Voorbereidingen in laatste weken voor vertrek (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: An86
, Datum:
09.07.2018 12:31
De voorbije jaren maakte ik altijd checklists, die ik dan mooi ging bewaren voor de volgende jaren, maar uiteindelijk toch gewoon weggooide.
Dit jaar ga ik een soort bullet journal (wel zonder fancy tekeningen want ben geen creatief talent) bijhouden met lijstjes in, plaatsen waar we geweest zijn, ideeën naar volgende keer toe (wat viel goed mee, wat viel tegen), eventueel korte verslagjes van leuke uitstappen ... .
Gisteren hebben we de binnenkant van de auto opgeruimd en gepoetst (we moeten trouwens precies vaker op vakantie gaan :-D) en heeft mijn man de bagageremorque gecontroleerd. Mijn man zet een paar dagen voordien de dakkoffer ook nog op de auto. Reden dat we met dakkoffer en remorque gaan is omdat we de koffer van de auto niet te vol willen stoppen, zodat onze hond voldoende plaats heeft.
Tijdje geleden ben ik in de Ikea grote Samlabakken gaan halen. Nu we de remorque hebben, kunnen we namelijk met bakken werken, die achteraf ook handig en proper op te bergen zijn thuis.
Dit weekend gezorgd dat alle kleren die mee moeten gewassen en gestreken zijn. Enkel de onderbroeken en sokken van de kinderen zullen nog eens moeten gewassen worden. Kleren klaarleggen ben ik nu mee bezig.
Ik ben in de bib wat dvd’s gaan halen voor in de auto. Man gaat de cd’s op USB overzetten.
Oh en ik heb de route ook op de kaart uitgetekend. We rijden wel met navigatie, maar ik vind het leuk om de weg ook zo te kunnen volgen.
Eten nemen we enkel mee voor de eerste avond en het eerste ontbijt. En sandwiches voor tijdens de rit. Al vind ik het idee hier van de ingevroren sapjes als koelelement wel een handig idee. Mijn kinderen eten namelijk heel graag de knijpfruitjes van Ella’s kitchen, dus daar zou dat goed mee kunnen.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
09.07.2018 12:40
Ik gooi hem er nog maar eens in:
Alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen.
Geplaatst door: MKMK
, Datum:
09.07.2018 15:14
S@ndra
Hier nog een waar je wat aan kunt hebben.
Beter ermee verlegen dan erom verlegen.
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
09.07.2018 16:12
@MKMK
Niet helemaal mee eens. Alles wat je niet bij je hebt en toch nodig is kan je kopen. (misschien alleen specifieke medicijnen niet).
Alles waar je mee verlegen zit is (overbodige) ballast die de hele vakantie mee moet.
Ik ga al een flink aantal jaar met zo iemand op vakantie, mijn eigen man. Spullen mee die alleen uit de aanhanger komen om bij de buren het neuswiel vast te draaien en zo.
Het jaar dat wij in Nederland bleven heeft voorzichtig een omwenteling ingezet. Moest ik vanuit de Randstad naar Drenthe met een kratje bij mijn voeten zitten. Dreumes voeding op doktersrecept, kon niet eens zrlf in en uitstappen.
Vanaf toen zijn we minder mee gaan nemen en van mij mag het nog minder.
Kunnen we sneler inpakken en op tijd rijden na een overnachting.
Geplaatst door: ® Esther B
, Datum:
09.07.2018 17:14
Ik snap de reacties wel van mensen die zeggen dat in Frankrijk alles te koop is, maar voor mensen met een krap vakantiebudget is het toch heel vervelend als ze iets vergeten zijn.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
09.07.2018 17:31
Tja, kopen van spullen die ontbreken. Nou, ik wil er niet aan hoeven denken en dat we alles wat nodig mee hebben. Maar het is voor ons wel een sport geworden om een paar weken met weinig te doen. Dus ik neem er wel de tijd voor om alles te verzorgen.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
09.07.2018 18:38
Auto is gepakt, we hebben een kleine Italiaanse auto en nog plek over! We stonden er zelf van te kijken. Morgen relaxt dagje!
, Datum:
09.07.2018 18:39
Niet alleen voor mensen met een krap budget is het lastig om dingen dat opnieuw te kopen. Het is natuurlijk best onzin om sommige dingen dubbel of drie dubbel te hebben. Een afwasborstel of tandpasta oké dat Vermont je thuis ook wel weer. Maar een derde tenthamer of een tweede pannenset, mwah.
, Datum:
09.07.2018 18:56
Beter mee verlegen dan óm verlegen, is leuk als het om kleine dingen gaat. Maar een frituurpan valt voor mij niet in die categorie, of een reserve luchtbed, twintig borden, etc.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
09.07.2018 19:07
Kamperen ook heel sober altijd weer ruimte over in de kastjes en banken bij een vakantie van 6 tot 8 weken.
Na al die jaren zijn we nooit meer iets vergeten (standaard uitrusting caravan), maar mocht je keukengerei of zo nodig (denken) te hebben vraag even bij de campinghouder naar een GiFi. Die zijn overal in Frankrijk te vinden (zelfs via Google bij jou in de buurt). Daar hebben ze echt van alles (beetje Action maar veel groter en leuker en vooral voordeliger). Je komt er niet weg zonder iets wat handig of leuk is te kopen. Gewoon eens binnenlopen.
Geplaatst door: An86
, Datum:
09.07.2018 20:43
Zelf heb ik graag alles bij van de spullen die ik heb, die ‘te gebruiken’ zijn. Reden: we hebben de laatste tijd flink opgeruimd en geminimaliseerd in huis. Ik hoef dus niet weer dubbele spullen in huis :-D
Spullen die ‘te verbruiken’ zijn, koop ik wel gewoon ginder. Dat geraakt toch op.
Geplaatst door: ® Esther B
, Datum:
09.07.2018 20:53
@ digi oma
Wij gaan al tientallen jaren naar Fr, maar nog nooit bij een GiFi geweest, net op hun website gekeken en ik weet al naar welke winkel ik dit jaar op zoek ga, leuk zeg!
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
09.07.2018 21:39
Ik ben ook iemand die op zich wel dingetjes mee neemt die handig kunnen zijn maar de afgelopen jaren ook steeds meer letten op minder mee nemen. Alles is namelijk in huis verzamelen, inpakken in caravan, op reis zoeken tussen de spullen die je onnodig mee hebt, eenmaal thuis allen weer uitpakken en opruimen. Ja dat kost me veel te veel tijd. Wat je niet hebt mis je ook niet en inmiddels weet je wel wat je wel hebt gemist. En zoals Digi-oma ook al tipt, je hebt in Frankrijk haast nog meer leuke winkelmogelijkheden dan hier. Zo heb ik eens de tentstokken van de voortent vergeten en konden we alsnog 2 weken lang met een improvisatieluifel heerlijk genieten waardoor ik heb geleerd dat ik ook prima kan kamperen zonder een hele ingerichte voortent. Nu met caravan ervaar ik het wel als luxe. Heb hem al een paar weken naast het huis staan en kijk regelmatig even rond en verzamel rustig dingetjes om mee te nemen, maar denk bij alles wel extra na of het handig is of in de weg gaat liggen. Heb overigens het verfrooster en een extra haak voor over de douchedeur wel gehaald. Heb de paspoorten gekopieerd, bsn en foto door gehaald, opnieuw gescand en opgeslagen in de mail, net als de verzekeringspapieren en autopapieren. Oh en ik moet de puck codes van de telefoons nog ergens opslaan want als die dingen uit gaan zou ik het echt niet weten .
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
09.07.2018 22:42
@Esther: als ik inlog op mijn ... , op de website van mijn provider, kan ik bij Simkaart (via Instellingen) de PUK-code opvragen. Misschien kan dat bij jullie ook?
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
10.07.2018 11:32
Die 28 bekers/glazen 8 platte borden, 4 diepe en 4 soepkommen gaan hier dus wel mee, net zoals 6 pannen en dan niet zo'n in elkaar te stapelen campingsetje. Als ik komende vakantie 3 dagen met mijn zus en haar gezin op de camping sta kunnen ze bij mij mee-eten als ze een stoel meebrengen, servies heb ik genoeg. ;(
Geplaatst door: HansDH
, Datum:
19.07.2018 02:09
Ik ga over 2 weken, heb een boodschappentas in de slaapkamer neer gezet en iedere keer als we het er over hebben wat we niet moeten vergeten doe ik er direct in. Ik ben niet verder gekomen dan een waterpas, snijplank, tolbadge, Yahtzee en het dekbedovertrek wat we mee naar huis hebben genomen om te wassen. Hooguit komen daar nog een paar pakken koffie bij, koffiemelk en zoetjes bij, de rest hebben ze in Frankrijk ook wel.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
24.06.2019 21:39
Hoe is het nu met jullie allemaal?
Al weer druk beIg met de vakantievoorbereidingen?
Doen jullie de voorbereidingen weer op dezelfde manier als voorgaande jaren, of heb je nieuwe tips en/of ideeën wat je tijd bespaart of ruimte oplevert of whatever!
Ben benieuwd!
, Datum:
24.06.2019 22:03
Wij hebben een nieuwe aanwinst voor in de caravan: een kleine mobiele airco. En een plezier dat we er nu thuis al van hebben ;-)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
27.06.2019 21:49
Lekker luxe @maraM hoeveel ampère heb je daar voor nodig? Komt zeker van pas ook thuis :)
, Datum:
28.06.2019 03:22
@Nika: 880 watt, valt reuze mee dus. Paar uur voor slapen gaan aanzetten en dan is de temperatuur al behoorlijk gedaald.