Elektrische- / Hybride-auto opladen met stroom van de camping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: marianne (junior)
, Datum:
10.08.2016 17:30
Prijzen voor elektra zijn soms abnormaal hoog. Dit voorjaar op een camping met meter gestaan. Gebruik van koelkast , koffiezetapparaat en oventje kwamen gemiddeld op 33 cent per nacht. Als ik dan bedragen lees van meer dan 6 euro is dat een leuk melkkoetje.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
10.08.2016 18:19
Nou inderdaad Marianne. En als het dan perfect functioneert heb ik het er wel voor over. Helaas was er op ons veld een paal totaal kapot waardoor er op de overige palen veel werd afgenomen waardoor er regelmatig even geen stroom was.
Geplaatst door: Eric
, Datum:
11.08.2016 00:49
Het verbruik om een hybride te laden ligt rond de 2 euro aan werkelijke kosten. Niet voor niets zijn de laad tarieven in Nederland tussen de 2,50 en 4 euro per keer.
Gewoon apart in rekening brengen naast de stroomaansluiting als toeslag hybride auto.
Als straks de belastingwetgeving weer anders is dan is het probleem weer opgelost, want dan koopt niemand dit meer.
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
11.08.2016 17:13
Hybride en elektrische auto's worden niet alleen voor de Nederlandse markt gebouwd hoor. Dan waren de fabrikanten zo failliet. Deze auto's worden ook in de landen om ons heen verkocht. Dit "fenomeen" zal echt niet zo snel uitsterven.
Geplaatst door: Mark
, Datum:
16.04.2017 20:23
Het zal heel snel gaan met de elektrische auto's. De Zoe die 400 KM haalt verkoopt als een tierelier en dit jaar komen er nog een paar nieuwe modellen uit met een bereik van +400 km per lading. Dan zal het op de campings ook meer voorkomen. Maar om een auto op te laden heb je een 10 ampère aansluiting nodig. Dus kampeerders zullen die moeten 'huren' en campings zullen die moeten leveren. En daar dan een redelijke prijs voor rekenen. Zo simpel is het en niet anders.
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
17.04.2017 09:34
Volgens mij is de markt van de hybride auto's door het aflopen van de gunstige bijtelling volledig ingestort.
Wie wil er nu een zuipende outlander met dezelfde bijtelling als een gewone diesel?
De gunstige bijtelling was de enige prikkel en de consument laat nu zijn ware aard zien.
Alleen een volledig elektrische auto geniet voordelen maar de vraag is hoe lang en tegen welke prijs.
Geplaatst door: kampeerder
, Datum:
20.04.2017 12:57
@ Lisette K: ben het volledig met je eens.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
21.04.2017 23:26
Thuis betaal ik voor gas en elektra inclusief vastrecht € 145,- per maand. Dat is dus inclusief het dure gas minder dan € 5,- per dag. Vorig jaar op een camping voor koelkastje, waterkoker en koffiezetter voor elektra € 6,50 per nacht betaald. Dus hoog tijd voor een verbruiksmetertje op elke aansluiting. Zo een metertje zal hooguit € 15,- à € 20,- kosten en zal veel gezeur en onvrede voorkomen.
, Datum:
22.04.2017 08:51
@Texel.
Dan heb je drie keuzes.
1, thuis blijven en profiteren van je goedkope electra.
2. Deze camping negeren vanwege de hoge electra prijs.
3, de lusten en de lasten als een grote vent accepteren.
Geplaatst door: Viola
, Datum:
22.04.2017 09:02
Ik kijk bijna nooit naar de prijs van elektra per nacht, maar naar de totaalprijs per nacht. Of de stroom nu 2 of 6 euro kost, als het totaalbedrag mijn budget overschrijdt, zoek ik een andere camping.
Geplaatst door: linda75
, Datum:
22.04.2017 09:40
Wij rijden dus volledig elektrisch echter kan de auto nog geen vw trekken dus in de vakantie zijn we alsnog afhankelijk vd benzine auto. Over een paar jaar zal deze vervangen worden. Wij zijn voorstanders van volledig elektrisch. vorig jaar een tesla gezien op de camping die bij zijn plaatst zich oplaadde. Ik vind persoonlijk dat je het opladen vd auto moet zien als tanken. Dus apart betalen. opladen bij je plaats is idd niet verstandig. maar als een campingbeheerder vooraan zijn camping of op een kampeerplaats een paar laadpunten maakt zodat je tegen betaling kan opladen zou dat een prettige service zijn. Of de elektrische auto toekomst heeft is een andere discussie. Wij zijn van mening van wel..De nieuwere kunnen idd al 400 km en maakt het al aantrekkelijk. Die van ons red 130 km maar is voor ons prima te doen met 40 km woon werk verkeer per dag.
En die camping prijzen vind ik altijd al wat vreemd in elkaar steken. vaste prijs voor elektra en bijbetalen voor een bijzet tentje vind ik overdreven geldklopperij. je betaald per plaats en per persoon en per kWh wat je afneemt.. Dat is het meest eerlijke en logische lijkt me. Maar ach als wij op vakantie zijn ga ik me daar niet druk om maken. Over het algemeen is kamperen nog steeds goedkoper dan vliegen en een hotel ( en gezelliger vinden wij)
, Datum:
22.04.2017 15:49
Vraag me wel eens af hoe je reis en vakantie er uit gaat zien wanneer je niet meer dan 400 km in gunstige omstandigheden kunt rijden ( hoeveel met volle bepakking en een dakkoffer en een bergachtig koud gebied )
Dan wordt een retourtje spanje van 3200km een hele tour.
Geplaatst door: frans
, Datum:
22.04.2017 21:22
Ik lees steeds over dat er gebruiksmeters geplaats moet worden om de eerlijkheid beter te verdelen, maar hoe los je dat op dat je de dag voor vertrek gaat afreken met het Electra verbruik want de meeste vertrekken 's morgens heel vroeg.
Je kan niet verwachten dat er diverse personeelsleden 's morgens vroeg de meterstanden komt opnemen lijk mij.
De camping kan ook een uitgebreid systeem nemen, dat hij in de receptie meters laat plaatsen per plaats, maar daar is volgens mij een flinke prijs aan wat aan de kw prijs doorberekend word en een ieder moet die vroege ochtend dan ook afrekenen. Dus dat word oorlog op een drukke ochtend.
Ik staat in Nederland ruim 6 maanden op een camping en gebruik alles van Senseo tot vriezer alle dagen de prijs per kw is € 0.29. Ons verbruik is ongeveer €130.00 per seizoen daar staat tegenover dat thuis alles stil staat.
Ik vind dat op vele campings de prijs ver word overtrokken.
Ben benieuwd naar de reacties;
Frans
Geplaatst door: Henk
, Datum:
17.05.2017 10:05
Op camping Latapie zijn alle plaats incl. stroom, maar voor hybride/elektrische auto's wordt er een toeslag van € 2,00 per dag in rekening gebracht, wat volgens mij overeenkomt met de reële kosten voor het opladen. Wellicht een voorbeeld voor andere campingeigenaren, "de verbruiker betaalt", en niet alle kampeerders betalen mee.