Croix de Justin Die (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Theo
, Datum:
11.12.2017 17:40
Hallo,
Heb deze vraag al eens eerder gesteld,maar toen was niet helemaal duidelijk wat de beste manier is om daar te komen.
Het is een plek waar je een mooi overzicht hebt over Die..
Zijn er het afgelopen jaar nog mensen de berg opgeweest en hoe,via een wandelpad,auto misschien gedeeltelijk.
Gr Theo
Geplaatst door: Texel
, Datum:
11.12.2017 18:05
Je kan met de auto bovenkomen. Toen wij er waren bereikten juist enkele fietsers de top. Zij zaten behoorlijk stuk. Te voet zal je ook wel boven kunnen komen, maar dat heb ik niet geprobeerd. Als je van wandelen houd, dan moet je iets voorbij Chatillon zijn voor de mooiste routes.
Geplaatst door: Jenneke
, Datum:
12.12.2017 16:12
Wij hebben afgelopen zomer de tocht te voet gemaakt. Bij de rotonde, als je Die uitrijdt richting camping Glandasse, ga je naar rechts en volg je de bordjes.
Het was die dag warm en we waren wat (te) laat vertrokken (we wilden niet in het pikdonker door het bos weer naar beneden), maar we hebben er een kleine 2 uur over gedaan. Mijn zoon van net 7 en ik. Af en tie een minipauze maar verder redelijk doorgelopen.
We kwamen geen andere voetgangers tegen en ook pas na ruim 1 uur weer een bordje (dus we gingen op een gegeven moment wel twijfelen of we goed liepen).
Het uitzicht is heel mooi! We hadden het geluk dat er net een Nederlands stel met de auto boven aan kwam die ons aanbood om mee naar beneden te rijden.
Ook daar hebben we toen nog wel bijna 3 kwartier over gedaan. Het werd al donker en de weg is erg smal (geen vangrail)en bijna niet te doen voor 2 auto's. Op dat moment gingen een aantal Fransen juist nog naar boven dus dat was vaak achteruit en steken, om elkaar te kunnen passeren.
De weg is continu behoorlijk stijl.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
12.12.2017 22:49
Gelukkig zijn er ook andere, eenvoudig bereikbare plekjes vanwaar je een mooi uitzicht hebt over Die. Mocht je in die regio gaan wandelen, vergeet dan niet om voldoende drinken mee te nemen. Door de hogere temperaturen en hellingen ga je veel meer drinken.
Geplaatst door: peeetor
, Datum:
15.12.2017 16:23
Wij zijn met de auto over het onverharde pad naar boven gereden. Dat is op zich goed te doen.
We hadden het gelukt dat we op de heenweg niemand tegenkwamen die naar beneden ging.
Het is niet mogelijk om te passeren.
Je moet dus een beetje geluk hebben, anders wordt het zwetend en goed in de achteruitkijkspiegel en zijspiegels kijkend een stuk achteruit rijden tot je een stukje tegenkomt waar het iets breder is en je dus wel kunt passeren.
uitzicht is magnifique.
Geplaatst door: Patrick
, Datum:
15.12.2017 18:18
Wij gaan van de zomer naar Die. Vanaf de camping is het zoals ik nu begrijp lopend te ver, of begrijp ik dit verkeerd?
Col de Rousette gaan wij zeker doen, zal vast een mooie rit zijn. Is er boven op de col nog vertier ? Verder willen wij naar Grenoble en naar Gap, wellicht zelfs richting Lac serre poncon.
Tips voor andere ritten met mooie uitzichten zijn meer dan welkom.
Stel dat het weer wat minder is, is er dan in de buurt iets te doen. Overdekt winkelcentrum bijvoorbeeld.
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
15.12.2017 18:55
Grenoble en naar Gap, wellicht zelfs richting Lac serre poncon..... dat is toch wel een eindje rijden van uit Die. Dan plan je beter een vakantie in een andere buurt.
Overdekt winkelcentum ga je daar echt niet vinden.. je kan richting Valence of Montelimar rijden daar zijn wel wat grote winkels . Maar er zijn hier op het forum lijstjes genoeg te vinden met activiteiten in de buurt.
Boven op de Col de rousette kan je met de skilift naar boven en met de step naar beneden heel leuk.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.12.2017 19:17
, Datum:
15.12.2017 22:37
Lopend is best een klim. Wij vonden het wel te doen maar de tocht zelf is vrij saai. (Meestal zonder uitzicht omdat je in het bos loopt).
Wij zijn vanuit Die naar Remuzat geweest (vale gieren), wandeling door een riviertje bij "le Claps", naar de waterval, super mooi.
De col ook opgereden en in de rodelbaan geweest. Ook naar de top gelopen en weer terug maar het waaide bovenop te hard.
De grotten can Choranche. Prachtig.
En de waterval, chute de la druise vonden we ook echt super mooi!
De vlindertuin in Die en patapenten in luc-en-Diois.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.12.2017 23:03
Geplaatst door: ® pp
, Datum:
16.12.2017 11:04
Ik ben met onze 2 jongens toen 9 en 11 jaar vanaf camping le Justin naar boven gelopen naar het kruis op de berg. Het was een leuke klim om te doen. En wij zijn geen ervaren klimmers. We hebben ons op de berg op laten halen maar het naar boven rijden viel nog niet mee ook omdat er veel plassen lagen. Wij hadden dat jaar behoorlijk wat regen gehad. We zijn toen dus over de weg de auto een stuk te gemoed gelopen. Wij vonden het erg leuk om de klim te maken door het bos over de kleine paadjes
, Datum:
16.12.2017 11:32
Misschien goed om nog even te vermelden dat er 2 wegen naar boven zijn. Bij de 1 loop je over een onverhard pad door het bos. Die weg geeft eigenlijk naar op 1 plek een mooi uitzicht onderweg. Verder loop je in het bos. Je ziet het kruis ook niet. Due weg hebben wij gelopen. Maar er is dus ook nog een andere weg waar je volgens mij ook het kruis blijft zien.
Misschien is die weg leuker maar ik weet niet wat het startpunt is.
, Datum:
18.12.2017 18:36
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
18.12.2017 19:22
, Datum:
18.12.2017 19:46
Wij hebben eigenlijk gewoon het bordje gevolgd ...vanaf de camping.
De tocht, 7 kilometer, vond ik een leuke uitdaging om met mijn zoontje te lopen maar de route zelf was niet echt bijzonder.
Dus als je nu nog kunt kiezen, zou ik zeker een andere proberen.
, Datum:
24.12.2017 14:01
Wij hebben nog even de tijd om de mooiste route uit te vogelen, lopend en of met de auto.
Geplaatst door: Jolanda
, Datum:
26.12.2017 11:10
wij zijn vanaf Camping Justin vertrokken. Mijn dochter en ik samen. Wij zijn geen sporters, dus weinig conditie en het was prima te doen.
Je vertrekt van de camping en loopt rechts af, op een gegeven moment loop je langs de rivier en dan kom je bij een brug, die ga je over en dan kom je vanzelf het bordje tegen met Croix de Justin, en dan is het gewoon alsmaar rechtdoor en je komt bij het kruis. wij zijn 8 uur vertrokken en waren om 12 uur weer op de camping.
veel mooie vergezichten, wij vonden dit een mooie wandeling.