diefstal caravan voorkomen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Migje
, Datum:
11.08.2015 08:35
Geplaatst door: ® bolke
, Datum:
11.08.2015 08:39
Wij hebben een wielklem en een disselslot. Als ze je caravan willen hebben dan nemen ze 'm toch wel mee ongeacht alle diefstalpreventie
Geplaatst door: Henny
, Datum:
11.08.2015 13:09
Wielklem, disselslot ( verplicht door verzekering) hebben wij, maar ook zetten wij de auto er dwars voor. Ze moeten met een takelwagen komen om hem erover heen te tillen........( ernaast staat een auto van de buren en andere kant is een muur.....
Natuurlijk kan dit niet bij iedereen ( auto ervoor) maar inderdaad is klemzetten een van de beste methodes.
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
11.08.2015 13:54
Gewoon erin gaan slapen en hopelijk dat de dieven naar een mooie camping in Frankrijk rijden. Je vrouw kan er met de auto later achteraan komen.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
11.08.2015 14:22
Disselslot en de avond voor vertrek caravan aan de auto ervoor vastgezet. Achterzijde staat tegen een lantaarnpaal. Pootjes uitgedraait.
Verder hebben we voor de caravandeur een Fiammabeugel; ook op slot. Duurdere zaken en papieren inpakken op moment van vertrek.
Wat hoogstens gejat kan worden is het elektrasnoer vanuit huis naar de caravan voor op temperatuur houden koelkast.
Geplaatst door: Ine
, Datum:
11.08.2015 16:03
Nemen ze de auto ook meteen mee !
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
11.08.2015 16:39
Als wij ingepakt hebben vertrekken we gewoon. Al rijden we maar 2 uurtjes, de vakantie is al begonnen en al dat gedoe met de ingepakte caravan en auto voor de deur en dan 's nachts niet kunnen slapen en vroeg je bed uit om files voor te willen zijn etc... Nou scheelt het dat we in Noord Brabant wonen en met 2 uurtjes rijden al buiten Nederland zijn. Dat geeft op de eerste overnachtingscamping al een heerlijk vakantiegevoel. 's Morgens lekker uitslapen, ontspannen ontbijten en weer verder.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
11.08.2015 16:58
De meeste caravans staan buiten het seizoen in een stalling. Heel vaak worden door de beheerder de caravans 's-avonds of vroeg in de morgen na een telefoontje klaar gezet voor de eigenaren. Helaas heeft het dievengilde dit soms ook in de gaten. Zet dus een slot op de dissel wanneer het bij jouw stalling ook zo geregeld is.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
11.08.2015 20:26
Toch vind ik de tip van direct na het inpakken wegrijden geen verstandige. Al met al is het best wat werk om de caravan klaar te maken. Hoewel bij ons het meeste er standaard in ligt, moeten we toch altijd best wel wat toevoegen. Bovendien moeten bijvoorbeeld de leidingen gespoeld worden, een gasfles aangesloten. En hoewel we hem schoon weg zetten gaan we er toch vaak weer met een doekje door. Bed moet opgemaakt worden, Slaapplek(ken) voor de kinderen voor onderweg worden vast klaargemaakt. Koelkast wordt voorgekoeld en gevuld. Fietsen, kinderwagen met passen en meten erin/op.
We doen dat op ons dooie akkertje, nemen dar rustig 1 a 2 weken de tijd voor (af en toe een klein klusje, natuurlijk niet aan één stuk). Maar goed, wij hebben dan ook het geluk dat hij gewoon in een schuur in onze tuin staat. Toch eist de verzekering bij ons ook dat hij op 2 manieren beveiligd is tegen diefstal. Simpel als ik ben redeneer ik dan maar dat ze eerst de poort open moeten krijgen en dan nog het caravanhok.
Als we hem onderweg 'alleen' laten op een parkeerplaats o.i.d. dan gaat natuurlijk wel het disselslot er op (ok, een enkele keer vergeet ik dat. Maar dan nog zouden ze het niet makkelijk hebben want tijdens de reis zit er geen neuswiel aan, dat ligt in de kofferbak omdat net als bij veel andere combinaties, het neuswiel nog wel eens aan de grond wil komen bij verkeersdrempels.
Geplaatst door: ® Jasper
, Datum:
11.08.2015 20:33
Bert, zeker niet laatst in de krant gelezen dat in Delft iemand nog in de caravan zat terwijl die werd gestolen?
Hij heeft toen met z'n mobieltje foto's gemaakt van het nummerbord en doorgeseind naar de politie. Toen ze 'm loskoppelden kon de politie ze makkelijk achterhalen.
En digi, weet dat er onderbreek-schakelaars bestaan, die een aansluiting hebben voor een alarm. Trek je de stekker eruit gaat het alarm in de meterkast gillen!
, Datum:
11.08.2015 21:57
@MAB, het was geen tip, het is zoals wij het doen.
Onze caravan is standaard beladen, we zijn met tweetjes (+hond) en het bed is (schoon) opgedekt als deze de stalling in gaat. Wij gaan het hele jaar door met de caravan weg, leiding doorspoelen is zo gebeurd, een beetje water toevoegen ook. Kleding in de kast, koelkast vullen, gasfles erin, fietsen op de dissel en een kratje met elektronisch spul (ereaders, camera's) gaat achter in de auto. Niets vermoeiends aan, gewoon op ons gemak en of we dan om 13u vertrekken of om 16u nog maakt niets uit. Onze vakantie is begonnen en in plaats van thuis slapen, slapen we 70 km of 200 km verderop. Afhankelijk van het tijdstip van vertrek.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
11.08.2015 22:18
Mag hier maar twee etmalen voor de deur staan, dus snel inpakken en na de vakantie weer snel uitpakken en schoonmaken. Nou worden 't ook wel eens 3 of 4 dagen; ligt eraan wie zich geroepen voelt om de politie te bellen...in elk geval niet onze buren, maar wel die van enkele straten verder... Caravan staat al bijna een jaar "op stal" dus ben ik blij dat ik destijds veel dingen eruit heb gehaald.
Geplaatst door: ® Marieke3
, Datum:
11.08.2015 22:42
Zo te zien gaat het bij iedereen anders. Bij ons ligt alles erin. Hij staat 1 nacht voor de deur zonder disselslot of wat dan ook. Het enige dat we doen is de WC klaarmaken en de campingspullen die in de stalling in de caravan opgeslagen liggen er uit halen en in de bus leggen en de koelkast voorkoelen. Wij hebben een inmiddels oude Caravelair, die wil denk ik niemand meer hebben :)
Geplaatst door: Texel
, Datum:
11.08.2015 23:31
Marieke, de leeftijd van de caravan doet er niet toe. Mijn caravan is 16 jaar oud en was in mei doelwit van het dievengilde. Hij stond voor de stalling en met zo'n simpel staafslotje in de dissel. De rode hendel van de dissel was afgebroken en het hardstalen staafslotje was krom, maar niet gebroken. Het slotje dat niet goedgekeurd is door de verzekering, was niet bezweken. De beschadigde dissel werd vervangen door een nieuwe van bijna €300,- en deze werd door de verzekering betaald.
Het staafslotje is misschien niet meer in de handel. Mocht dat wel zo zijn dan kan ik hem aanbevelen. Hij kan onderweg blijven zitten en dat is tijdens parkeren wel zo prettig. En dus ook in de winterstalling.
Geplaatst door: ® Marieke3
, Datum:
12.08.2015 06:50
Jeetje, dat shockeert me wel enigszins. Onze stallinghouder zet de caravans ook altijd van te voren buiten. Ik vind het wel raar, wat moet die dief nou met een 16 jaar oude caravan (die van mij is trouwens 15) daar krijg je toch niks meer voor?
Geplaatst door: MAB
, Datum:
12.08.2015 07:40
Daphne, die tip stond in het rijtje van de ANWB, daar reageerde ik dus op.
, Datum:
12.08.2015 12:07
Oké MAB, zo had ik 'm niet geïnterpreteerd. Ik snap het wel als je voor een gezin moet inpakken heb je toch iets meer te doen. Maar wij doen dat vertrekken als je klaar bent al jaren (ook nog met de kinderen) en eigenlijk niet eens vanwege diefstal van je spullen, maar gewoon omdat het zo heerlijk relaxed is. Anders ben je toch de hele avond nog aan het malen over wat je nog moet doen of vergeten bent. Wat overigens niet nodig is, want we hebben een vaste vakantielijst, die we afvinken. En mochten we toch iets vergeten zijn, weg is pech, en kopen we dat onderweg of op bestemming wel.
Iedereen vroeg naar bed want je moet 's morgens vroeg op, dat kreeg ik er bij de kinderen niet in. Die waren veel te enthousiast en hyper om te gaan slapen. Wij trouwens ook. Dus hebben we het zo opgelost. Lekker op de camping de meegenomen chili con carne of goulash eten, spelletjes doen of een boek lezen en dan slapen. De kinderen hebben het daar nog steeds over, dat we dat zo relaxed aanpakten. En dat het ook nog eens goed uitkomt als anti-diefstal methode is mooi meegenomen ;) Het enige is dat het een extra overnachting kost, maar je krijgt zo ook een extra vakantiedag.
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
13.08.2015 13:00
Laatst bij toeval ontdekt dat het alarm van de auto in werking treedt als de electrakabel wordt afgekoppeld. Verder staat de caravan op slot en ingebouwd door auto's. En als klap op de vuurpijl ben ik ook nog eens verzekerd. Het dievengilde doet z'n best maar.
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
13.08.2015 14:21
Aan jasper. Ja hoor, daardoor kwam ik op het idee.
Geplaatst door: Blij
, Datum:
13.08.2015 17:00
dat ik dit topic heb gelezen,hoef meteen zo'n sleurhut niet meer,de stress begint al voor de vakantie.