Waar kun je een caravanspiegel kopen in Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Miranda
, Datum:
06.07.2018 16:01
Een hele gekke vraag, ik weet het. Gisteren zijn we een tegenligger tegengekomen en een van onze caravanspiegels heeft het niet overleefd. Toch lastig met rijden, dus ik wil wel graag een nieuwe kopen.
Maar waar? Weet iemand in wat voor soort winkel je deze kan kopen? Gisteren bij de Carrefour hadden ze het niet en bij de Decathlon in Montlucon ook niet.
We zitten de komende week tussen de steden Murat en Aurillac in de Cantal. Dus als iemand een gouden tip heeft, hoef ik niet met de spiegel winkel in, winkel uit....
Geplaatst door: Fammeij
, Datum:
06.07.2018 16:11
ANWB lid en aanhanger verzekering? Dan zou ik die even contacten.
Geplaatst door: Viola
, Datum:
06.07.2018 16:59
Je zou op de camping waar je staat, kunnen vragen bij de receptie / eigenaar. In het Frans heet het een rétroviseur additionnel of een rétroviseur remorque.
, Datum:
06.07.2018 17:08
Bij Norauto lijken ze caravanspiegels te verkopen. De dichtstbijzijnde zit in Argentat: Norauto Franchise ARGENTAT
66 AVENUE JOSEPH VACHAL
19400 - ARGENTAT
, Datum:
06.07.2018 17:16
Wij hebben het ook meerdere keren meegemaakt. In Schotland werd op een smalle weg zelfs onze gewone spiegel eraf gereden (reden zonder caravan). Omdat we de rechterbuitenspiegel echt nodig hadden met het links rijden, hebben we ons rot gezocht. In eerst instantie maar een make-up spiegel erin geplakt, omdat een spiegel voor onze auto nergens voorradig was.
Met de caravan twee keer in Frankrijk op de binnenwegen. Inmiddels hebben we altijd een goedkoop caravanspiegeltje bij ons voor nood. Misschien een idee voor een volgende vakantie.
Geplaatst door: Mart
, Datum:
06.07.2018 17:28
Norauto klopt, daar hebben wij ook een autospiegel gekocht. Wij waren vorig jaar ook een autospiegel verloren en de campingeigenaar had ons naar Norauto gestuurd.
Geplaatst door: Miranda
, Datum:
06.07.2018 18:34
Bedankt voor de tips.
Ik ga Norauto op zoeken, en anders heb ik nu in ieder geval een vertaling.
Ik had onze verzekering al gebeld, ik dacht die hebben van die mannetjes rijden die dat soort dingen weten, maar helaas...
De makeupspiegel is ook zeker een idee!
En een reserve spiegel, ja, die zullen we vanaf nu zeker meenemen.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
06.07.2018 19:42
Ook hetzelfde probleem gehad onderweg en sindsdien altijd een reserve setje mee....tip voor iedereen die nog op pad gaat met de caravan...
Geplaatst door: JohnvanD
, Datum:
06.07.2018 20:10
Kijk even bij www.narbonneaccessoires.fr of er een filiaal in jullie buurt zit. Dit is de franse Obelink of De Wit maar dan met vestigingen door het hele land.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
06.07.2018 22:31
Online bestellen een optie?
Wij hadden vorig jaar een stuk kraantje in de vouwwagen. Besteld en laten afleveren op de camping. Wat een gemak na zeven winkels 'in de buurt' bezoeken.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
06.07.2018 23:53
Overkwam ons ook; tegenligger tegen de buitenspiegel en het glas op de grond. Houder zelf was nog goed dus ook goedkoop make-upspiegeltje gekocht bij warenhuis en die vastgelijmd. Heeft het volgehouden totdat we weer in Nederland waren en bij de dealer een nieuwe spiegel gingen kopen (was nog een duur gebeuren omdat het een spiegel was die verwarmd kan worden).