Tijdelijke omleiding Luik voor caravans! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
09.05.2016 10:45
Vorige week Luik gepasseerd met caravan. Vanaf het Knooppunt Cheratte, pal voor Luik, vinden wegwerkzaamheden plaats richting ring Luxemburg-Namen, waardoor men met een caravan niet rechtsaf kan. De breedte ter plaatse is maar net ruim 2 meter!!!
De omleiding wordt netjes aangegeven (deviation) en is prima te doen.
In het kort: volg de richting Aken, neem de afslag enkele km's verderop en keer terug op dezelfde snelweg, weer richting Luik. Je zit dan op de weg waar op je uiteindelijk ook had moeten zitten. Ik schat de totale omleiding op een km of 5 /6 .
In dit draadje staan een paar verhelderende foto's: http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=100&t=29181
N.B. de afslag richting Aken is er eentje waarbij je voorrang moet verlenen. Is even opletten op dat punt! Op de foto in het voornoemde draadje is dat te zien, onderin de foto, onderin het ovaal. Vanaf de rode pijl gezien volg je de ovaal naar onderen en ga je de 42 op, rechtsonderin de foto. je keert na enkele km's over diezelfde E42 terug. het is op die foto goed te zien dat je dan de opstopping voorbij bent.
Ik heb helaas niet gezien tot hoelang de wegwerkzaamheden duren.
Geplaatst door: Joep
, Datum:
09.05.2016 16:20
Wij liepen hier inderdaad ook tegenaan. Let ook op de terugweg. Dan kun je alleen de meest rechtse baan volgen. De andere twee banen zijn te smal voor caravans. De breedste baan is overigens nog maar 2.80 m met hoge "muurtjes". Dat is met een 2.50 brede caravan best vervelend rijden :-(
Geplaatst door: suus_80
, Datum:
09.05.2016 17:44
Inderdaad dat keren gaat sneller, gezien de file die er stond toen wij daar reden :)
Geplaatst door: johan d
, Datum:
09.05.2016 18:40
Ik lees tijdelijke omleiding Luik voor caravans .
Hoelang gaat deze werkzaamheden duren?
groet johan
Geplaatst door: frank
, Datum:
09.05.2016 19:54
Geplaatst door: frank
, Datum:
09.05.2016 19:55
Verwachting is dat e.e.a. 30-11-2016 gereed is
Geplaatst door: HEtty
, Datum:
09.05.2016 20:46
Is het een goed alternatief om richting Verviers te rijden, de E42 / E421 / A7 te volgen. dan kom je boven de stad Luxemburg uit.
En met goed alternatief bedoel ik autosnelweg of een vlot rijdende Provinciale weg zonder al teveel oponthoud omdat je door dorpen moet rijden.
Wij hebben deze weg jaren geleden gereden en toen was het niet ideaal. Ook veel wegwerkzaamheden etc.
Ik lees graag recente ervaringen.
Geplaatst door: blazoen
, Datum:
10.05.2016 13:48
Volgens mij hebben wij die route 2 jaar geleden omgedraaid gereden. Dus van Luxemburg naar het noorden.
Vooral veel provinciale wegen. Niet echt fijn rijden met de caravan.
Misschien is het een optie om na Verviers proberen terug te gaan naar de E25. Iemand tips hierover.
Wij denken ook na over deze route. Wij komen van de kant van Aken-Verviers en willen ook naar Frankrijk. Liefst uiteindelijk de A31.
Geplaatst door: Roel
, Datum:
10.05.2016 14:03
@Blazoen , als je de route via Verviers volgt kun je ook weer makkelijk de E25 op ,
Je volgt vanaf Aken de E 40 , A3, en slaat af richting Verviers , A 27 , en dan afslag Theux nemen en dan rij je zo de A 25 weer op , dan zit je al een stukje achter Luik
Geplaatst door: Texel
, Datum:
10.05.2016 14:09
Toch maar weer over Duitsland.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.05.2016 15:11
Paar weken geleden over Malmedy - Sankt-Vith - Luxemburg gereden. Wel wat N-wegen, maar je komt nauwelijks door dorpen en in kilometers is het korter. Al met al nauwelijks langer onderweg geweest dan via Bastogne
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
10.05.2016 19:20
Is onze favoriete route om door Luxemburg heen te gaan. je passeert meteen een aantal tankstations zonder file. Ter hoogte van mersch, pal voor luxemburg stad, zijn wellicht alle tunnels nu ook klaar. Luxemburg blijft grotendeels een n-weg, maar wel eentje die goed doorrijdt. het belse deel is inmiddels ook van prima kwaliteit. Patat bij Wlly, net voor de b-l grens is lekker!
Geplaatst door: j
, Datum:
10.05.2016 20:51
Is deze N route ook geschikt met caravan?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.05.2016 22:04
Zitten wel wat hellinkjes in, maar stelt niets voor in vergelijking met de snelweg Luik-Bastogne-Arlon. Verder geen moeilijke punten.
Wat betreft de tunnels, die zijn nu allemaal klaar. Dat wil zeggen: het zag er af uit en er waren geen werkzaamheden meer.
Geplaatst door: ® RBH
, Datum:
11.05.2016 06:57
Wij waren deze vakantie zonder caravan op weg naar Zuid-Frankrijk.
Ik wist van te voren al dat ik door de stad zou gaan, maar in de wetenschap dat ik deze zomer dezelfde route met caravan rijdt, heb ik even goed opgelet.
Het staat slecht aangegeven, althans vóór de afslag!
Het was vervolgens opvallend (vrijdagmiddag 29 april) hoeveel caravan-combinaties in verwarring raakten/waren en vervolgens de oude route door het centrum van Luik kozen.
Op de terugweg afgelopen zaterdag precies hetzelfde verhaal, zowel richting het zuiden als noorden veel combinaties door de stad.
Ik heb geen politie en/of controles gezien, maar wellicht dat daar in de zomervakanties strenger op gelet gaat worden.
Geplaatst door: GerritO
, Datum:
11.05.2016 10:06
Ook vergist en de stad doorgereden prima te doen.
Geplaatst door: manus
, Datum:
11.05.2016 11:04
Rij al jaren gewoon door de stad. Heb van een Luikenaar begrepen dat de maatregel is ingevoerd om doorgaand vrachtverkeer te vermijden. Er wordt daarom (nog) niet actief op aanhangers / caravans gecontroleerd.
Maar, u weet, resultaten uit het verleden............
Geplaatst door: Joost
, Datum:
11.05.2016 11:06
Ook wij zijn met caravan door de stad gegaan, ging uitstekend alleen mag het officieel niet (al zullen ze nu niet zo moeilijk doen!). Eind juni zijn de wegwerkzaamheden sowieso weer over dus in de zomer kun je gewoon weer de Ring nemen.
Geplaatst door: Joost
, Datum:
11.05.2016 11:08
Aanvulling op mijn vorige bericht. Ik vond het overigens een zeer rustige route via Maastricht- Luik naar Luxemburg, ideaal rijden!
Geplaatst door: marjan2
, Datum:
11.05.2016 14:26
Wij rijden altijd deze route. begrijp ik goed dat je in july en Augustus er weer gewoon langs kunt met de caravan?