Voorbereidingen in laatste weken voor vertrek (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
15.06.2018 08:55
Ook hier is het best druk met van alles en nog oa. verbouwing van ons voorhuis. Ik probeer als ik tijd heb steeds wat op orde te krijgen. Zo heb ik standaard een klein kratje in de hal staan, waar ik dingen in doe die meegaan. Zodat ik als t kratje vol zit dit richting caravan breng. Dit weekend gaan we nog ff winkelen in Duitsland. Waar veel dingen stukken goedkoper zijn en we veel inslaan bij de Rossman oa. zonnebrand douchecreme,s dat soort dingen. Het fijne daar is dat op veel artikelen vermeld staan of t vrij is van bepaalde schadelijke chemische stoffen. Ook haal ik kleine zakjes droge slamix die je alleen hoeft aan te maken met wat olie en of azijn , scheelt weer ruimte en is lekker,evenals de Duitse broodjes in blik, ideaal voor je ontbijt onderweg. Ff in het oventje en je hebt snel superverse broodjes. Heerlijk met mijn zelfgemaakte jams die ook meegaan. Nog n paar dunne badjasjes moeten er gekocht worden voor de meisjes. Milieuvignet is aangevraagd, instellingen voor telefoons nagekeken zodat de Mb,s gebruikt Kunnen worden in t buitenland. Boekje met code,s wachtwoorden , kopieën van belangrijke papieren is helemaal up to date. Voor als de telefoon kapot of kwijt raakt, hebben we zo altijd nog backups.
Nu nog dvd,s bestellen bij de bieb voor onderweg in de auto. Ook staat er nog wel eea op stick, maar je kunt nooit genoeg hebben ;)
Bij de action heb ik 2 handige hoge smalle curverboxen met handvat gekocht,waar ze hun speelgoed in mogen verzamelen wat meegaat. Ook daar 2 nekkussens gekocht met oogmaskers van een zachte badstof voor welgeteld 3 euro! En nu maar hopen dat ze wat kunnen slapen in auto ;) Een hectische tijd, maar ik geniet r van!
Geplaatst door: ® claudia23
, Datum:
15.06.2018 22:13
Nika, brood in blik? Wij wonen ook vlakbij de Duitse grens maar heb nog niet eerder brood in blik gezien..Ik ga eens kijken ;)
, Datum:
15.06.2018 22:42
Geplaatst door: MAB
, Datum:
16.06.2018 08:43
's ochtends broodjes afbakken???
Op de e.o.a. manier past dat in mijn hoofd niet bij 'reisdag'.
Bij afbakken denk ik aan brunchen, langzaam aan doen. Terwijl ik bij reisdagboek denk aan op tijd opstaan. Gaan rijden ( waarvan ik wel geniet overigens).
50 zachte witte bolletjes van Bakker Bart zijn 2 dagen na kopen nog lekker. En onderweg kun je ook een petit dejeuner
of een stokbrood kopen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
16.06.2018 13:13
En zo zie je maar weer MAB, dat iedereen het op zijn eigen manier doet. Wij zijn meestal ook snel en het liefst zo vroeg mogelijk weer op weg naar de eindbestemming. Onderweg het tanken combineren met een ontbijt en doorrr ...
, Datum:
16.06.2018 15:20
Haha die 50 bolletjes moet wel n succes zijn, heb t hier al eerder op t forum gelezen ;) maar idd iedereen doet t op z'n eigen manier. En van sommigen doe je ideeën op.
Onze eerste dag reizen is altijd ff bikkelen, deels in de nacht en zo lang mogelijk door zodat de 2 e dag we hopelijk nog maar een paar honderd km. te gaan hebben. En daar hoort dan idd een heerlijk vers ontbijt bij, met verse koffie en dat is klaar tegen de tijd dat mijn man en kinderen gedoucht hebben, dus geen tijdsverspilling. ( ik heb dan overigens al eerder gedoucht ;p ) startklaar inclusief ontbijt is hooguit n uurtje bij ons, zodat we weer uitgerust de dag kunnen vervolgen.
Geplaatst door: ® Miranda
, Datum:
16.06.2018 15:57
Qua voorbereiding heb ik nu niet heel veel werk, we zijn met zijn tweeen en hebben een caravan. We zijn in het voorseizoen weggeweest dus de caravan is grotendeels nog klaar. Beetje bijvullen her en der en de kleding er in en dan zijn we wel klaar om te gaan.
Omdat we dit jaar een “roadtrip Auvergne” doen heb ik me vooral als voorbereiding heel erg in het gebied verdiept. De campings, de bezienswaardigheden, de wandelroutes, de dorpjes en stadjes. In een plakboek heb ik lijsten hiervan geschreven met alvast wat plaatjes van de must-sees erbij. Dit plakboek werk ik gedurende de vakantie steeds bij en na de vakantie vul ik het aan met foto’s.
De dag voor vertrek haal ik verse bolletjes bij de bakker en kipgrillworst bij de Lidl, onze favoriete lunch onderweg.
S avonds eten we of uit of ik warm een zak soep op, afhankelijk waar we terecht zijn gekomen en waar we zin in hebben. Wat we altijd bij ons hebben is een paar flessen rode wijn. Beetje gek om wijn mee naar Frankrijk te nemen, maar ook de eerste en tweede avond lusten we graag een glaasje en dan hebben we vaak nog geen supermarkt gezien. Ik neem geen enkel risico om zonder te zitten ;)
Ik neem altijd mentos en fruitella mee voor onderweg, eten we thuis nooit maar dat is een traditie. Verder flessen water, blikjes cola en een bak druiven, meer hebben we onderweg niet nodig en als we ergens zin in krijgen is er altijd wel een tankstation om wat te kopen.
Maar ik heb hier goede tips gelezen en nu wil ik ook gezonde wraps mee en gekookte eieren, klinkt heerlijk allemaal.
Nog twee weken.... kan niet wachten....
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
16.06.2018 20:54
Zo, vandaag heeft iedereen van ons de benodigde bergschoenen. Ik heb naar jullie geluisterd ;-) ik heb gisteren ook voor de jongste 2 vakantie dagboekjes gekocht en die als kadootje laten verpakken. De komende periode ga ik nog van die kleinigheden kopen en dan onderweg om de zoveel tijd een kadootje laten uitpakken. Miss een dvd of wat ik ook zag, luisterboeken!! We hebben een dvd-mediaplayer in de auto en ze kunnen er alle 3 hun koptelefoon op aansluiten en met leuke jeugdverhalen oid lekker luisteren. Nja, zulke dingen dus nog te doen hier...
, Datum:
17.06.2018 20:50
Fijn Mermaid, je bent nu goed voorbereid! Kan je luister cd,s eigenlijk wel op je autodvd speler afspelen?
Ik heb wat Playmobil en Lego friends kleine doosjes gekocht, en raamstiften( al zal manlief daar minder blij mee zijn haha) en tasjes die ze zelf kunnen inkleuren.
Idd wat leuke boekjes doen t ook altijd goed.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.06.2018 09:58
Wij nemen elke keer minder mee lijkt het wel. En dat bevalt prima. 1 tas met boodschappen, o.a. kruiden, wat afbakbroodjes voor de eerste dag na aankomst in huuraccommodatie mochten we geen zin hebben naar de Boulanger te gaan. Daarnaast een gevulde koelbox met melk, wat anders te drinken en het broodbeleg.
Eten onderweg: gewoon brood smeren en pakjes brood maken voor vertrek.
We maken er steeds minder heisa van, want in Frankrijk is alles toch ook te koop? En mocht je nog trek hebben: elk benzinestation is tegenwoordig een halve supermarkt.
Eerste dag bij overnachting gaan we overigens uit eten, want dan zitten we in een hotel in Tours op loopafstand van het centrum. Heb er nu al zin in om dan de stad even te verkennen, zorgen dat we halverwege de middag aankomen.
, Datum:
21.06.2018 09:27
Geplaatst door: Ellen Dokter
, Datum:
21.06.2018 12:03
@claudia 23...Wij wonen in Drenthe ook vlak aan grens,10 minuutjes...Het zijn van die blikken zoals Danone in afbak croissant in blik heeft , dat ken je vast wel, Lidl en Aldi hebben hier de croissants ook wel in eigen merk. In Duitsland komen de variaties steeds meer ...soort Duits kaiserbroodjes maar dan van vers deeg in blik , heerlijk maar vind het deeg wat zoeter als de kaiserbroodjes die je bij bakker/supermarkt vers koopt..ook is er inmiddels soort pizza bodem deeg, nou neem ik het zelf niet mee op vakantie maar wel leuk en lekker om heel simpel wat te maken..
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
25.06.2018 05:31
We hebben lang in dubio gezeten of we de kids de ipads mee laten nemen. Maar toch doen we het niet. De digitale nannies zouden ons teveel zorgen geven. We verblijven nl in een gewone tent en kunnen niks veilig weg bergen. Nu heb ik wel 2 wat goedkopere telefoons gekocht waar we dan wat films en spelletjes op zetten. Als die stuk gaan of zoek raken, dan kan ik daar niet zo mee zitten. Ik vind het wel een punt om 3 kinderen in de begin-puberteit koest te houden op de achterbank..
Geplaatst door: Daido
, Datum:
25.06.2018 06:16
Sneu dat je kinderen de ipads niet mogen meenemen, want de batterijduur van goedkope telefoons is vaak nooit lang. Je kan toch een reisverzekering nemen en de ipads in de auto opbergen.
Wel weer aardig dat je extra telefoons hebt aangeschaft voor je kids..
Geplaatst door: Claudia
, Datum:
25.06.2018 08:59
Ellen en Nika, dat ik daar niet eerder aan gedacht hebt! Bij ons in de AH zag ik ze al staan dus dat moet goed komen :)
Hier ook gewoon de tablets mee hoor. Vooral voor onderweg (van te voren van netflif films gedownload) vind ik het een geniale uitvinding. Ze mogen van mij thuis nooit lang op die dingen maar op wanneer we rijden maakt het me even niet meer uit dat ze er uren achter zitten. Liever zo dan een stelletje mopperende tieners aanhoren van 06.00 tm 18.00 op de 1e reisdag ;-)
Zelfs de draagbare DVD spelers met schermpjes gaan nog mee vol met filmpjes, vinden ze ieder jaar toch ook weer een hele uitkomst met leuke disneyfilms en MArvel films/series. Kortom tijdens de autoreis dan maar even geen pedagogische verantwoordelijke opvoedingstaferelen, maar alles mag totdat we op de camping zijn. En gelukkig zijn die van mij nog steeds erg graag buiten en ligt de tablet op plaats van bestemming altijd in de auto en neigen ze er ook niet meer na en vermaken ze zich wel met andere dingen en jeugd.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
25.06.2018 09:52
Ik heb in de auto een HDD liggen met wifi. Op die HDD staan ca 100 films. Onze kinderen (5, 7 en 9) kunnen dan op hun iPad die films kijken.
De iPads hebben ze voor school dus dat kost niets extra. Die HDD (LaCie duel) kostte ruim €100 en daar hebben we al bij veel lange ritten plezier van gehad).bieder kind kijkt wat het zelf wil. In de auto mogen ze van ons geen spellen doen want ten eerste moeten ze daarvoor veel naar voren leunen, ten tweede is dat slecht ivm wagenziekte.
En voor de duidelijkheid, het gaat om een Wifi-netwerk. Er komt géén internet aan te pas.
Voor het opbergen van de iPads, heel belangrijk is dat ze goed uitgedaan worden, dus niet in slaapstand, zodat ze ook geen wifi signaal zoeken want daarmee kun je ze ook vinden. Wij laten ze gewoon in de caravan als we er niet zijn, maar soms ook in de auto.
Opladen moeten ze zelf regeken, wij kamperen zonder dtroom, door met stoel bij een stopcontact te gaan zitten. Daarnaast heb ik diverse goede powerbanks, niet die veel te dure rommel die je in Nederland overal ziet. Die last ik rustig ergens lang in een stopcontact achter. Vorig jaar was er voor het eerst één verdwenen helaas. Tegelijkertijd is dat een kleine prijs.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
25.06.2018 09:57
Hier gaat ook gewoon de Ipad mee. Is inmiddels al een oud beestje van een jaar of 5 met een slechte batterij. Denk niet dat iemand die nog wel hebben. Voor onderweg ideaal, op de camping denk ik dat ie veel in de auto ligt.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
30.06.2018 10:34
Voorbereiding liep gestaag, maar nu iets lastigs. Grrrr er is iets mis met de elektrische installatie in de vouwwagen. Het begon met geen stroom op de waterpomp, maar nu zelfs in huis de stop eruit. Elektra is mijn mans vak, dus het wordt wel opgelost, gelukkig hoeven we morgen nog niet weg.
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
30.06.2018 13:20
@Sandra da's inderdaad vervelend, gelukkig wordt het wel opgelost.
Wij hebben vorig jaar op de heenreis een aanrijding gehad. Onze kar heeft een jaar werkloos gestaan en wordt nu weer gerepareerd. Tja, precies in de laatste week. Ik kan dat niet zo goed hebben maar allez, zelf kan ik het niet dus ik klaag maar niet.
Wij nemen laptop en dvd speler mee. Zoon heeft immers ook vakantie!
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
30.06.2018 14:25
Ik kom er vandaag achter dat zoon van 13 aan zijn puber groeispurt is begonnen. Alles waarvan we in mei dachten dat het nog een zomer meekon is nu krap of echt te klein. En daar hadden we de nieuwe garderobe op afgestemd.
Mag ik opnieuw naar de stad, de swimshort vertoont overeenkomsten met de zo verfoeide ballenknijper. Ook het leuke overhemd voor als we eens uit eten gaan spant nu om zijn schouders.
Volgende week is de proefwerkweek voorbij en dan gaan we nog maar even shoppen.
De vouwwagen kan toch nog niet uit de stalling, dus van echt inpakken is nog geen sprake.
In de kelder staat al wel een kratje met nieuwe aankopen. Extra handigheidjes of nieuw ter vervanging van kapotte spullen.
Tevens alvast wat levensmiddelen bij elkaar gezocht. De normale potten jam passen niet staand in het laadje van de vouwwagen maar die uit het kerstpakket wel dus opzij gezet voor de vakantie.
Man moet nog 11 dagen werken verdeeld over 3 weken, dan inpakken en bijkomen en als alles klaar is gaan we op weg naar de eerste camping van ons favorieten 2018 lijstje.
Dat ben ik tijdens de voetbal wedstrijden nog aan het uitbreiden.
We zien wel waar we terecht komen en als het weer of de camping toch tegenvallen gaan we verder.
Zo'n zin in.