Bretagne, wanneer? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: conny
, Datum:
14.12.2016 19:51
We gaan graag in voor- of (en...)najaar omdat we niet aan het hoogseizoen gebonden zijn. Natuur, rustiger, goedkoper.
Voor 2017 denken we aan Bretagne.
Traditionele evenementen/pardons zijn in het hoogseizoen, heb ik gelezen.
Is het de moeite waard om daarvoor in het hoogseizoen te gaan ?
Graag tips/ervaringen !
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.12.2016 21:33
Geplaatst door: Texel
, Datum:
14.12.2016 22:56
Na het hoogseizoen is de temperatuur dor het opgewarmde zeewater iets hoger dan in het voorseizoen.
Hier is nog een mooie zeer uitgebreide site over Bretagne http://www.bretagne-vakantie.bzh/
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
14.12.2016 23:23
Helemaal eens met Peter. Wij hebben ook voorkeur voor het naseizoen (al jaren) omdat de temperatuur van het zeewater dan heel prettig is en het vaak tot eind september heel mooi zonnig weer is. Pardons zijn er inderdaad het hele jaar en in heel Bretagne en het ligt er maar aan welk Pardon je wilt bezoeken. Afgelopen voorjaar zijn we speciaal voor het Pardon van Saint Gildas op 5 juni naar Port Blanc gegaan; is een heel bijzonder pardon, maar ook het pardon in Josselin op 8 september is grandioos. Zelf vinden we de departementen Finistere en Morbihan het mooist, maar dat is persoonlijk.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.12.2016 23:38
Ik laat me niet door departementsgrenzen leiden. Naar Bretagne ga je voor de kust en voor wat aardige mini-stadjes in het binnenland, plus natuurlijk die heerlijk Bretonse muziek.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
14.12.2016 23:54
, Datum:
15.12.2016 12:11
Dank ; hier kan ik wat mee !
Ik ga me er verder in verdiepen.
, Datum:
15.12.2016 14:48
Heel benieuwd wat er fout is, Texel...
Bretagne is een regio met verschillende departementen zoals Cotes d'Amor, Finistere, Morbihan, Ille-et-Vilaine en helemaal zuidelijk Loire-Atlantique ( die we allemaal vaak bezocht hebben (je moet er meestal doorheen rijden om een ander gebied te bezoeken). Ze hebben allemaal hun eigen charme, maar na 40 jaar vergelijken vinden we de genoemde departementen het mooist, maar ook de andere hebben hun zeker charme en prachtige steden en natuur. Helaas nog nooit naar het Inter Celtic feest in Lorient geweest; is altijd in het hoogseizoen (begin augustus).
, Datum:
15.12.2016 14:59
Geplaatst door: ® Mouette
, Datum:
18.12.2016 22:04
, Datum:
18.12.2016 22:43
, Datum:
24.12.2016 15:24
Is het voor het festival-interceltique en de parade (Loriënt) nodig om nu al kaartjes te reserveren of kan dat ter plekke?
, Datum:
24.12.2016 17:14
Een deel van het festival speelt zich af op de straten en pleinen en voor een ander deel - dat in zalen wordt opgevoerd - moet je wel kaarten kopen. Houd de site van het festival in de gaten daar staat heel veel info op. Even via Google zoeken. Ik denk dat onderdak ook heel bijtijds moet worden geregeld.
, Datum:
24.12.2016 17:19
, Datum:
24.12.2016 19:27
Dankjewel digi-oma; mooie site (ik had hem al gezien). maar ik vroeg me af of je die toegangskaarten ook daar kan kopen, of dat dat nu al nodig is.
, Datum:
24.12.2016 22:15
Hallo Conny, dacht ergens gelezen te hebben dat de kaarten vanaf april besteld kunnen worden. De prijzen van de evenementen staan boven de plaatjes; parade 10 euro per persoon en voorstelling stadion 24 euro per persoon
Bekijk deze ruim 2 uur durende video uit 2013 maar en dan weet je zeker dat je er heen wilt; ik tenminste wel, maar of het er ooit van zal komen???
https://www.youtube.com/watch?v=UcXYpTZ4sKw
Geplaatst door: rob
, Datum:
25.12.2016 10:02
@digi-oma: ik heb geen verstand van de festiviteiten aldaar, maar ik denk dat Texel wel degene was die de opmerking over het warmere water noemde, in het naseizoen.
Misschien was dat het kleine foutje waar hij aan refereerde ...
, Datum:
25.12.2016 10:21
Heb al contact gehad met Texel. Is in orde. Uit ervaring weet ik dat de temperatuur van het zeewater in het naseizoen toch echt plezieriger is dan in het voorjaar. Zeker in het dept. Finistere en dan bij het uiterste Noordwestelijke puntje. Daar profiteer je van de warme golfstroom. Vandaar de vele palmbomen en exotische planten. Eind september druk met badgasten en zwemmers. In de buurt van Quibéron (Morbihan) geldt hetzelfde... erg prettige plek om in het naseizoen te kamperen en gezellig druk op de boulevard, de terrasjes en in de winkeltjes.