alleenstaande ouder frankrijk zomer 2015 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jack
, Datum:
02.07.2015 23:19
In vind dat Dotan een beetje uit zijn nek kletst vanuit een bepaalde vooringenomenheid.
Topicstarter zou gewoon naar de campings moeten gaan die ze leuk vindt,punt uit.
Geplaatst door: trotse mama
, Datum:
29.07.2015 01:03
ik ben alleenstaande ouder met kind van 6, ik ga naar alle campings wat me leuk lijkt. mijn kind vermaakt zich prima, wel zit je veel alleen savonds, maar als ik nu thuis of op de camping alleen zit maakt me niet uit. ik kom puur voor ons geluk en plezier. zelf vrolijk blijven en iedereen gedag zeggen, helpt echt om vaker een praatje te maken. ik sta altijd tussen gezinnen in, mijn situatie is zoals het is en maak me er niet druk om, de meeste mensen zeggen wat knap dat je dat doet en durft..lief toch
Geplaatst door: Aramat
, Datum:
24.08.2015 16:29
Hallo, ik heb even mee gelezen hier op het forum. Naar mijn idee is de behoefte aan eenouderveldjes namelijk groter dan men denkt! Ik ben een paar keer (met zeer kleine kinderen) naar een 'normaal' veld geweest en dat viel me erg tegen.
Zoals hier al eerder is gezegd; het kan heel confronterend zijn als je ongewild alleen bent. Daarnaast kun je leuk contact hebben, maar alle avonden bij de buren gaan zitten is meestal niet de bedoeling. Deze mensen zijn (als het goed is) blij dat ze eindelijk eens tijd hebben voor elkaar.
Ik had wel redelijk contact met de buren, maar verder dan een praatje over het weer ging het eigenlijk niet.
Nu sinds 3 jaar op een eenouderveldje en ik vind het er heerlijk. Je hoeft er niets uit te leggen. Als je wilt, kun je je verhaal kwijt, maar het hoeft niet. Elke avond zit je met een grote (of kleine) groep bij elkaar en worden er aardig wat biertjes of flesjes wijn genuttigd. Je kunt ook geen alcohol drinken, er niet bij gaan zitten, of alleen met de buurman of buurvrouw gaan scrabbelen. Alles kan!
Op vakantie gaan doe je voor de kids, maar als je fulltime alleen voor je kind(eren) zorgt, is het een hele verademing om 's avonds heerlijk te gaan zitten lachen met gelijkgestemden! Nooit geweten dat dit zo bepalend zou zijn voor mij, maar sinds ik op de eenouderveldjes sta heb ik pas het gevoel; 'Hee, ik heb ook vakantie'.
En dáár gaat het om!
Geplaatst door: ® vlekkenbertje
, Datum:
24.08.2015 20:43
Ik neem aan dat je zelf ook al het een en ander hebt gezocht via Google, want er zijn best eenouder vakanties te vinden. Bijvoorbeeld Ouderalleen en Cirkel, zelf in het verleden ook ervaring mee opgedaan en dat was destijds prima bevallen.