campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Edgard
, Datum:
19.06.2016 08:21
De oplossing.
Vorig jaar stond er op de camping waar wij waren met een vouwwagen een morello camper,tjonge jonge wat zijn die groot.
Aangezien het een terrasse camping was heeft niemand daar last van en kijk je er zo over.
Ieder zijn ding en ja wij hebben ook al gemerkt het wel eens klopt hoe groter de camper hoe minder vriendelijk maar dat zijn uitzonderingen.
Meestal blijven die ook niet lang.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
19.06.2016 08:52
Het je en jouwen krijg je vanzelf en dat komt omdat de meeste mensen op dé eigen voornaam in dit forum schrijven. Wie niet wil tutoyeren kan MW. of MR Jansen schrijven.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
19.06.2016 09:55
@Prudence
Hier enkele tips om Uw vakantie te overleven :
Check van te voren of campers welkom zijn op de camping.
Zo ja, reserveer alle omliggende plaatsen, dan bent U verzekerd van Uw uitzicht en mogen er geen schotels op Uw velden geplaatst worden.
Zet een zonnebril op, dan zijn de campers in de omgeving niet zo wit meer.
Ga heel veel boeken lezen, dan ziet U de campers niet.
Maak veel uitstapjes in de omgeving over weggetjes die niet toegankelijk zijn voor campers.
Bekijk de dag met een glimlach.
PS: Ik heb geen camper
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
19.06.2016 12:49
Het is toch niet werkelijk zo dat de schotel van de buren op mijn plaats zou moeten staan? Dat kun je toch gewoon weigeren? Wil tussen de campers of caravans zitten met de tent, maar wel ieder zijn plek hoor. Als ik dat zou zien zou ik hem vriendelijk vragen dit op de eigen plek te installeren.
Geplaatst door: Viola
, Datum:
19.06.2016 13:01
@Marian5
Sommige mensen denken dat dit heel gewoon is, helaas. Wij hebben een keer gehad dat de buren (met een caravan) de schotel volledig voor onze luifel neerzette. Onze mond viel los..... We hebben de hele installatie bij hun op de plek gezet. Daar kregen we wat gemopper op, want anders had hij geen ontvangst voor die ene nacht dat ze er zouden staan. Maar wij redeneerden dat wij niet willen dat wij of de kinderen over zijn schotel struikelen. Als de boel dan stuk is, hebben wij het zeker gedaan.....
Geplaatst door: Martine
, Datum:
19.06.2016 14:18
Wij hebben ook een schotel bij ons, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om deze op de plek van de buren neer te zetten. Dan maar geen tv hoor. Zo hebben wij ook een airco. Bewust gekozen voor eentje die onder het bed gemonteerd zit (airco boven op het dak geeft meer geluid naar buiten toe). Ik zelf vind het ook niet fijn om mijn airco te horen draaien als ik voor de caravan zit, laat staan dat mijn buren hem moeten horen. Overdag hoor je slechts licht gezoem dat overstemt wordt door omgevingsgeluid. We hebben wel eens heel dicht op onze buren gestaan (krappe plekken), toen ben ik even gaan vragen of ze last hadden van onze airco. Reactie was: hebben jullie die dan? En 's avonds gaat hij gewoon uit. Want als het stil is op de camping hoor je natuurlijk licht gezoem al een paar meter verderop. Ik vind dat niet meer dan normaal. Je dient rekening te houden met je medekampeerders. Je leeft met z'n allen gewoon dicht op elkaar, deelt het sanitair etc.
Nogmaals, ik vind dat iedereen welkom is op een camping. Het is de beheerder/eigenaar/gemeente van de camping die beslist wie er toegelaten wordt. Als je (u) het niet eens bent met het beleid (oftewel last hebt van campers) dan dient u zich te melden bij de beheerder en daar uw beklag te doen. Of het resultaat oplevert? Denk het niet, maar dan bent u misschien wel iets van uw frustratie kwijt. En daarna of accepteren, of rustig uw spullen inpakken en op zoek gaan naar een camping waar campers niet komen. Fijne vakantie alvast!
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
19.06.2016 15:56
@Martine,
Zo hoort het, mijn idee.
Ik zou trouwens die schotel op mijn plek echt niet accepteren.
Ook ik wens een ieder een fijne vakantie
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
19.06.2016 17:34
Lang leve het op de bonnefooi kamperen! Als het je niet bevalt dan ga je verder! En " Prudence" doet haar/zijn naam eer aan.
Geplaatst door: Piggelmee
, Datum:
19.06.2016 22:08
NEE, die gezinnen met van die tunneltenten waar je twee auto's in kunt parkeren. Het liefst schermen ze de ingang af met auto, waslijn vol met (handwas) want ze willen wel privacy. En dat hun gedrogeerde Ritalin kids achter, over, voor en in andermans plek rennen moet kunnen. Zeg niets fouts over de kids want dan ben je zuur. Ach en tussen twee witte caravans staan tjonge tjonge. Wij stonden vorig jaar ongewild tegen een met fotopapier opgeleukte caravan aan te staren waarop een kind met spuitpoepluier, en twee met snot uit hun neus gezellig aan de campingdis met papa en mama.
Aangezien zelfs onze eigen kinderen er onpasselijk van werden hebben we gelukkig midden in het hoogseizoen een ander plakje kunnen krijgen. De campingbaas had altijd een extra plek voor noodgevallen, en geloof me dit vonden ook zij een noodgeval. Hij beloofde me ook dat dit soort kampeermiddelen er ook niet meer op kwam.
, Datum:
19.06.2016 22:11
NEE, die gezinnen met van die tunneltenten waar je twee auto's in kunt parkeren. Het liefst schermen ze de ingang af met auto, waslijn vol met (handwas) want ze willen wel privacy. En dat hun gedrogeerde Ritalin kids achter, over, voor en in andermans plek rennen moet kunnen. Zeg niets fouts over de kids want dan ben je zuur. Ach en tussen twee witte caravans staan tjonge tjonge. Wij stonden vorig jaar ongewild tegen een met fotopapier opgeleukte caravan aan te staren waarop een kind met spuitpoepluier, en twee met snot uit hun neus gezellig aan de campingdis met papa en mama.
Aangezien zelfs onze eigen kinderen er onpasselijk van werden hebben we gelukkig midden in het hoogseizoen een ander plekje kunnen krijgen. De campingbaas had altijd een extra plek voor noodgevallen, en geloof me dit vonden ook zij een noodgeval. Hij beloofde me ook dat dit soort kampeermiddelen er ook niet meer op kwam.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
19.06.2016 22:35
@Piggelmee
Wat was dan jouw kampeerobject?
, Datum:
19.06.2016 22:40
@ Car2
Holkamper flyer plus Volvo v50
Geplaatst door: domaine
, Datum:
20.06.2016 13:11
Had mijn camping buurman vorige jaar naast mij maar een mooie camper gehad die geluiddicht was geweest...
Die had een ouwe caravan waar ik mijn slaaptentje precies naast zijn open slaapkamer raam had staan hij zaagde hele nacht enorme bomen om gesnurk was niet om aan te horen..
Kwam dwars door mijn oordoppen heen , helaas kan je dat ook tegen komen op de camping en we gaan vrolijk terug dit jaar.
Geplaatst door: connie
, Datum:
20.06.2016 13:19
Wat dacht je van .....liefde in een tentje.....hahahah
Geplaatst door: ® domaine
, Datum:
20.06.2016 14:41
hahaha , daar waag ik mij niet aan in de tent.....
gelukkig hier ook nog geen live luistervoorstelling van hoeven aanhoren...
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
20.06.2016 15:05
Dit jaar kamperen we voor het 40ste jaar, en dit jaar voor het eerst met een camper, maar ik kan me toch niet voorstellen dat we ons anders gaan gedragen dan met een caravan!
Waarom een camper? Omdat we meestal niet meer dan 2 of 3 nachten op een camping staan, en dan weer verder trekken, dat is met een camper toch wat handiger dan met een caravan.
TV hebben we er niet in, dus we hoeven ook geen schotel te richten.
We zullen vast wel eens op camperplaatsen staan, maar ook op campings, mogen we misschien, daar betalen we ook gewoon voor! In de camper is de douche zo klein, en waar dan ook nog de toilet staat, dat we dat niet handig vinden om daar te douchen.
En of er nu een grote caravan voor je neus staat, of onze camper van 5.30 lang, maakt niet zoveel verschil, veel caravans zijn een stuk langer!
Gun gewoon iedereen zijn eigen kampeerplezier!
Geplaatst door: ® Mariët1
, Datum:
20.06.2016 15:26
Tsja, dat snurken.... ik schijn het ook nogal luidruchtig te doen, tenminste als ik man en kinderen (en anderen die wel eens bij ons geslapen hebben) mag geloven. Dus het zal wel waar zijn. Ik vind dat zelf heel vervelend, geloof me, maar ik kan er echt helemaal niks aan doen. Dus voor wie in september richting Lanquedoc gaat en een zagende camper naast zich treft: SORRY.
Geplaatst door: tentkampeerster
, Datum:
20.06.2016 15:30
Jammer is het wel van al deze "vervelende"buren op de camping, Met de tent delf je altijd het onderspit. Wij horen alles in de tent maar wij worden ook gehoord buiten de tent. Daar stellen wij ons op in. En dan kan het ook nog voorkomen dat wij onze tent zo neer zetten dat wij uit het zicht van de buren buiten kunnen zitten. Dat is dan weer a-sociaal. Maar wel de beste oplossing. Fijne, leuke, gezellige vakantie allemaal!!!!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
20.06.2016 16:10
Nog niet eerder bedacht dat ik ook Ritalin nodig had als bezitter was van een grote tunneltent!!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
20.06.2016 16:10
Nog niet eerder bedacht dat ik ook Ritalin nodig had als bezitter was van een grote tunneltent!!