Voorbereidingen in laatste weken voor vertrek (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
30.06.2018 16:51
Och, ja, dan kan je shoppen ja! Maar 1 voordeeltje: vaak beginnen binnenkort de uitverkopen al, dus ws val je nog iets met de neus in de boter! Veel succes met alles!!
Hier alle slaapzakken gewassen, de hele kamer hangt vol met heerlijk ruikende slaapzakken. Ik hang ze niet buiten vanwege de vele vogels in de struiken en ik geen poepjes wil.
En morgen ga ik kratjes maken met keukengerei, toiletspullen enz. Ik kan niet meer wachten. Maar zal nog ff moeten. Hier komt alles op de weekenden aan, doordeweeks ben ik echt te veel weg. Dus ja, daarom dat ik ruimschoots al alles klaar aan het zetten ben. Veel voorpret gewenst!!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
30.06.2018 21:04
@Mermaid, ging jij niet op vakantie met een bagagewagen? Wat kampeerden ook altijd met een tent, hebben lading aan tablets, ipads, ereaders, samsungs en iphones bij, maar vaak gooiden we al die spullen in een rugzak in de bagagewagen die op slot is. Dat is dan net iets lastiger jatten dan uit de tent.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
04.07.2018 21:14
De schoolvakantie zuid gaat al bijna beginnen. Zijn jullie er allemaal klaar voor?? Of moet er nog veel geregeld worden.
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
04.07.2018 21:20
Hoewel wij in regio Noord wonen, gaan we al wel snel op vakantie. Onze jongste heeft examen gedaan, morgen diploma-uitreiking, daarna lekker weg. Heerlijk 4 weken naar Frankrijk. We zijn er allemaal aan toe na een spannend jaar. Caravan is klaar. Alleen de kleren er nog in. Dit was nog niet mogelijk met het mooie weer hier, alle korte broeken en shirts nog volop in gebruik.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
04.07.2018 21:37
Wij moeten nog wel aantal weken wachten. Juist fijn, we vinden het vreselijk om eerste beste weekend weg te gaan. Laat de kinderen eerst maar eens bijkomen en genieten hier thuis en dan hebben wij heerlijk 3 weken vakantie nog tegoed. Wij hebben er wel ontzettend veel zin in.
, Datum:
04.07.2018 21:47
Nog een paar weken, komend weekend al alles klaar zetten, want ik moet de weekenden erna gewoon allemaal werken. Dus nee, eigenlijk niet en met dat vele werk zie ik het op dit moment even niet zo zitten. Maar het komt vast wel goed, daar vertrouw ik maar op.
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
04.07.2018 21:52
@Marike, het laatste examen was op maandag 28 mei. Dus er zijn al een aantal weken hier echt goed gerust (alhoewel weekje Kreta, werken, ,examenfeestjes, NK weekend in Ahoy). Heerlijk die tijd na het eindexamen....
Geplaatst door: Nika
, Datum:
04.07.2018 21:58
Heerlijk vooruitzicht Mir1. Lijkt me ideaal buiten de schoolvakantie al te kunnen reizen, veel,plezier!
Idd Marike, vorig jaar hadden wij geen andere mogelijkheid dan gelijk te vertrekken op de kinderen hun eerste vakantiedag.
Stress,en heel veel drukte in de weken ervoor. Nu eerst een weekje thuis , zodat ze kunnen wennen aan het vakantieritme, uitslapen;) en heerlijk doen waar ze zin in hebben. Voor ons is het dan nog wat huis en tuin werk, maar ik wil er wel voor zorgen dat alleen her hoognodige dan nog gedaan moet worden . Zo ga je idd veel relaxter op vakantie.
Maar ik herken je stress Mermaid, lastig dat je weekenden moet werken. Vertrouw er maar omdat t vast helemaal goed gaat komen, en zodra je straks in de auto zit richting zuiden, alles loslaten en genieten!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
04.07.2018 22:10
Zoals het er nu naar uitziet gaan we eind juli, maar dat kan ook een week later worden. Mijn laatste werkdag is 26 juli en daarna ben ik 5 weken vrij. Het maakt mij dus niet zoveel uit als we dan dat weekend weggaan of een week later. De ene keer heb ik nog twee weken vrij als we weer thuiskomen, bij de tweede optie nog één week. Het scheelt dat ik maar 2,5 dag per week werk (en gelukkig nooit weekends), dus wanneer ik mijn laatste werkdag heb gehad, kunnen we in principe een paar dagen later vertrekken. Het schiet iig al mooi op, al ben ik blij dat we wat later gaan. Zo vroeg op vakantie vind ik maar niks. Dan ben je alweer aan het werk als iedereen nog op vakantie gaat.
, Datum:
04.07.2018 22:19
@Nika, idd stuk relaxter om even weekje of aantal weken te wachten.
Dat hebben wij dus ook MaraM. Laat ons maar wat later gaan.
Daarnaast is de sfeer op het werk nu al heel anders dan normaal. Als je eenmaal terug bent voel je dat niet meer.
In ieder geval iedereen alvast fijne vakantie!
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
05.07.2018 04:05
Ik moet deze week nog 1x werken en maandag paar uurtjes.
We hebben al veel klaar staan. Maandag gaat de dakkoffer op de auto en die misschien al deels inpakken. Woensdagochtend heel vroeg vertrekken we. Onze dochter heeft morgen laatste schooldag en dus ook even paar dagen om bij te komen. Dinsdag gaat ze nog dagje naar oma.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
06.07.2018 17:09
Ik heb altijd heel veel zin om op vakantie te zijn, niet om op vakantie te gaan. Jullie begrijpen vast wat ik bedoel. Die laatste was, de laatste boodschappen, huis aan de kant, toch wat gekibbel want we zijn al moe en toe aan vakantie. Op vakantie gaan vind ik echt niets aan. Maar op vakantie zijn, dus zodra de voordeur achter ons dicht is.....heeeeerlijk!!
, Datum:
07.07.2018 08:04
Maf is dat he, dat, het net lijkt of je voor je vakantie haast de drukste tijd vh jaar hebt.... Afgelopen week ook weer zo vreselijk veel gewerkt... Vandaag gaan we de aanhanger checken, lampjes repareren enz. Verder ga ik alvast de houdbare boodschapjes doen en die alvast in de bagage doen.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
07.07.2018 08:56
Nou bij mij LIJKT het niet alsof ik meer werk dan anders, het is echt zo. Normaal werk ik 24 uur verdeeld over vier dagen. De laatste vier weken is dat al snel 28 tot 32 verdeeld over vier of vijf dagen. En dan ook nog een afscheid van een collega die met pensioen gaat, afscheidsavond van groep acht.
Dan thuis nog de diplomauitreiking van zoon. Dochter die niet met ons mee gaat die we even weg moeten brengen op een niet zo fijne tijd. De afronding van het sportseizoen van de vereniging waar ik vrijwilliger ben. etc.
Het is voor mij echt drukker dan anders. Maar ook altijd heel gezellig.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
07.07.2018 19:46
Geplaatst door: MAB
, Datum:
07.07.2018 20:18
Flauwekul. Die kerel rijdt met een bestelbus. En misschien is die wel nét hoger dan 2 meter maar verlaagt men onterecht naar het tarief van onderwijs 2 meter omdat men geen discussie.wil.
, Datum:
07.07.2018 20:33
Auto’s (met of zonder dakkoffer) worden altijd in laagste tarief gezet (dus voor hen heeft het ook geen zin om dit te doen zoals het filmpje!).
Wij met caravan en deze man met bestelbus vallen in een iets hogere tarief maar dat is misschien wel terecht! Op het moment dat je hoger bent dan 2 meter ga je nl meer betalen.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
07.07.2018 20:37
prongelijk
Iemand die dat schrijft als hij 'per ongeluk' bedoelt, kan je toch niet serieus nemen?
, Datum:
08.07.2018 17:03
Zo, alles staat in kratjes in de woonkamer. Alle keukenspullen even door de vaatwasser gehaald en ingepakt. Kratje met toiletartikelen en reisapotheek gemaakt. Ook schaar, flessen opener en blikopener ingepakt. Rolletjes plakband en ductape, hihi, altijd handig! Alleen onze kleding hoeft nog in een tas en dan kunnen we zo vertrekken. Maar eerst nog even flink werken. Weekenddienst draaien: best pittig nog even. Maar poehee, werkelijk alles in mij juicht en jubelt naar dat geweldige avontuur. Bonne vacances!
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
08.07.2018 17:14
Hier zijn de kratjes ook klaar. Gisteren toch nog maar even de auto gepoetst. Daksteunen zitten. Morgen nog paar uur werken en dan langzaam aan alles verder klaar maken. Aftellen tot woensdagnacht!!