campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Mariët1
, Datum:
20.06.2016 17:11
Misschien niet als bezitter van een tunneltent maar toch zeker wel na het lezen van deze topic? :-) :-) ;-)
Geplaatst door: tineke
, Datum:
20.06.2016 20:42
Geplaatst door: LisetteK
, Datum:
20.06.2016 21:58
Caravan of camper naast me als er geen airco op zit vind ik het prima. Met onze vouwwagen staan we va as k maar 4 of 5 dagen en dan gaan we verder. Campers staan vaak maar 2 dagen dus veel last heb ik er niet van.
Onze combi-camp heeft vlakke ondergrond nodig om mooi open te kunnen klappen dus staan we wel eens raar op de plek. Het vlakste stukje is voor de vouwwagen. Met de dissel naar het pad of zo. De laatste vakantie kregen we een caravan oo de plaats naast de onze. Een van de wanden stond precies op de "erfgrens" zodat er zoveel mogelijk tuin overbleef. De hele dag stond er een raam open om de boel door te laten waaien. Dat open raam stak over op onze plaats. Als ik dan naar het pa de wilde lopen knalde ik met mijn kop tegen dat raam.
Dat is mijn ergernis op de camping. Dat de toegewezen plaats door de buren nog kleiner wordt gemaakt.
Geplaatst door: Gert
, Datum:
20.06.2016 23:19
Hoogtijd dat de Rijdende Rechter es naar Frankrijk gaat!!
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
20.06.2016 23:44
Als die rijdende rechter dan maar geen mega camper heeft hahaha.
@LizetteK, wij houden zelf altijd rekening met openslaande ramen als wij de caravan neerzetten. Ook al betekent dat heel weinig ruimte voor onszelf. Nadeel is dan wel dat buren overdag onze plek innemen en de schaduw van onze caravan gebruiken (vinden we niet heel erg als ze maar niet met de stoelen tegen de caravan aan zitten) en 's avonds lekker een knusse plek hebben om tegenaan te zitten en onder het slaapkamerraam zitten terwijl wij in bed liggen. Heel intiem worden is er dan niet bij..... Dit jaar hebben we airco en blijven de ramen dicht! :) En ons bed is aan de luifelzijde gesitueerd, dat scheelt ook.
Geplaatst door: ingrid11
, Datum:
21.06.2016 01:56
ongelooflijk die onverdraagzaamheid. Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar kwam er al snel achter dat een serieus onderwerp was. zooooo vreselijk triest als je j hieraan ergert, speelt er dan ook jaloezie mee vraag ik me dan af???
Geplaatst door: Slimpie
, Datum:
21.06.2016 12:25
Zo, iedereen zijn/haar frustraties weer een beetje kwijt en gal gespuwd? Zal wel door het weer komen. Of wellicht opgebouwde spanning in aanloop naar de aankomende vakantie...
, Datum:
21.06.2016 12:31
Ik kan het me echt wel voorstellen dat je je hieraan ergert. Heel menselijk hoor. Als je mag kiezen tussen vrij uitzicht over een prachtig dal of een torenflat voor je neus, dan kiest toch niemand voor die torenflat. Alleen zou ik het niet zeggen want iedereen viert zijn/haar vakantie zoals zij dat wensen. Ze betalen net zo goed voor een plek dus geen probleem. En als het wel een probleem voor mij is, dan pak ik m'n boeltje in of ik verhuis naar de plek naast de grote camper. Heb je er ook geen last van.
Wij hebben met Hemelvaart aan de Moezel gestaan. Geweldige plek op de eerste rij, wel flink voor moeten dokken, en tja als dan rij twee zit te mokken hebben ze lekker pech.
Geplaatst door: ® peterj
, Datum:
21.06.2016 12:38
kan mij best indenken dat mensen zich hieraan "ergeren". Zelf kamperen wij met grote tunneltent (8 x 4). Wij "ergeren" ons niet aan de grootte van de camper echter het bijna elke dag af- en aanrijden van deze campers vinden wij soms best storend. Ik moet ook vertellen dat op de meeste campings de campers toch een apart plekje hebben.
Geplaatst door: Bardani Tunneltent
, Datum:
21.06.2016 12:47
Zelf heb ik niet zo'n moeite met campers. Wat zitten er gave campers tussen, verbaas me vaak wat er allemaal op en in lijkt te zitten.
Wat me ook verbaasd, is dat camperaars de ongeschreven regels op campings lijken te negeren.
Prima dat je in het hoogseizoen niet op zo'n ongezellige camperplaats wilt staan (moet er zelf ook niet aan denken, strak op elkaar zonder een greintje gezelligheid), maar hou er dan ook rekening mee dat op een camping vaak families met kinderen staan. En ja, die rennen, maken geluid, fietsen 20x hetzelfde rondje en komen dus ook 20x bij jouw plekje langs.
Daarnaast is het leven op een camping vaak wat socialer dan thuis. Mensen voelen zich ontspannen, maken daardoor makkelijker een praatje met een vreemde over het weer of mooie activiteiten. Ik probeer het altijd positief te zien: op een camping is niemand alleen en hoeft niemand zich eenzaam te voelen. Dit in tegenstelling tot een vakantiepark met huisjes waar iedereen zijn eigen privédomein heeft en zich daar terugtrekt.
Ook staan veel mensen voor hun hele of halve vakantie op dezelfde camping. Dit in tegenstelling tot veel camperaars die vaak in 2 of 3 dagen de hele omgeving willen zien en weer door willen.
Dus wat mij betreft, hartelijk welkom om naast me op de camping te komen staan! Maar hou er dan wel rekening mee dat je op een camping staat, met alle bijbehorende voor- en nadelen. Heb je daar geen zin in? Bedenk je dan 3x voordat je op een (familie)camping komt staan.
Net zoals sommige andere kampeerders vooraf kunnen bedenken dat er op bepaalde campings ook een camper naast of voor je kan komen staan...
Geplaatst door: ® Mariët1
, Datum:
21.06.2016 19:55
Daar heb je misschien een soort van gelijk in, maar je zoekt natuurlijk een camping die bij je past. Voor ons geen grote familiecampings met sterren, zwembaden, glijbanen en spic-en-span sanitair (gebruiken we toch niet). We hebben ook geen megagrote plaats nodig, 80 vierkante meter is ons groot zat. Een of meer bomen voor de hangmat is wel heel fijn, maar och, voor die paar dagen ook al geen drama. Op dit soort campinkjes staan vaak veel campers en wat tenten met trekkers of fietsers. Er worden ook niet heel veel praatjes gemaakt, mensen zijn meer op zichzelf, daar kiezen ze voor. Gelukkig is er zo voor elk wat wils.
Geplaatst door: ® mariette
, Datum:
21.06.2016 21:11
En in de avond om 20.00 u naar binnen en voor de TV....., toch? Dat zie je altijd bij mensen met een camper! Die zitten in de avond niet meer buiten.
Geplaatst door: Roel
, Datum:
21.06.2016 21:19
Niet alleen mensen met een camper ook steeds meer mensen met een caravan zitten z'avonds voor de buis .
Wij zitten vaak alleen buiten voor onze caravan met een glaasje wijn , stukje kaas , heerlijk !
, Datum:
21.06.2016 21:30
Wij zitten vaak binnen in onze caravan met een glaasje wijn , stukje kaas , heerlijk ! ;) Maar niet als het nog lekker warm is dan blijven we ook lekker buiten onder de luifel. En dat vaak binnen zitten is omdat we het hele jaar door met de caravan op pad zijn en niet alleen in het hoogseizoen. Dat doen camperaars ook en die gewoonte blijft er dan misschien wel een beetje in zitten.
Geplaatst door: Viola
, Datum:
21.06.2016 21:39
Het maakt me niets uit of er een camper, tent, caravan of vouwwagen naast me staat. Ik vind het alleen jammer als het verstokte rokers zijn. Natuurlijk zal ik er niks van zeggen en mag iedereen zelf weten of ie wel of niet rookt. Maar ik vind de geur zo vies (vooral als je lekker eten voor je hebt staan), dat het vakantieplezier bederft.
Geplaatst door: Piggelmee
, Datum:
21.06.2016 21:52
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.06.2016 01:54
@Mariette: zo lang het kan zul je ons buiten zien zitten, naast de camper. Maar ja, toen we die kochten was de tv het enige ding dat we er direct uit sloopten...
Geplaatst door: petra
, Datum:
22.06.2016 21:24
wat een jaloers onzin onderwerp ! het venijn van die prudence spreekt er uit. laat ik je uit de droom helpen. autobuscampers zijn in de minderheid, jij doektop die grote concordes van 10 m. de meeste campers zijn tusen de 5 en 7.50. normaal formaat. losse schotels zie je bij ons camperaars nauwelijks. zowat iedereen heeft een vaste op het dak. en als je je stoort lekker thuisblijven.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
23.06.2016 13:37
Mariët1, wat is "een soort van gelijk" zoals jij schrijft in jouw reactie? Je vindt dat iemand gelijk heeft of niet, verschillende soorten heb je daar niet van
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
23.06.2016 14:25
Tjonge Nanka.... zoek alle slakken op de camping en doe daar zout op..............................