijden en een andere route te kiezen, mede om te voorkomen dat je op een drukke dag rond Parijs uren vertraging oploopt door files.
Vanaf Eindhoven zou via Troyes en Orleans ook een optie zijn. Met het nemen van een alternatieve route moet je wel meer kilometers rijden maar dat vinden wij altijd beter dan een paar uur in de file staan bij Parijs. Tot 75 a 100 km omrijden ( een uurtje) vinden wij nog acceptabel.
Kijk eens op de kaart en voer een tussenpunt in op je navigatie en kijk of je dat aantal km omrijden ervoor over hebt om file bij Parijs te omzeilen.
Geplaatst door: ® Esther B
, Datum:
06.06.2019 11:56
Wij pakken de rondweg met caravan. Ik vind het verschrikkelijk, maar mijn man vindt het onzin om om te rijden. Altijd wel iets file (en een hoop stress bij mij), maar eigenlijk gaat het altijd vrij soepel.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
06.06.2019 14:27
Vanuit Twente naar de Dordogne met vouwwagen altijd via Reims, troyes Orleans etc. 100 km om, maar geen files, geen dampige tunnels, heerlijk rijden dus.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
06.06.2019 17:58
Dourdan is inderdaad een aanrader. Meteen even eteninslaan doen en tanken bij de supermarkt ‘ om de hoek’ .
Op de Francilienne heb ik ook wel eens vast gestaan. Bovendien zaten daar de laatste keer dat ik er was een paar hele slechte stukken asfalt bij. Alternatieven genoeg, andere snelwegen of N-wegen. Hoeveel haast heb je?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.06.2019 21:41
De optie via Luxemburg Reims en Orleans is beslist een goede, maar vanuit Eindhoven misschien minder logisch.
Bij Parijs laat ik mijn route altijd afhangen van de verkeersinformatie: er zijn in principe drie routes om Parijs, maar er is er niet één die per definitie de snelste is.
Je hebt de Périphérique, de A86 en de Francilienne (A104/N104). Bij de naam Périphérique schrikken veel mensen, maar dat is niet nodig. Enige om mee rekening mee te houden: het is geen snelweg, dus invoegend verkeer heeft voorrang. Rijd je op rijstrook 2 of nog meer naar links, dan is dat geen enkel probleem.
In beginsel heb je op geen van de drie routes een milieuvignet nodig, alleen binnen de kring van de Périph geldt een min of meer permanente milieuzone.
Bij hevige smog wordt die uitgebreid, maar dan kun je altijd nog de A86 of de Francilienne nemen.
Overigens kost dat vignet maar 4,21 euro.
Geplaatst door: Tukker
, Datum:
06.06.2019 21:44
Wij rijden ook vanaf Twente de route Luik -Reims-Troyes-Orleans richting dordonge.
Prima route zonder in de file te staan bij Antwerpen en Parijs
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.06.2019 14:24
Rond Parijs altijd goed nadenken en goed jezelf informeren. Afhankelijk van tijdstip nemen wij de A86 of de Francilienne. A86 eigenlijk vrijwel altijd iets van een stukje file, vaak in de tunnels. Een vreselijk stukje ook met die tunnels, maar dat terzijde. Het is wel het snelste via de A86 als het redelijk normaal doorrijdt. Verwacht je meer verkeer, neem dan de Francilienne. Niks gemerkt van slecht wegdek vorige keer (vanaf Evry naar het noorden). Francilienne is wel een hoop geslinger, maar zeker als het rustig is valt het allemaal wel mee.
Mocht je Parijs wel kunnen mijden, altijd doen natuurlijk. Bij bestemming Dordogne is dat wat moeilijker dan bijvoorbeeld Bretagne of Vendee.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
08.06.2019 00:30
De A86 is eenvoudig. Zuidwaarts volg je steeds de borden Bordeaux, noordwaarts houd je Lille aan. Ik zie weinig reden om Parijs te mijden. Voel je je wat onzeker, dan zou de pheriperique niet mijn eerste keuze zijn. De N104 (Francilienne) vind ik persoonlijk vol zitten met vrachtverkeer en bomvol knooppunten. De A86 heeft duidelijk onze voorkeur.
Reis je met kinderen, zorg dan voor een goed plaspauze voor Parijs, mocht je vertraging oplopen dan zijn er weinig gelegenheden om te stoppen. (mits je niet van de route afgaat)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.06.2019 00:51
Die laatste tip vind ik een heel nuttige. In het verlengde daarvan: zorg dat je voldoende brandstof in je tank hebt. Langs de drie routes om de lichtstad vind je niet of nauwelijks benzinestations en zelfs als je van de weg afgaat, betaal je rond Parijs de hoofdprijs.
Geplaatst door: Angelica2109
, Datum:
19.07.2019 11:02
Wij hebben overnacht op camping l’olivet. Heel fijn, erg vriendelijk, speeltuintje, winkeltje en vers brood bestellen. Aankomst tot 20:00 maar later zou kunnen in overleg. misschien wat voor volgend jaar? Sorry zag het topic nu pas.
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
20.07.2019 09:49
Even nog over de drukte in en om Parijs, op de A86 staat al meer dan 10 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer en op de Francilienne kun je gewoon doorrijden.
Dit was al om 9:45 de situatie.