campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
23.06.2016 15:16
Voor alle mensen graag kamperen me wat meer dan gebruikelijke luxe kwamen we deze camping tegen in de buurt waar wij nu ook zijn.
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/dol-de-bretagne/domaine-des-ormes/
Aan alle (wel leuke activiteiten) hangt een zeer behoorlijk prijskaartje, maar... motorhomes/campers van vier ton zijn toegestaan...
Er zijn ook huuropties... verder geen mening.
, Datum:
23.06.2016 15:16
Voor alle mensen graag kamperen me wat meer dan gebruikelijke luxe kwamen we deze camping tegen in de buurt waar wij nu ook zijn.
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/dol-de-bretagne/domaine-des-ormes/
Aan alle (wel leuke activiteiten) hangt een zeer behoorlijk prijskaartje, maar... motorhomes/campers van vier ton zijn toegestaan...
Er zijn ook huuropties... verder geen mening.
Geplaatst door: ® bert
, Datum:
23.06.2016 15:51
Met campingcard slechts 19€ in voor en naseizoen.
Geplaatst door: ® Texel
, Datum:
23.06.2016 16:34
Ik begrijp van sommige camperaars één ding niet. Ze komen aanrijden met een camper en daarachter hangt zo een klein boodschappen - autootje. Dan ben je toch veel beter en voordeliger uit met een grote ruime caravan getrokken door een dito auto. Of telt status ook mee?
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
23.06.2016 17:06
Texel daar kan ik je antwoord op geven. De meeste campers mag je berijden met je gewone rijbewijs. Een camper weegt bijvb. een camper weegt 3000 kl leeg. En beladen gewicht mag zijn 3500! Tel daar bij op je zonneluifel, fietsen, panne solaire en je water, twee pers. enz enz. (dit is een voorbeeld weet niet of de getallen precies kloppen) Dat is de reden om een karretje er achter te hebben om het gewicht te verdelen. Soms zit er een motor in dat kan ook. Het vervelende is dat het gewicht probleem door verkopers niet aan de grote klok wordt gehangen..... men komt daar later achter.
, Datum:
23.06.2016 22:27
Ik had het niet over een bagagewagentje, maar over een boodschappen - autootje zoals een Twingo of een Smart. Die worden soms op een aanhangwagen of met trekstangen achter de camper gehangen. Dan rijd je dus met een auto met aanhanger. En ga je met een caravan dan rijd je met een auto met aanhanger.
In het eerste geval rijd je op je vakantie-adres in een kleine, relatief onveilige auto en in het andere geval met een grotere comfortabelere auto.
Geplaatst door: Tsja
, Datum:
23.06.2016 22:36
En dan nog het extra risico op diefstal.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
23.06.2016 22:45
Ik snap u wel Texel. Ik ga ook veel liever met een caravan (met uitdraailuifel) op pad. Dan sta je ook binnen een kwartier en heb je altijd de 'losse' auto bij je voor ritjes en boodschappen, enz. Ik begrijp de meerwaarde van een camper niet zo. Maar we dwalen af haha. Dit topic ging over het uitzicht. Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. Ze staan nooit compleet in je zicht en de meeste campers zijn na een paar dagen weer weg. Of er nu een camper, caravan of tent staat, daar zijn campings toch voor? Onze caravan is met dissel ook ruim 7 meter, dus daar zal ook niet iedereen blij mee zijn. Al gebruiken we enkel een luifel, in tegenstelling tot sommigen die een complete voortent en daarvoor nog weer een luifel opbouwen. Dat scheelt in ons geval dus alweer qua zichtbeperking.
Geplaatst door: Wilna
, Datum:
23.06.2016 23:50
Eerst eens een keer proberen en dan pas oordelen graag.
Geplaatst door: Jet
, Datum:
24.06.2016 17:39
Geplaatst door: Sophie
, Datum:
24.06.2016 18:28
@Maram
De meerwaarde van een camper is de grote vrijheid waarbij je kan kiezen voor een camping of misschien wel die geweldige camperplek aan zee. Je moet vooral van rondtrekken houden en zeker geen week of weken op een camping gaan staan. Overigens zijn er ook slechte camperplekken, maar net als campings kan je die ook links laten liggen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
24.06.2016 20:46
@Sophie: ieder zijn ding dus. Wij zien iig niet de toegevoegde waarde. Trekken willen we alleen als het weer of de camping slecht is. Mijn man is chauffeur en zit altijd op de weg. Op vakantie wil hij dat liever niet te veel. Daarom is een caravan voor ons praktischer. Mocht je dan na een paar dagen weer wegwillen, dan kan dat ook binnen een kwartier. En die camperplekken vinden wij maar niets. Wij houden van het campingleven.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
24.06.2016 20:54
, Datum:
25.06.2016 12:43
Even voor Bert over Domaine des Ormes. Inderdaad met ACSI-kaart in voor/naseizoen redelijk geprijsd. Maar lijkt met juist met opgroeiende kinderen (dus hoogseizoen) een leuke camping, bekijk dan het prijslijstje voor de activiteiten eens.... geen idee trouwens wat de prijzen in de horecasector zijn en we hebben het terrein niet bekeken... ingang/oprit zien er al zeer luxe uit (wij komen er geregeld langs)... en denkelijk hebben wij niet de juiste auto en de juiste kleding. Na een niet zo'n plezierige ervaring ooit in Auch rijden we hier liever voorbij.
Geplaatst door: Roel
, Datum:
25.06.2016 12:52
Digi.oma en wat is dan de "juiste" auto en kleding vlgs jou ?
En kleding en auto wil nog niet alles zeggen !
Ik vind het maar een onzin bewering van je .
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
25.06.2016 13:59
Tijdens onze vakantie kwam er een Russische camper de camping oprijden. Formaat dubbeldeks bus. Aan beide zijden kon hij voor en achter alles uitschuiven. Dus op 4 plekken werd hij twee keer zo breed. Hij werd niet geplaatst op de camping maar op een grasveld apart. Niemand had er last van, trok wel veel bekijks.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
25.06.2016 14:43
Werd nieuwsgierig naar die camping van digi-oma. Zag allerlei normale autoos, gewone kleding, veel badkleding overigens en een hele grote mooie luxe camping , met mooi sanitair. En ergens anders de activiteiten. Tja, helicoptervlucht en andere bijzondere dingen. Die mogen dan ook wat kosten he, zijn geen doorsnee knutselclubjes.
Vraag me ook af of juist op de verscheidenheid van campings, dingen hierarchie hebben, zoals camper, caravan of tent. In mijn beleving maakt het allemaal niks uit toch, merk daar nooit iets van.
, Datum:
25.06.2016 15:57
Met campers op de camping heb ik geen probleem. Vaak worden ze in een apart rijtje geplaatst. Hoort er tegenwoordig gewoon bij. Waar ik wel een hekel aan heb, dat zijn de campers die vlak buiten de camping staan, soms gratis of voor €3,-of €5,- , en dat die camperaars gebruik maken van het sanitair en het zwembad van de camping. Afgelopen jaar stonden talloze campers vlak bij de ingang van "onze" camping in de berm. Die mensen liepen over de camping naar het strand om een paar uurtjes later terug te lopen Daarbij maakten ze dan een tussenstop om zand en zout van zich af te spoelen in het camping sanitair. Om dan s '-avonds weer terug te komen voor het voetballen op een grootbeeldscherm in de cantine. Dat soort camperaars valt bij mij in de categorie profiteurs.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.06.2016 16:15
Ach we zullen maar zeggen dat de meeste mensen met een camper (van welk formaat ook) niet heel lang op 1 plek blijven. Dus dat uitzicht dat weg was zal na max. een paar dagen weer terug zijn. Maar dan kan er iemand met een lange caravan komen te staan.. Dat is gewoon het nadeel van een plek 'achter' een andere plek. Toen wij nog kampeerden met vouwwagen ook zoiets meegemaakt. Wij kwamen aan op Municipalcamping en kregen een plaats toegewezen van de beheerder. Was voor ons een prima plaats, maar toen we eenmaal stonden kwam het Nederlandse gezin schuin achter ons 'verhaal halen'. Want hun uitzicht op de bergen was weg. Uitgelegd dat wij gewoon zonder discussie de eerste plek die de beheerder aanwees hadden geaccepteerd, omdat we het een goede plek vonden en omdat we geen weken zouden blijven. Na 1 dag kwam de man zijn excuses aanbieden. Vond dat hij te overhaast en te geïrriteerd had gereageerd. We hebben er nog een glaasje rosé met ze op gedronken en de volgende dag nog iets aan deze mensen uitgeleend.
Geplaatst door: Sophie
, Datum:
25.06.2016 18:59