Voorbereidingen in laatste weken voor vertrek (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: nika
, Datum:
07.06.2018 08:48
Was wel benieuwd hoe jullie dat allemaal doen? En vooral wat je niet moet vergeten te regelen? Mbt auto, verzekeringen, op de weg ect. ect.
Geplaatst door: ® lotje1985
, Datum:
07.06.2018 09:22
Ik heb checklist op laptop. Die heb ik al gecontroleerd, eigenlijk moet mijn man hem ook nog controleren, maar dan wacht ik nog lang.
Ik heb op zolder kratjes, met briefje er op wat er in zit en wat er bij moet.
Verder inlezen over bestemming, paar x naar campingwinkel voor spullen wat we nieuw willen.
Hebben doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Dus daar hoef ik niet naar om te kijken. Volgende week gaat auto voor grote beurt. In de week voor vertrek (ik moet dan nog werken) zorgen dat kleding gewassen is en beginnen met inpakken van kleding. Na mijn laatste werkdag dakkoffer op auto, dag er na auto inpakken, in avond broodjes smeren, sleutel naar oma voor post en planten. Ochtend er na heel vroeg vertrekken. Ondanks de drukke periode vind ik deze tijd altijd heerlijk! Nog 4,5 week aftellen!!
Geplaatst door: MAB
, Datum:
07.06.2018 09:59
Ik zorg altijd dat op meerdere rekeningen incl creditcard extra saldo staat.
Verder 'regel' ik geloof ik niets.
Wij hebben ook, zij het 2, checklists. Één voor mijn vrouw en één voor mij.
Geplaatst door: Lisa
, Datum:
07.06.2018 11:06
Weken voor vertrek? Als het 'moet' kan ik zo weg. Alles staat klaar om in de auto te laden, kleren in tas, fiets erop, paspoort/creditcard en telebadge, doorlopende reisverzekering. Alles wat ik vergeet is pech of te koop in Frankrijk. Mijn werkgever zou het enige obstakel kunnen zijn, haha
Geplaatst door: ® Nienke1985
, Datum:
07.06.2018 12:10
Ik moest hier nog een id bewijs vernieuwen, bijna vergeten. En verder begin ik vast wat spullen te verzamelen in kratjes maar meeste doe ik pas de laatste week. Hier nog 5,5 week aftellen
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
07.06.2018 13:32
Alles zit in de caravan. Alleen nog huis poetsen, zorgen dat alle was weggewerkt is, kleding die meemoet in caravan hangen/leggen en paar boodschappen mee. Ochtend van vertrek broodjes smeren en we kunnen.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
07.06.2018 14:25
Idd n checklist is handig om af te turven. "Vroeger" konden wij ook van de een op de andere dag zo vertrekken en maakte ik me nergens druk om. Nu met de kinderen wil ik t perfect georganiseerd hebben, waarschijnlijk om dan ook echt vakantie te hebben en geen drukte meer van vergeten dingen. Maar merk ook wel dat de stress een beetje gaat toeslaan. Nog van alles kopen, kleding kadootjes onderweg, spelletjes. En idd de papieren bij elkaar zoeken, kopiëren maken van id kaarten ect.
De auto moet nog voor de beurt, het huis moet ineens helemaal extra schoon.
Geen idee waar t vandaan komt, maar ik ben gelukkig niet de enige.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
07.06.2018 17:36
Deze keer volledig onvoorbereid vertrokken en we leven nog :)
Wij hebben 8 weken geleden vanwege een goed bod ons huis verkocht en vorige week overgedragen en zijn 4 dagen later op vakantie gegaan. Onze huisraad staat in een opslag. Gelukkig is onze caravan altijd geladen voor vertrek. Het enige dat we zijn vergeten is de rugzak van mijn man en mijn favoriete jeansjasje. Ik ben onderweg een H&M tegengekomen dus dat jeansjasje is geregeld en de rugzak hebben we nog niet gemist. Moraal van het verhaal. Portemonnee en paspoorten en we hebben elkaar (en onze hond) Meer is niet nodig.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
07.06.2018 17:50
Ik ga zondag inpakken, maandag werken en dinsdag vertrekken. Ik weet nog niet eens waar we naar toe gaan. We zien wel.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
07.06.2018 18:23
Tja, hier ook een regelneef. Want het komt er bij ons precies op aan. Je kent t misschien, of je kan t voorstellen, druk gezin, 2 fulltime banen, racen, racen.
Maar ok, vrijwel alle kampeerspullen hebben we al, op een slaapmatje, stoel(1 was stuk) en nog een hapjespan. Dan is het een kwestie van alles verzamelen en inladen. Verzekeringen enz. Is allemaal al rond.
Voorpret, nog 6wkn,maar dit wordt onze verste reis ooit, dus ook echt heel erg spannend!!
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
07.06.2018 18:57
Wij halen ongeveer twee weken van te voren de vouwwagen op, als er geen onderhoud aan gedaan moet worden.
Week van te voren begin ik met op een mooie dag de wagentent opzetten en de bedden opmaken, verder gaat dan ook alles erin wat in de wagenbak moet. Handdoeken, beddengoed en tent van de jongens, en voor iedereen nachtkleding en schoon ondergoed. In de week erna, pak ik de keuken in, dat betreft dan vooral de levensmiddelen, (kruiden, koffie, thee, olie, azijn, wat zoet broodbeleg) want het meeste blijft er in de stalling in. In die week pakt man de disselbak in en controleert de de waterpomp en het gas en de elektra. Twee/drie dagen voor vertrek beginnen we aan de was en het inpakken van kleding, dat vervoeren we in de auto. Laatste dag de lunch, en het eerste avondmaal nog in koelkast en we kunnen weg.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
07.06.2018 19:15
Volgende week nog werken en dan ergens in het weekend gooi ik de tent en wat spullen in de auto en dan is de vakantie begonnen, geen idee nog waar naartoe,....
Geplaatst door: Ionnie
, Datum:
07.06.2018 19:18
Het gaat steeds makkelijker. Ik ben nu, 5,5e week voor vertrek, wat spulletjes aan het verzamelen die in de aanbieding langskomen. Verder wachten we tot een week voor vertrek. Auto schoonmaken (rare tik, enige keer in het jaar), dakkoffer erop, kleren klaarleggen, vouwwagen halen, vouwwagen open en schoonmaken, dag voor vertrek inpakken, fietsen op de auto, laatste boodschappen doen, huis grof schoonmaken (zeker geen grote schoonmaak ;-)), op tijd naar bed en de wekker om 04.00 uur. Kom maar op, aftellen!
Geplaatst door: marian
, Datum:
07.06.2018 19:21
Hier staat ook alles voor het grijpen en doorlopende reisverzekering. Dag voor vertrek naar de kapper, boodschappen halen en weekendtassen met kleding /schoenen/handdoeken vullen. Koelbox vullen voor onderweg en vast koelen, en auto grotendeels inladen. Vroeg naar bed, wekker rond 3 uur en na de koffie om 4 uur vertrekken. Zalig halverwege de nacht. Bestemming onbekend, eerst maar richting macon en dan verder.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
07.06.2018 19:33
Geen ‘ vertrek’ stress hier. Het weekend voor ons vertrek halen we de caravan op. Beetje schoonmaken, kleding in de kastjes, net zoals wat huishoudelijke dingen zoals afwasmiddel, keukenrollen, kruiden, koffie, thee etc., en gasflessen op z’n plaats. Dan nog een paar dagen werken, een dagje rust en ‘s avonds gaan we richting Frankrijk. Ik heb er nu al zin in! Ik heb een vast lijstje met de dingen die mee moeten., maar uiteindelijk zijn de alleen paspoorten, verzekeringspapieren, pinpas en creditcard echt belangrijk. De rest is allemaal te koop in Frankrijk :-)
Geplaatst door: ® Viva La France
, Datum:
07.06.2018 21:14
Hier maak ik ook altijd een checklist voor vertrek..en snachts voor vertrek gaat ie pas weg als ik het laatste afgevinkt heb..
Verder nog de ID kaart van onze jongste vernieuwen..
Maar het grootste wat we nog moeten regelen is het kampeermiddel.. jarenlang met onze vouwwagen gegaan en dat beviel ook altijd heel goed..maar sinds enkele weken toch de knoop doorgehakt om de overstap naar een caravan te maken..en nu gaan we as zaterdag bij één kijken (na al vele bekeken te hebben)tis niet naast de deur dus we moeten Dr wel een stuk voor rijden..maar ben erg benieuwd! Als hij ons bevalt dan vertrekken we straks met de caravan richting Frankrijk IPV de vouwwagen..
Geplaatst door: ® Boefje
, Datum:
07.06.2018 21:32
Tijden zijn bekend, dank hiervoor. Graag nog de adressen doorgegeven, opzoeken op Facebook kan ook maar duurt iets langer.
Het dievengilde stoort u niet graag, beter als u op vakantie bent.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
08.06.2018 00:46
Kom maar op boefje, we hebben toch geen huis meer ;) We hebben ons hele hebben en houden bij ons.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
08.06.2018 07:46
Idd boefje, kom maar op! Onze twee zonen van > 1.90 m. zullen je met open armen ontvangen ;-)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
08.06.2018 09:40
Ha fijn, het hele huis leeg. Kan ik het eindelijk eens helemaal naar eigen wens inrichten.