Tijdelijke omleiding Luik voor caravans! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marjon
, Datum:
22.06.2017 10:06
Fijn dat er geen wegwerkzaamheden meer zijn, het is een ideale route.
@Patrick, gewoon via Maastricht- Luik, ideale en rustige route. Spreekt voor zich, alles is goed aangegeven.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
22.06.2017 16:34
@ Patrick: wij rijden regelmatig naar door Luik vanaf Geleen. Als je heen gaat ben je t snelst door de stad. (Tenzij t in spitsuur is). Dus gewoon centre aanhouden en eenmaal in Luik zelf Luxemburg. Wijst zich vanzelf.
Terug moet je met de caravan door de tunnels maar dat gaat ook vanzelf. Maastricht is een verademing.
Geplaatst door: Karel
, Datum:
22.06.2017 20:13
beste Lotje1985,
Ik begrijp jouw reactie niet helemaal. Volgens mij gooi je reis om Luik met die door Lyon door elkaar.
Bij die laatste kun je inderdaad van uit de A6 centre Lyon aanhouden en rijd je door enkele tunnels.
In Luik is de route om de stad heen verplicht voor caravans.
Geplaatst door: Lotje
, Datum:
22.06.2017 21:08
Patrick vraagt de route naar Luxemburg vanuit Heerlen. Heen zonder caravan en terug met. Dus er is niks fout aan mijn antwoord. Zonder caravan mag je gewoon door de stad, rij er iedere maand zonder iets achter mijn auto, dus weet absoluut wat ik zeg! Terug moet via tunnels.
Geplaatst door: Patrick
, Datum:
25.06.2017 10:43
Geplaatst door: ® S@nder
, Datum:
25.06.2017 11:54
Een aantal jaren geleden hadden we een handleiding van de ANWB 'Laat Luik links liggen' . Ik ben die handleiding kwijt, maar wie kan mij vertellen waar ik evt op moet letten zodat ik niet met mijn caravan toch door de stad zelf kom te rijden? Of staat het, na alle wegwerkzaamheden, zo goed aangegeven dat het niet meer mis kan gaan?
Geplaatst door: Karel
, Datum:
25.06.2017 17:47
Geplaatst door: Mark
, Datum:
26.06.2017 15:42
Het is heel gemakkelijk. Net voor Luik moet je rechts aanhouden en dan de RING (Luxemburg, Brussel, Namur) volgen. En dan steeds de E25 Luxemburg aanhouden en dan ben je zo om Luik heen.
Wij vinden het een zeer fijne route en het is allemaal goed aangegeven. Daarnaast zijn de wegen hier van goede kwaliteit en dat is niet overal in België. Wij kiezen er de laatste jaren bewust voor om via Maastricht- Luik te rijden...en vanaf nu zal het al helemaal gemakkelijk gaan, aangezien je nu snel door Maastricht kunt gaan en de wegwerkzaamheden bij Luik ook over zijn.
Geplaatst door: willem
, Datum:
26.06.2017 18:37
Op 17 juni ben ik naar st. vith geweest en de afslag naar luxemburg was afgesloten, er was een omleiding richting verviers.
is deze omleiding er nog of is de ring naar luxemburg weer open?
Geplaatst door: Veronique
, Datum:
27.06.2017 12:18
Nee alle wegwerkzaamheden zijn voorbij en er is geen omleiding meer. Je kunt weer uitstekend door Luik of de ring nemen.
Geplaatst door: Lars
, Datum:
18.07.2017 12:14
Afgelopen weekend via Maastricht- Luik naar Luxemburg gereden. Ideale weg is dit geworden. Je bent zo door Maastricht en Luik heen en er zijn geen wegwerkzaamheden meer! Verder een rustige en mooie route. Vanuit het westen nemen wij zeker deze route weer, ideaal rijden.
Geplaatst door: j
, Datum:
18.07.2017 12:46
Terugweg verliep vlekkeloos, de heenweg was een beetje een probleem. Dwars door Luik heen gereden met caravan omdat we de afslag hebben gemist. Gelukkig toch goed gegaan.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
18.07.2017 13:17
Wij zijn vorige week ook weer via Luik (tunnels) teruggekomen. Wat ik dan niet begrijp is dat het wegdek nog net zo erbarmelijk slecht is als daarvoor. Wat een hoop gaten in de weg. Best jammer, want door de nieuwe tunnel bij Maastricht is het een perfecte route geworden.