campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jola
, Datum:
18.06.2016 19:10
Een normale camping: met normale caravans en tenten of vouwwagens....! Duidelijk zo? Een camperplaats is voor grote campers, formaat autobus. Met nog een tv-antenne die het geval nog hoger cq langer maken. Zelfs meegemaakt dat men de schotelantenne op een andere plaats zette vanwege de ontvangst. Voor alle duidelijkheid: ik heb het over autobuscampers.
, Datum:
18.06.2016 19:13
Jeff met tent: ik bedoel echt de autobuscampers he! Die zetten zelfs hun tv schotel bij slechte ontvangst, op de plaats van de buurman! Al een paar keer meegemaakt.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
18.06.2016 19:15
Jolan, wij hebben een camper na jaren met tent en vouwwagen op vakantie te zijn geweest. En weet je wat het mooie is van een camper? Dat je meer keuze hebt om te doen waar je zin in hebt. Je kan op een camperplek staan, in het "wild" of op een camping. Maar daar betaal je ook wat voor een camper is duur. Nou ga je mij toch niet vertellen dat wij niet op een camping mogen hoop ik? Wie maakt dat uit..... jij niet!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.06.2016 19:18
Formaat autobus past niet eens op standaard campingplaats van 10 bij 10 meter, maar ook niet op de meeste camperplaatsen, waar tien meter ook al een flinke lengte is...
Geplaatst door: Toon
, Datum:
18.06.2016 19:19
Ach, de meeste campers zijn na een of twee dagen weer verdwenen.
Campers zijn geen blijvertjes.
Geplaatst door: Martine
, Datum:
18.06.2016 19:22
Zoals ik al eerder aangaf hebben wij een normale caravan. Gewoon met twee wielen er onder. Die is ook al 7,5 meter lang (incl. dissel) en 2,6 hoog. Daar kan je met de beste wil van de wereld niet omheen kijken. En dan komt er straks iemand met een tentje met een verlengde Volkswagen Transporter, moeten die ook geweerd worden omdat je niet door die Transporter heen kan kijken? En dan komt er een vouwwagen voor je staan met voortent en luifel, daar kan je toch ook niet omheen of overheen kijken? Ik snap het "probleem" echt niet. Kies van tevoren een camping uit waar je verzekerd bent van vrij uitzicht omdat de plekken ver uit elkaar liggen, of waar je aan de rand van een veld staat. Reis je op de bonnefooi en komt er "iets" tegenover je staan wat je niet zint: tja, dat is het risico van het verblijven op een camping. Dan zal je het of moeten accepteren of moeten verkassen. Doet me weer denken aan die buren die wij naast ons kregen met een klein tentje. Mooi uitzicht dat we hadden! Ze hadden alleen ook twee kinderen bij zich die de hele dag (en nacht) aan het krijsen waren en pa en moe krijsten net zo hard terug (en tegen elkaar). Ondanks ons mooie uitzicht hebben we ons boeltje gepakt. En zo is er altijd wel wat. Wat mij betreft mogen de campers gewoon naast ons komen staan hoor, zolang ze maar geen krijsende kinderen bij zich hebben :-)
, Datum:
18.06.2016 19:27
Krijsende kinderen.....uw probleem? Heeft u er iets van gezegd? Dat kan ook op een camping ja. Daar kunnen die kinderen niets aan doen. Die moeten ook op een camping kunnen staan toch?
, Datum:
18.06.2016 19:36
Inderdaad, en daarom zijn wij weg gegaan. Wij waren tenslotte degenen die ons eraan stoorden.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
18.06.2016 19:37
Tjonge wat een gedoe hier weer. Wij kamperen met een tent en vinden het ook niet altijd leuk tussen 2 witte caravans, Jammer dan, Ieder viert zijn vakantie. En een caravan kan ook tussen 2 campers komen. Zo werkt dat bij kamperen. Als het niet bevalt zoek je een andere plek. Gelukkig geld hier niet dat de grootste wint hahaha.
Waar je je druk over kan maken zeg. Iedereen betaalt voor zijn plek, vaak ook aangewezen, en je betaalt niet voor het uitzicht .
, Datum:
18.06.2016 19:38
Helemaal met je eens Marian.
Geplaatst door: klietsjer
, Datum:
18.06.2016 20:08
Wat een discussie. Maar meer
vermaak dan naar het voetbal kijken.
Overigens heel veel kort door de bocht opmerkingen.
Geplaatst door: cato
, Datum:
18.06.2016 20:51
Wat kunnen mensen inderdaad kort door de bocht reageren...! Maar ik ben het wel met Prudence eens m.b.t. supercampers!!
Geplaatst door: ® Mariët1
, Datum:
18.06.2016 20:56
Als ze gewoon een plaatsje gevraagd en betaald hebben dan is het toch goed? Ze zullen een goede reden hebben om op een camping te gaan staan. Ik hoef ook niet zo nodig op een camperplaats in Zuid-Frankrijk hoor, tenzij het een campingachtige is :-)
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
18.06.2016 21:16
Eigenlijk wil ik me niet mengen in deze bekvechterij - maar goed ....
Wij kamperen afwisselend OF met caravan (4.50mtr) OF met een campertje van 2.60hoog/6 mtr lang.
Met ons campertje staan wij liever op een camping dan camperplaats; worden op de camperplaatsen
met de nek niet aangekeken omdat we zo'n oud ding hebben. En op de camperplaatsen missen we de
gezelligheid van een camping (ff op de kuier naar wcgebouw/afwasplaats)
Wij vermaken ons kostelijk met dat ouwe ding; doet alles wat 'ie doen moet, komen overal waar we willen
en is toch redelijk makkelijk te parkeren. Hoogte is vaker een probleem dan de lengte.
Voor de weekenden, stedentripje etc pakken we het campertje
Voor de langere vakantie pakken we de caravan - en ja dan balen wij ook als er zo'n grote camper voor je
neus komt te staan.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
18.06.2016 21:25
Wij komen als tent ook vaak tussen de witte wanden te staan. Gelukkig hebben we zijschermen aan de tent, dus ons eigen plekje. Ik stoor me er dan ook helemaal niet aan.Ieder zijn ding. Maar als we dan toch aan het klagen zijn....
Wat ik wel heel naar vind als ik tussen caravans sta die een airco hebben. Dan is het gedaan met slapen soms, want sommige maken enorme herrie buiten.
Dan voel ik me wel genoodzaakt de boel te pakken.
Dus liever geen uitzicht, maar wel nachtrust hahaha
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
18.06.2016 21:34
Na 2 jaar afwisselend caravannen en camperen, kan ik ook inderdaad alleen maar be-amen dat er inderdaad 2-deling is.
Wij voelen ons inderdaad prettiger op een camping, dan op een camperplaats.
Ik wil echt niet alle camperaars over een kam scheren, maar hoe groter/duurder de camper, hoe arroganter de houding
van de eigenaar (lijkt) - tenminste .... dat is onze ervaring.
Simpel voorbeeld; hadden even pech met het campertje en manlief lag er onder te sleutelen.
Op een camping staan er in no-time helpende handen klaar, op de camperplaats waar ons dit gebeurde,
hebben we alleen 'meewarige blikken' gezien en snelle voorbij lopers.
Geplaatst door: ® Mariët1
, Datum:
18.06.2016 21:53
Camperaars zijn vaak nogal op zichzelf. Dat komt niet voort uit een a-sociale houding maar (in de meeste gevallen) uit een absolute behoefte aan rust en de gedachte dat een ander dat ook wel zal willen. Die meewarige blikken en neerbuigende houding kan ik me niks bij voorstellen eerlijk gezegd, we hebben ook wel eens met panne gestaan op een camperplaats en alleen maar hulpvaardigheid en vriendelijkheid ervaren. Over het algemeen is men ook lid van een ANWB o.i.d. die gebeld wordt. Ook als wij op een camping staan gebruik ik ons eigen sanitair en keuken, ik kom nooit in een toiletgebouw, zeer hoge uitzonderingen daargelaten, of om de was te doen. Die gezelligheid waar men het altijd over heeft vind ik daar niet, wel bij medekampeerders waar ik heel enkel eens een praatje mee maak. Maar eigenlijk heb ik er niet zo'n behoefte aan..... ik zit liever met mijn boek onder de luifel en voel me al snel 'gestoord'.
Geplaatst door: Prudence
, Datum:
18.06.2016 22:53
Wat een mailtje op dit forum al niet losmaakt zeg! Het valt me ook op dat mensen elkaar aanspreken met je en jou(w) in de mailtjes! Daar kijk ik van op. Wat meer respect voor elkaar is op zijn plaats dunkt mij!
Geplaatst door: Michel
, Datum:
19.06.2016 03:29
Iedereen geslaagd voor het VMBO.
Proficiat wat een niveau.
Dat rijmt.
Geplaatst door: Zjwien
, Datum:
19.06.2016 07:56
En zo'n héle grote Albatros van De Waard wil je ook niet voor je hebben...