Tijdelijke omleiding Luik voor caravans! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: j
, Datum:
15.04.2017 13:21
Is de route via Spa en Malmedy goed te rijden met caravan ?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.04.2017 17:41
Heb zelf camper ipv caravan, dus ik kan het niet helemaal zeggen, maar ik zie geen probleem Geen zware hellingen en weliswaar kort stukje enkelbaans, maar geen scherpe bochten en overal breed genoeg. Enige reden waarom je deze route zou mijden, maar dat geldt ongeacht voertuig, is tunnelvrees. Want er zitten nogal wat tunneltjes in...
Geplaatst door: Paul T.
, Datum:
16.04.2017 13:02
@J
Omdat wij feitelijk nooit haast hebben, hebben wij afgelopen juni en september deze route gereden met onze caravan (1300kg) Het zou eigenlijk niet in me op gekomen zijn als die wegwerkzaamheden daar niet waren geweest om die route te kiezen, maar ik vind het een prima alternatief. Ondanks het feit dat je tussen afslag Sankt Vith en afslag 7 bij Ettelbrück 60km binnendoor rijdt is het qua tijd maar iets langer dan de "normale" route. Bovendien vind ik deze route minder saai. Ook zijn de heuvels vele malen minder steil als die net buiten Luik.
Als je wilt tanken heb je nu ook veel meer keus omdat je veel meer tankstations tegen komt dan normaal de 2 grote op de snelweg (Capellen en Berchem) en je kunt tevens drank en tabak kopen als je dat wilt. Dat begint al net over de grens met een groot winkelcentrum Massen en daarna tot Luxemburg kom je er genoeg tegen. De prijs is overal hetzelfde. Gewoon doen zou ik zeggen, uiteindelijk kom je op hetzelfde punt bij Luxemburg uit.
Geplaatst door: M.
, Datum:
20.04.2017 11:11
Wij rijden al jaren bij Luik over Malmedy en dan bij Sankt Vith richting Luxemburg. Zowel met vouwwagen als caravan goed te doen.
Weg is idd erg afwisselend om te rijden. Genoeg eetgelegenheden en tankstations in Luxemburg.
Wij rijden niet meer om Luik heen. De nieuwe snelweg om Luxemburg-stad is erg mooi en scheelt ca. 30 minuten tov om Luik heen.
Zeker een aanrader.
Geplaatst door: Luuk
, Datum:
20.04.2017 14:29
Ik snap niet waarom je rijdt via Spa en Malmedy. Het duurt langer en de route via Luik (E25) is erg gemakkelijk rijden en ook nog eens heerlijk rustig.
Ik rijd voor mijn werk wel eens naar Luxemburg en rijdt altijd via Luik en ook de route om Luik, aangezien dit zeker zo snel gaat als door luik. Daarnaast richting Frankrijk of Spanje rijden wij ook altijd via Maastricht- Luik- Luxemburg, mooie route en lekker rustig! Dus waarom om rijden? Totaal niet nodig. Daarnaast zijn er nu nog wel wat werkzaamheden, maar daar merk je eigenlijk niets van en in de zomer zijn er helemaal geen werkzaamheden meer.
De wegen zijn in dat gedeelte van Belgie ook perfect, ook een groot voordeel.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
20.04.2017 20:36
Ik denk, en vele met mij, dat we willen weten hoe het daar met de wegversmalling is. We willen weten hoe het nu is en niet hoe het vorig jaar was of hoe het misschien a.s. augustus zal zijn. Dus we willen graag een reactie van iemand die met de caravan of vrachtwagen daar langs is gegaan.
Geplaatst door: j
, Datum:
21.04.2017 09:25
Vandaag begint de voorjaarsvakantie, er vertrekken vast veel mensen met ce caravan naar Frankrijk.
Ervaringen mbt verkeerssituatie bij Luik zijn inderdaad zeer welkom.
Wijj blijven twijfelen tussen de route via Antwerpen Brussel of Luik.
Geplaatst door: ® manus
, Datum:
21.04.2017 10:04
@Jan,
Even iets terug lezen, daar is al een antwoord gegeven op je vraag.
De werkzaamheden zijn uitgelopen en dus nog niet klaar. De verwachting is dat de werkzaamheden bij het begin van de vakantie ( begin juli) zijn afgerond.
Geplaatst door: Paul T.
, Datum:
21.04.2017 11:10
Volgens: https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/#mode=search+viewport=50.67367,5.64353,14+search=%7B%22input%22:%22Luik%22,%22coords%22:%5B50.6439,5.57155%5D%7D+ver=2
is de afslag Ring "Luxembourg, Namur, Bruxelles, Anvers" nog steeds afgesloten en word je nog steeds gedwongen richting "Aachen, Verviers" te rijden.
Als ik net kijk, vrijdagochtend 11uur, is richting de kade ook al erg druk met langzaam en stilstaand verkeer.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
23.04.2017 10:15
Volgens Trafiroute zou het tot 30-4 zijn:
Chantier sur la E40 (A3) à Cheratte - Barchon vers BRUXELLES du km 98,0 au km 95,0 sur une distance de 3,0 km.
Début : 05/07/2015 04:37
Fin prévue : 30/04/2017 16:00
Description : Création d'une 4° voie sur viaduc de Cheratte
Informations : Accès venant de Maastricht et Liège vers Bruxelles fermés, déviation vie E40 sortie Barchon, Les camions seront autorisés uniquement en voie 2. La vitesse sera réduite à 50km/h.
Geplaatst door: Ton
, Datum:
24.04.2017 17:07
Heeft iemand al eens geprobeerd om de volgende afslag voorbij knooppunt Cheratte (richting Luik) te nemen. Je gaat dan ook via de volgende brug de Maas over en je kan daar dan weer de E 25 op richting Luxemburg.
Geplaatst door: Diny
, Datum:
27.04.2017 12:50
Beste mensen, ik ben erg benieuwd naar de suggestie die hier boven staat, dus een klein stukje door de stad. Is iemand hiermee bekend. Is het te doen met caravan? Zou iemand ons kunnen informeren hierover. Ik kan me niet voorstellen dat wij op 27 mei de eersten zijn die deze route willen rijden. Op de kaart ziet het er simpel uit.
Geplaatst door: kea
, Datum:
27.04.2017 18:33
Je mag met een combinatie die langer is dan 6 meter niet door Luik rijden. De oude route langs de Maas is dus verboden voor caravans en vouwwagens. De boete die je krijgt was enkele jaren geleden 25 euro . Dus de omleidingsborden volgen indien er nog werkzaamheden zijn of het alternatief via Verviers. Wat best een goed alternatief is.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
28.04.2017 07:46
Volgens mij doelt Diny op de route voordat je de stad inrijdt. Je kan namelijk net voorbij de kruising rechtsaf waardoor je bij de Carrefour weer de autoweg op kan. We hebben dit een tijd geleden eens getest en toen kwamen we voorbij de werkzaamheden er weer op. Ik weet alleen niet hoe de actuele stand is. Als de werkzaamheden zijn verschoven richting die kant, kan die oprit misschien nu wel moeilijk zijn. Maar zelf was het prima te doen. Je pakt de eerste afrit richting Luik en dan voorbij het water rechtsaf en meteen links aanhouden. Je komt dan uit op een rotonde waar je rechtsaf gaat. Dan onder de autoweg door en rechts aanhouden om erop te gaan.
Geplaatst door: LMaas
, Datum:
28.04.2017 09:22
@Chef : recent nog via Luik gereden? Er schijnt toch wel degelijk nog steeds sprake te zijn van een omleiding.
Van het caravan-forum heb ik de volgende tip gekregen:
Vóór Maastricht bij knooppunt Kerensheide de A2 verlaten en richting Antwerpen/Brussel de A76 op; bij Maasmechelen (afslag 33) richting Lanaken via de N78;
vervolgens via N79 richting Riemst/Tongeren; daarna via de A13 naar de rondweg van Luik. Je komt dan voorbij de werkzaamheden op de rondweg.
Geplaatst door: ® Richard Vrieling
, Datum:
28.04.2017 14:51
Je kunt inderdaad de route vervolgen door de afslag bij Herstal te nemen, dan over de brug en weer rechtsaanhouden naar de ring. Je gaat de ring weer op bij een winkelcentrum dus overdag kan het druk zijn.
Om je voor te bereiden kijk even de route na op streetview.
Ik ben ook een keer via Verviers en Theux gereden. Met 1 klim er in rijdt ook dat goed door en is alles goed aangegeven.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
28.04.2017 17:11
Zojuist van de site van de ANWB geleend...:
E40 Maastricht - Luik in beide richtingen bij Cheratte. Tot eind juni. De rijbaan op het viaduct is in beide richtingen versmald. In verband hiermee is de invoegstrook bij knooppunt Cheratte voor verkeer met aanhanger vanuit Maastricht naar Luxemburg dicht. Verkeer met aanhanger moet de borden Aken volgen. Via de af- en oprit 36-bis (Aire de Tignee) komt men via de E40 richting Brussel alsnog op het viaduct en de ringweg van Luik
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
28.04.2017 19:38
Geplaatst door: RogerB
, Datum:
28.04.2017 20:13
Ik heb afgelopen weekend gewoon in Luik de "bocht naar de Carrefour" kunnen rijden met caravan. De versmalling was niet meer. Wel over 10meter langzaam rijden ivm gaten in het wegdek. 0 minuten vertraging gehad
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
29.04.2017 11:56
@Marion E: Bedankt voor de tip! Ik ga nu dan maar voor de optie afslag 5 bij Luik en meteen rechts over de Maas etc.