Route naar de Ardeche (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Je suis Floortje
, Datum:
23.03.2019 16:15
Ik zou graag informatie willen hebben van jullie over de route vanuit het Noorden van Nederland naar de Ardeche, via Luxemburg. In Frankrijk rij ik dan via route de Soleil.
Dit jaar wil ik via Duitsland rijden, maar weet niet welke route het meest handig is voor auto met caravan. Is de E 29 al klaar? Wie heeft ervaring? En kan me een goede route geven?
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
23.03.2019 21:19
Hoi hoi, via Duitsland is een heel gemartel, tijdens de zomer werkzaamheden enz. Beste gewoon langs de NL'se wegen, Route Soleil en dan afslaan bij de afslag waar je moet zijn. Wij hebben het ooit in 1 keer gereden, maar het was toen vreselijk warm, en ook heel druk, dat is niet gezellig meer. Doen jullie het in 2 keer of ook in 1 ruk?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
23.03.2019 22:09
De E29 (Keulen-Saarbrücken) is bij mijn weten nog lang niet helemaal snelweg (als het ooit al zo ver komt). In jouw geval zou ik de Duitse A31 nemen tot Duisburg en dan doorsteken naar Venlo. Maastricht is tegenwoordig een makkie. Wel zo plannen dat je niet in de avondspits in de file tussen Luxemburg en Metz verzeild raakt.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
24.03.2019 07:31
Wij gaan altijd bij Ter Apel de grens over en dan uiteraard A31 en vervolgens A3, A1, B51,A60, B51 en A1.
Vinden wij ideaal. Op de B51 moet je je wel goed aan de snelheid houden, er zijn diverse stukken 70 en er staan camera's. Wij peinzen er niet over om anders te rijden (met caravan)!
Zonder caravan zouden wij via Koblenz gaan.
Geplaatst door: Henk Schoenmaker
, Datum:
24.03.2019 14:47
Wij hebben een aantal jaren gekampeerd in Vallon Pont d'Arc met de caravan. Wij wonen in Winschoten en gaan bij Bad Nieuweschans de grens over, de A31 naar Bottrop. Daarna de A2 Oberhausen, A3 Keulen, A4 en A59 Bonn, A565 naar Meckenheim, A 61 richting Koblenz tot aan Mendig, B 262 naar Mayen en daarna de A48/A1 richting Trier. Dan A64 A1 naar Luxemburg, A31 Metz, Nancy, Dijon, A6 Lyon en A7 bij Montelimar Sud van de tolweg af. Via Donzere, Pierrelatte, Bourg St. Andeol, St Remeze naar Vallon Pont d'Arc. Wij vinden dit een fijne route. We rijden altijd op woensdag, donderdag en vrijdag. Niet vaak files. Wel wegwerkzaamheden af en toe, maar weinig hinder van gehad.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.03.2019 21:46
Via Duitsland ga je een best groot stuk binnendoor (B51). Dit vinden wij absoluut niet fijn rijden! En let daar heel goed op je snelheid.
Zelf vinden wij gemak en snelheid het belangrijkste en daarom rijden wij via Maastricht- Luik- Luxemburg en dan de route du soleil. Rustige en fijne route. Bijkomend voordeel dit is richting Luxemburg een mooie route door de Ardennen. En de wegen zijn in dit deel uitstekend, zelfs vorig jaar (afgelopen zomer) deel weer vernieuwd.