Tips gevraagd voor alleengaande (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
05.05.2019 11:40
Herken het wel: echtgenoot kon geen vakantie krijgen dus ik met de twee kinderen naar de camping (in Nederland). Mannen werden direct door hun echtgenotes binnengeroepen en praatje was er niet bij. Echtgenoot kon weekend even komen; kinderen blij met papa en ik was opeens geen "gevaarlijke vrouw" meer. Rest van de vakantie was gezellig.
Tip voor Jelijn:"zeker in Frankrijk altijd even goedendag zeggen wanneer je bij het afwasdeel komt. Fransen zeggen wel iets terug; bij medelanders is 't een gok.
Je kunt gerust een opmerking over het weer maken wanneer je een mede-kampeerder ontmoet op het pad. Allicht goed voor een praatje. Even een ouder echtpaar helpen met het inrijgen van de voortent (door mijn echtgenoot); heeft ons - na het apératief - een paar leuke Franse kennissen opgeleverd. Desnoods vraag je aan medekampeerder(s) of zij nog een leuk uitstapje of bezienswaardigheid weten of desnoods de dichtstbijzijnde supermarkt.. Niet afwachten, maar heel gewoon zelf het gesprek openen.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
05.05.2019 14:37
Inderdaad een hele fijne camping met hele aardige eigenaars. In het dorp kon je brood en andere kleine boodschappen doen bij het restaurant als ik mij goed herinner.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
05.05.2019 14:48
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
05.05.2019 14:54
Off-topic: Grappig de camping die Tineke beschrijft als “hippie-achtig” daar heb ik vroeger als tiener met mijn ouders gekampeerd met zo’n 70-ties caravan. Wat ik me nog herinner was dat we van de rotsen sprongen in het meer en inderdaad de hurktoiletten.
On-topic: wat naar dat je je zo bekeken voelde. Zelf vind ik het ontzettend stoer dat je alleen op vakantie gaat!!! Mijn schoonvader doet dat ook en hij zegt altijd dst je zelf moet beginnen met een praatje (over het weer?) en dat het dan vaak wel lukt.
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen zo reageren.
Zelf hadden we vorig jaar ook weinig contact met de franse buren totdat de buurman zijn enkel verstuikt had en ik daar een verbandje omheen gelegd heb. Het ijs was gebroken en in gebrekkig engels en handen en voeten hadden we heel leuk contact. Soms moet je even een drempeltje over.
Geplaatst door: ® Jelijn
, Datum:
07.05.2019 23:09
Dank weer voor de campingtips! Krijgt al meteen zin om te gaan zo met foto's kijken ;-)
En ja klopt zeker wat jullie zeggen: niet afwachten en zelf een praatje starten. Er is altijd wel iets om te zeggen of te vragen bij je buren, je afwasburen, bij het brood afhalen, of waar dan ook. Wat mij alleen zo verbaasde en me dus een onprettig gevoel gaf was dat zelfs deze vragen niet of nauwelijks beantwoord werden. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Maar goed dat weerhoudt mij er niet van om nog eens alleen te gaan. Hahaha alleen niet meer daar ;-)
Geplaatst door: co
, Datum:
02.06.2019 13:03
Hallo, Jammer van de vervelende ervaring. Mag ik vragen op welke camping dat was? Omdat ik geen naturisten in mijn kennissenkring heb ben ik ook genoodzaakt om alleen op vakantie te gaan als ik naturistisch wil. Heb zelf goede ervaringen met le Couderc. Als alleenstaande veel aanspraak gehad en werd zelfs bij verschillende mensen op de koffie gevraagd of om 's avonds te komen kaarten. Ben nu van plan om naar Terme d'Astor te gaan. Door werk wel gebonden aan hoogseizoen.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
02.06.2019 15:23
En als je zelf een praatje start laat dan ook merken wat je wensen zijn.
Als jij bij mij een kurkentrekker komt lenen krijg je een kurkentrekker te leen.
Als je dan ook nog aangeeft de fles wijn te willen delen, dan kan het gezellig worden.
Geef je dat niet aan, dan ga je met een open fles wijn terug naar je eigen tent. Ik ga namelijk niet mezelf opdringen om je te helpen die wijn soldaat te maken.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
03.06.2019 00:03
, Datum:
05.06.2019 21:18
Hahaha @Sandra, I know maar zoals ik al schreef werd er al geeneens een ingang geboden ;-)
@Co, fijn te horen dat jij goede ervaringen hebt op Couderc, ik ben alleen niet op zoek naar een naturistencamping. Is niet mijn ding.
Dank @Irene, zien er goed uit!
, Datum:
09.08.2019 14:32
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
09.08.2019 17:37
Klinkt goed Jelijn en leuk dat je dit nog even laat weten!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
10.08.2019 11:03
Het klinkt misschien wat raar, maar heb je wel eens gedacht aan doortrekkers campings, of campings waar ook wel seizoens arbeiders verblijven ?
Doortrekkers hebben wel wat anders aan hun hoofd dan om zich druk te maken over de hoedanigheid van de buur.
En seizoens arbeiders zijn ook vaak alleen, dus dan ben je als alleengaande niet de enige.
Een voorbeeld van zo'n camping is Du Rochat Belle Isle in Chateauroux.
, Datum:
10.08.2019 12:00
Ha Rob, nee hoor helemaal niet raar! Zeker aan gedacht, voorheen (met partner en kids) ook wel voor langer verblijf op zulke campings gestaan alleen dan sta je bij een heel aantal campings een groot gedeelte van de dag alleen op de camping tot iedereen weer "thuis" komt of aankomt en da's vaak ook weer niet leuk/gezellig. Hahaha wat een wensen/eisen hè ;-).
Geplaatst door: Yvonne
, Datum:
10.08.2019 15:29
Ik lees dit draadje even mee, want ik heb mijn man in mei dit jaar verloren op 56-jarige leeftijd. Kamperen was onze lust en ons leven en ik wil gewoon door met kamperen. Dat betekent wel dat ik nu helemaal zelf met onze caravan moet rijden, maar dat gaat me wel lukken. Gelukkig heb ik hele lieve vrienden die volgend jaar samen met mij op vakantie willen en ook mijn kinderen (27 en 25) willen graag een keer met mij mee. Wel ieder op een eigen plek zodat we niet de hele dag bij elkaar op de lip zitten, maar dan kunnen we wel leuke dingen samen doen. Dus ben ik de komende jaren wel van gezelschap verzekerd. Ik vind het ontzettend knap van je dat je echt helemaal alleen gaat! Ik hoop dat je het leuk hebt op de camping waar je nu bent en leuke mensen tegenkomt.