Tijdelijke omleiding Luik voor caravans! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® lotje1985
, Datum:
14.07.2016 18:04
Bij kerensheide staat aangegeven dat vrachtverkeer en caravans via knooppunt Lummen (richting Antwerpen/Hasselt) moet rijden. Ik ben zelf voor het laatst vorige maand in Luik geweest en toen was qua verkeer richting Verviers dramatisch! Enorm lange files. Voor degenen die door de stad kunnen zou ik door de stad gaan, mag niet met caravan, anders omrijden via Lummen.
Geplaatst door: ® Noordje
, Datum:
15.07.2016 15:39
Lotje, Ben jij bekend daar in de omgeving? Is die omleiding via Lumen goed aangegeven? En gaat die via de N75 en dan weer de A13 op?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
16.07.2016 13:47
Volgens Google Maps is het 50 km langer dan via Maastricht (exclusief de omleiding richting Verviers). Weegt die extra tijd op? Het is niet altijd filerijden bij Luik. We gaan zelf doordeweeks en komen dan rond 12.00 bij Luik. Volgens mij moet via Luik dan te doen zijn.
Geplaatst door: ® lotje1985
, Datum:
16.07.2016 15:07
Ik woon er en kom ongeveer dagelijks langs Kerensheide ;).
Het staat tot Lummen goed aangegeven, dat weet ik zeker. Er na durf ik niet te zeggen, want ik ben nooit op die manier naar Luik gereden. Maar ga er even vanuit dat ze Luik gewoon blijven aangeven.
Geplaatst door: Hanneke en Fred
, Datum:
18.07.2016 12:18
Zaterdag 16 juli met de caravan via Maastricht richting Metz/Nancy/ Langres gereden. We hebben gekozen voor het advies van www.hurktoilet en hebben de route via Sankt Vith, Ettelbrück en de A7 rondom de stad Luxemburg gereden.
Het is ons goed bevallen, maar niet zo veel meer dat we het een volgende keer weer zouden doen. Veel stijgende en dalende wegen. De nieuwe A7 is wel erg comfortabel, al moet je geen tunnelangst hebben!
Overigens wordt de omleiding voor voor caravans en vrachtwagens die wel om Luik (E25) willen rijden heel goed aangegeven en is het aantal km dat je omrijdt zeer beperkt. Er was van filevorming geen sprake.
Geplaatst door: ® Gerard2
, Datum:
30.03.2017 12:47
wie kan mij nu precies vertellen wat de beste route is bij Luik richting Nancy ,auto met caravan ,als je de route volgt van Google Maps net voor Luik ,rij je op de E25 en die over gaat naar de N 610 daarna l.a. N 30 die overgaat op N 633 en dan l.a. op de rotonde E 25 ri. Nancy
wie heeft j.l. daar gereden
Geplaatst door: sannie
, Datum:
30.03.2017 15:28
@ Gerard, je mag de route die je beschrijft niet met de caravan rijden, thv cheratte moet je gewoon de E25 richting Luxemburg volgen, je gaat met een grote boog om Luik heen.
Geplaatst door: Richard3
, Datum:
30.03.2017 20:39
En mag je met bagagewagen wel door Liege?
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
30.03.2017 20:53
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
30.03.2017 23:36
Gewoon de route die Loesol aangeeft volgen. Wij hebben al jaren die twee pagina's met foto's achter in het Michelin routeboek zitten. Sommige borden zijn inmiddels iets aangepast, maar het is nog steeds heel duidelijk voor zowel de heen- als de terugweg.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.03.2017 08:08
Geplaatst door: Richard3
, Datum:
31.03.2017 20:12
Ik neem het risico en rijdt gewoon door de stad, erom is me toch echt te ver om.
Geplaatst door: ® engeltje
, Datum:
01.04.2017 08:49
Route door Luik is in kilometers 10 km korter, in tijd scheelt het nauwelijks (5 minuten) met de route buiten Luik om. En de kans dat je in Luik vast komt te staan is veel groter dan wanneer je om Luik heen rijdt.
Geplaatst door: johand
, Datum:
01.04.2017 11:49
Mag je ook met caravan via afslag Herstal en dan de route om Luik nemen
mvj johan
, Datum:
01.04.2017 12:06
Jij bedoelt aan het eind van die afslag rechtsaf de Maas over en dan met de weg mee noordwaards richting rondweg, neem ik aan? Ik heb die afslag eens bekeken, zie daar geen verbodsborden staan. De vraag is alleen of de oprit naar de rondweg toe niet afgesloten is vanwege de werkzaamheden. Dat zou zo maar kunnen, maar ik kan er nergens iets over vinden. Als ie open is, lijkt het een alternatief.
Geplaatst door: Leon
, Datum:
01.04.2017 13:59
Wij nemen bij Luik de route die Loesel aangeeft. Staat duidelijk aangegeven en is een perfecte weg. 1x per ongeluk midden door Luik gegaan, ging ook uitstekend alleen qua tijd niet sneller en officieel met caravan verboden al zullen ze daar niet zo moeilijk om doen! Na Luik is het overigens de route erg mooi en lekker rustig, ideaal rijden.
Geplaatst door: j
, Datum:
14.04.2017 16:53
Kunnen we er van uitgaan dat de werkzaamheden inmiddels gereed zijn?
Geplaatst door: ® manus
, Datum:
14.04.2017 17:12
Ik heb op een andere site gelezen dat de werkzaamheden zijn uitgelopen, en naar verwachting net voor de vakantieperiode begin juli gereed zullen zijn.
, Datum:
14.04.2017 18:48
Zie mijn bericht iets hoger op deze pagina...
Geplaatst door: j
, Datum:
14.04.2017 20:01
Gelezen, bedankt.
Anders is Antwerpen Brussel Namen nog een optie.