Camping zoals Les Rivages (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
03.09.2018 09:41
Wij hebben afgelopen zomer genoten van een vakantie op camping les Rivages in Millau. Wat ons betreft is dit een toppertje. In het verleden zijn we op camping Soleil Plage bij Sarlat en camping La Plaine in Ruoms geweest. Stuk voor stuk campings zoals wij ze leuk vinden, alle drie gelegen in een omgeving waar genoeg te beleven is. Les Rivages heeft het voordeel dat de camping niet heel massaal is, maar dat er toch veel pubers/tieners zijn.
Voor komende zomer zoeken wij dus weer zo’n camping. Onze voorkeur is om richting de Spaanse grens te gaan, bijvoorbeeld richting Argeles sur Mer. Hoeft overigens niet in Argeles te zijn.
Ik heb al contact gehad met camping le Dauphin, maar die ligt helaas ruim boven ons budget. Wie heeft er tips voor ons?
Onze kinderen zijn 11 en 14 jaar.
Geplaatst door: Adriaan
, Datum:
04.09.2018 20:55
Kijk eens bij camping Le canigou. Uurtje rijden naar het strand.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
04.09.2018 21:28
Geplaatst door: Marike
, Datum:
04.09.2018 23:06
Camping Cala Gogo in st cyprien en camping Les Marsouins in Argeles sur mere. Beide mooie campings met hele mooie ruime plaatsen en een mix van nationaliteiten. Het zijn geen campings zoals les Rivages waar 80% Nederlands is maar er komen wel genoeg Nederlanders. Ervaring leert dat men elkaar toch wel opzoekt.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
10.09.2018 13:51
Dank voor jullie reactie.
Genoemde campings geven mij nog niet echt het wow-gevoel.
Camping le Canigou ziet er goed uit. Maar het heeft geen zwembad en valt daardoor toch echt af. Uurtje rijden naar het strand zou voor ons geen probleem zijn.
Voor beide andere campings (Cala Gogo en les Marsouins) heb ik het idee dat ze wel heel erg frans georiënteerd zijn.
Zomer 2017 hebben we op camping Verdon Parc gestaan tussen allemaal franse kampeerders. Voor ons als ouders geen probleem. Echter voor onze kinderen wel een teleurstelling. Vooral de oudste liep de eerste week met zn ziel onder zn arm.
Bij iedere Nederlander die de camping op kwam rijden werd vol spanning afgewacht of er kinderen van hun leeftijd in de auto zaten. Uiteindelijk, na een week, kwam er een gezin met kinderen. Dat heeft wel onze vakantie "gered".
Het jaar daarvoor waren er op camping Soleil Plage (Sarlat) overwegend engelsen en fransen en een enkele nederlander. Daar zochten de nederlanders elkaar wel op en was dat geen probleem.
Maar met de herinnering aan Verdon Parc (wat verder een prima camping is) durf ik een camping met voornamelijk Fransen toch niet aan.
, Datum:
10.09.2018 15:14
, Datum:
10.09.2018 18:36
Bedankt Tineke!
Iemand ervaring met camping la Chapelle in Argeles sur Mer? De meningen van afgelopen zomer zijn erg wisselend. Is hier voor pubers iets te beleven?
, Datum:
10.09.2018 20:21
@Karin, dat snap ik goed. Ik moet wel zeggen dat de Nederlanders elkaar opzoeken en dan maakt het niet uit dat er niet zoveel Nederlanders zijn. Daarnaast weet ik wel als de camping iets vaker hier genoemd wordt er al gelijk meer Nederlanders naartoe gaan. Het is eigenlijk jammer dat er op Cala gogo en Les Marsouins niet heel veel Nederlanders komen, want het zijn echt hele mooie campings met mooie ruime plaatsen! Maar ik snap je gevoel, maar wellicht dat er meer mensen op dit forum zo’n camping zoeken en dan zijn het in ieder geval aanraders!
Geplaatst door: mir1
, Datum:
11.09.2018 00:33
lees even mee. Volgens mij is Les Rivages niet te overtreffen voor de oudere jeugd. Rivier, zwembad, oudere jeugd aanwezig, Millau op loopafstand voor de broodnodige terrasjes e.d. Heb voor afgelopen zomer, voor mijn gevoel, het hele internet afgespeurd om een dergelijke camping te vinden. Helaas niet gelukt. Dit jaar naar Beausejour in Serignan-plage geweest. Op de camping weinig aan te merken, maar helaas geen oudere jeugd voor onze 17-jarige zoon. Ook geen jeugd van een andere nationaliteit. Wellicht zijn de campings in Argeles-sur-Mer iets voor hem, ga het hem voorleggen (mocht het zo zijn dat hij nog meegaat, daar is hij nog niet uit).
, Datum:
11.09.2018 07:47
, Datum:
21.09.2018 19:00
Zou camping Rioclar in Barcelonnette wat sfeer betreft een beetje in de buurt komen van camping les Rivages?
Wat pubers/tieners betreft zit het hier volgens mij wel goed.
, Datum:
21.09.2018 21:49
, Datum:
21.09.2018 21:59
, Datum:
21.09.2018 22:46
Bedankt voor de tips.
Camping de l'arche zijn we ooit geweest toen de kinderen nog klein waren.
Ik weet dat dit een populaire camping is, maar wij vonden hem helemaal niets. Hoog "ons kent ons" gehalte. We stonden ook niet op een gunstige plaats op de camping. Dat scheelt misschien ook.
, Datum:
21.09.2018 22:47
Glandasse ga ik morgen even bekijken.
, Datum:
22.09.2018 09:12
, Datum:
22.09.2018 09:45
, Datum:
22.09.2018 10:21
, Datum:
22.09.2018 11:38
Bedankt Tineke! Genoeg campings om nog eens te bekijken. Mas de la cam stond inderdaad ook op ons lijstje om nog eens beter naar te kijken.
Afgelopen jaar heeft onze zoon ook een aantal keer alcohol aangeboden gekregen op camping les Rivages. Gelukkig heeft hij steeds nee gezegd. Nam wel een radler 0.0 mee. Deed hij voor zijn gevoel toch een beetje mee.
, Datum:
22.09.2018 12:10
Op campings waar veel jongeren komen wordt vaker weleens alcohol gedronken. Dat is op Rio Clar echt niet anders dan op andere campings. Verder komt er wel gewoon net publiek naar de camping. Voor pubers echt een geweldige camping. Daarnaast prachtige omgeving.