hoe werkt een porta potti?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Regina 
, Datum:
13.06.2004 22:58
Hai,wij hebben altijd een heel klein caravanetje gehad en deden onze behoefte altijd gewoon op het toilet op de camping of s'nachts op een emmer.
Nu hebben we sinds vorige week een grotere caravan gekocht waar ook een porta potti bij zat. maar nu..... hoe werkt zo'n ding ?? er zit een grote fles blauw spul bij en een klein flesje roze spul.
Ik heb m even uit elkaar gehaald maar weet echt niet wat alles is, ik hoorde dat je m eerst moet ontluchten ofzo iets ? help ik weet het echt niet!!
Geplaatst door: Roelof 
, Datum:
13.06.2004 23:06
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
13.06.2004 23:07
Ten eerste een tip: Zoek op dit forum met zoekwoord porta.
Het roze spul is voor in het spoelwater. Aan de zijkant van de caravan zit een vulstuk. Dit kun je naar buiten zwenken en de dop er af halen. Scheutje roze spul er in en verder vullen met water (jarrycan of slang). Het blauwe spul is voor in de opvangtank. Bij een lege tank, dop van de uitlaat afschroeven en scheutje blauw spul er in. Dop er weer op en tank in de caravan schuiven.
, Datum:
13.06.2004 23:12
Geplaatst door: Paul 
, Datum:
13.06.2004 23:14
Het is alweer een tijdje geleden dat wij er 1 hadden, en dat was een oud modelletje, maar volgens mij is er in de loop der tijden niet veel aan veranderd. Een Porta Potti bestaat grofweg uit 2 delen, het bovenste deel met de bril waar het spoelwater in moet en het onderste deel waarin de "behoeften" verdwijnen. Je vult de onderste tank met een klein laagje water en een klein scheutje van het blauwe spul. Wees voorzichtig want dit is een krachtig, chemisch middel ! Altijd na het preparen van de Porta Potti goed de handen wassen ! De bovenste tank vul je helemaal met water en hier gaat een scheutje van het roze spul in. Het is niet echt nodig, maar het schijnt het water fris en de tank schoon te houden. Als de afvaltank vol is deze legen op de speciaal daarvoor aangewezen plaats in het toiletgebouw van de camping. Je mag deze tank nooit zomaar legen in het gewone toilet vanwege de chemicaliën. Zo goed als alle campings hebben echter een speciale plek waar je de tank kunt legen en schoonspoelen. Succes !
Geplaatst door: Henry 
, Datum:
13.06.2004 23:22
Ik houd het maar bij mijn emmertje, in noodgevallen.
Geplaatst door: Regina 
, Datum:
13.06.2004 23:51
heel erg bedankt Roelof en Johan voor die site over de porta potti, helaas heb ik er weinig aan, dit gaat over een vaste porta potti die via een uitgang de slang uit de caravan komt.wij hebben een heel oudje zo een die gewoon los is zonder slang die door een caravan luik gaat . hij ziet er ook heeeeel anders uit. helaas . graag nog meer sugesties!
, Datum:
14.06.2004 07:36
Geplaatst door: Paul 
, Datum:
15.06.2004 11:32
Regina, ik had het inderdaad over het losse model zoals jij dat hebt...Overigens van ontluchten heb ik nog nooit gehoord! Ik hoor wel of je er iets aan gehad hebt.