Tijdelijke omleiding Luik voor caravans! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
11.05.2016 22:41
@j: ja, deze N-route rijden wij al jaren met een flinke caravan. Prima te doen.
, Datum:
11.05.2016 22:42
@Marjan2: 30 november 2016 is de streefdatum, dus nee, deze zomer een (kleine) omleiding.
Geplaatst door: johan d
, Datum:
12.05.2016 12:13
Wij rijden s`nachts van15 op 16 juni controleren ze dan ook op auto caravan als je door luik gaat i.v.m. de wegwerkzaamheden
Geplaatst door: Joep
, Datum:
12.05.2016 13:04
@Johan D:
Denk je echt dat iemand hier weet of er die nacht politiecontrole is? ;-) Je mag simpelweg niet met je caravan door Luik (en alles wat langer is dan 6 meter). Als je dat dus toch doet, neem je zelf een risico. Een risico van 250 euro boete om precies te zijn.
, Datum:
12.05.2016 21:01
We hebben het hier over ongeveer 5 km extra, en je komt weer keurig op de route terecht. Gewoon de borden volgen!!
Geplaatst door: ® RBH
, Datum:
12.05.2016 22:26
@Irene 1.
Vorig jaar op de terugweg naar Nederland miste ik de afslag naar Maastricht bij Cheratte.
Los van het feit dat de rijbaan zeer smal was, was de afslag heel onduidelijk aangegeven, heel laag, net boven de vangrail, een bordje " Maastricht > ".
Dus doorrijden richting Aken, en bij de eerstvolgende afslag eraf, weer terug, en vervolgens Maastricht aanhouden.
Ik heb dus vorige week op de heenweg goed opgelet op de borden, naar mijn mening staat het buitengewoon slecht aangegeven en begrijp ik dat meerdere caravancombinaties alsnog de route door de stad, al dan niet "gedwongen" genomen hebben.
Als ik met caravan was geweest, had ik vrijwel zeker hetzelfde gedaan, inmiddels is de omleiding wel duidelijk....
In andere opmerkingen in dit onderwerp zag ik ook de route via Verviers - Sankt Vith - A7 - Luxemburg staan.
Ik heb die nog niet gereden, maar lijkt mij een goed alternatief.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
14.05.2016 16:54
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
14.05.2016 16:57
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.05.2016 19:14
Klopt. Afslag 15 Sankt-Vith en dan aan het eind van de afrit uiteraard niet linksaf naar Sankt-Vith, maar rechtsaf richting Luxemburg (staat duidelijk aangegeven).
, Datum:
14.05.2016 20:04
Is een uitstekend alternatief dat wij al jaren rijden. Zeker nu de weg geheel is opgeknapt. Het is tevens een rustig traject. Ook terug naar huis kiezen we vaak voor deze optie.
Geplaatst door: doornik
, Datum:
13.06.2016 18:59
Geplaatst door: doornik
, Datum:
13.06.2016 19:07
Ik kwam afgelopen zaterdag terug uit Frankrijk, naderde Luik en volgde de ring. In tegenstelling tot vroeger stond nergens meer Maastricht aangegeven. De vroegere afslag is vanwege een nieuwe brug over de Maas kennelijk afgesloten. Ik werd dmv het bord deviation richting Aken verwezen. Nergens stond Maastricht vermeld. Doorgereden naar AB Kreuz Aachen Nord en vervolgens via A79 naar de A2 gereden, een grote omweg!
, Datum:
13.06.2016 20:37
Geplaatst door: ® Wendy10
, Datum:
13.07.2016 22:03
hoi,
heeft er iemand nog een recente ervaring met de wegomleiding in Luik?.laatste reactie is alweer van mei. ik ga over 2 weken met caravan via maastricht- luik naar het zuiden. weet iemand hoe het nu is?
of eventueel goede alternatieven?
groetjes
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
14.07.2016 00:13
De heenweg oranje borden Deviation volgen, even richting Aken en dan weer terug op de originele route of via Verviers, Luxemburg rijden. Terug was er een splitsing in rechts 1 baan en links 2 banen. Als je de rechter baan aanhoudt kun je zo de originele afslag Maastricht nemen. We zijn nu 1 1/2 week terug, er kan natuurlijk in de tussentijd iets veranderd zijn.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
14.07.2016 10:16
Aken aanhouden en METEEN de 1e afslag nemen en aan de andere kant de snelweg weer op en rechts aanhouden: Maastricht
Geplaatst door: j
, Datum:
14.07.2016 10:38
Ik weet niet of je in het zuiden woont en daarom via Maastricht rijdt?
Anders is de route Antwerpen Brussel Namen goed te doen.
Geplaatst door: Luuk
, Datum:
14.07.2016 10:51
De omleiding is niet heftig hoor. Je kunt met gemak langs Luik! Even wegversmalling en kleine omleiding, maar goed aangegeven. Wij hebben er niets bijzonders van gemerkt, ging uitstekend.
Geplaatst door: Luuk
, Datum:
14.07.2016 10:51
De omleiding is niet heftig hoor. Je kunt met gemak langs Luik! Even wegversmalling en kleine omleiding, maar goed aangegeven. Wij hebben er niets bijzonders van gemerkt, ging uitstekend.
Geplaatst door: ® Richard Vrieling
, Datum:
14.07.2016 15:32
Ik denk er nog steeds over bij de wegwerkzaamheden rechtdoor te rijden en dus niet richting Aken. Dan de 1e afslag bij Herstal er weer af en over de maas weer rechts richting snelweg. Zal wel niet veel uitmaken t.o.v. het stukje richting Aken...