alleenstaande ouder frankrijk zomer 2015 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® kiki
, Datum:
24.06.2015 20:09
Hi allen!
zijn er nog meer alleenstaande ouders die deze zomer door Frankrijk gaan touren?
Ik ga een week naar een alleenstaande oudercamping, maar ook een paar weken op de bonnefooi. Ik ben benieuwd naar welke campings andere alleenstaande ouders heen gaan.
K.
Geplaatst door: ® Marieke3
, Datum:
24.06.2015 20:32
Geplaatst door: ® Liane
, Datum:
25.06.2015 22:13
Hallo Kiki,
Ik ben alleenstaand ouder en ik ga twee weken naar Le Clot du Jay in Clamensane en twee weken naar La vallee heureuse in Orgon.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.06.2015 00:30
Aangezien er kennelijk niet zo veel reacties komen, toch maar even een vraag ter verheldering. Waarom zoek je op vakantie specifiek naar contact met andere alleenstaande ouders? Ik kom op campings(maar ook elders op vakantie) inderdaad onwaarschijnlijk weinig alleenstaande ouders met kinderen tegen.
Maar wat daarvan ook zij, juist op campings leg je makkelijk contacten met anderen, al is het maar doordat je naast elkaar af staat te wassen. En als jouw kind met andere kinderen speelt (dat gebeurt automatisch op campings), heb jij al snel ook contact met de ouders van die andere kinderen.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
26.06.2015 12:56
Wanneer je jezelf zou verplaatsen in de situatie van een 1 ouder zou je wss. zelf het antwoord al kunnen geven.
Want diegenen die in een 1 ouder situatie terecht zijn gekomen hebben doorgaans een hele vervelende periode achter zich gelaten.
En als je de draad wilt oppakken, en je gaat naar een gezellige happy familie camping zou het aanschouwen van deze happy familie's wel eens behoorlijk confronterend en pijnlijk kunnen zijn.
Iets met gedeelde smart is halve smart.
, Datum:
26.06.2015 15:05
Ik denk sowieso dat het maken van contact op een éénouder camping niet alleen makkelijker gaat, maar ook anders is. ik kan het niet goed uitleggen maar voel het verschil en daarmee de behoefte goed aan. Jammer dat er blijkbaar zo weinig zijn.
, Datum:
26.06.2015 15:09
, Datum:
26.06.2015 15:50
@.marike
Dat er weinig van deze campings zijn kan wel eens het resultaat zijn van de financiële situatie waarin deze ouders zitten.
Denk dat menig 1 oudergezin meer bezig is om de eindjes aan elkaar te knopen dan zich druk te maken over een vakantie.
, Datum:
26.06.2015 15:53
Moet Marieke zijn ipv. Marike , excuses.
Maar dat kun je helaas niet zien als je een post plaatst.
, Datum:
26.06.2015 16:02
Zou zomaar kunnen Jan v Z en dat maakt de doelgroep klein zodat het niet interessant is voor campingbazen.
, Datum:
26.06.2015 16:15
Wel jammer.
Als er een groep is die vakantie verdienen is het wel deze groep.
Geplaatst door: ® Remco
, Datum:
26.06.2015 16:19
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.06.2015 18:44
Ik snap heel goed dat je gelijkgestemden zoekt (ik weet even geen beter woord). Natuurlijk kun je prima contact maken met andere kampeerders als het stellen zijn. Zeker voor je kinderen zal dit helemaal niets uitmaken, de andere kinderen zijn leuk of stom en dan maken de ouders niet zo veel uit. Voor jezelf snap ik het best dat het meer een band schept met een andere alleenstaande ouder. Zonder meteen al je misere bloot te hoeven geven heb je toch al meteen een soort band. Maar ik kan je niet helpen helaas aan iemand.
Geplaatst door: ® diana8
, Datum:
27.06.2015 00:02
Echt even getwijfeld of ik ga reageren omdat de reden van de oproep niet in het berichtje staat. Ben nu voor je aan het invullen waarom je bewust andere allenstaanden zoekt. En kan dus helemaal fout zitten met je reden. Ben 11 jaar alleenstaand ouder en vanaf dag 1 naar iedere camping gegaan die mij leuk lijkt. Altijd leuke contacten gehad. Zie mezelf ook niet als alleenstaand ouder. Ben gewoon een happy single met hele fijne kinderen. Ook wel eens een reddende engel nodig gehad omdat ik acuut met 1 van de kinderen naar het ziekenhuis moest. Had ook kunnen gebeuren , wanneer ik een partner had gehad, die net die dag een fikse eind ging fietsen. Eerste jaar wel bewust gekozen voor een Nederlandse eigenaar. ( acute opname ziekenhuis bij dochter komt vaak voor en om dat in het Frans duidelijk te moeten maken, vond ik wel spannend) En het eerste jaar de kinderen iedere keer uit de zandbak getrokken om mee boodschappen te gaan doen. Tweede jaar toch echt anders opgelost. Zijn je kinderen nog te klein om mee te helpen met je kampeermiddel op te zetten, geloof me , binnen 5 minuten wordt er spontaan hulp aangeboden. En de eerste contacten zijn gelegd. Zit je reden hier niet tussen, je mag me altijd mailen. Mijn kinderen waren tussen de 4 en de 8.. Toen ze jonger waren ben ik in Nederland of Belgie op vakantie geweest.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.06.2015 00:14
@Diana: ik voelde me al bijna een lompe boer, maar dat bedoelde ik dus.
, Datum:
27.06.2015 07:23
Mn kinderen op kleuterleeftijd achterlaten bij een vreemde is iets dat ík nou weer niet zou durven. En dat zou voor mij ook de reden niet zijn om een camping voor alleenstaande ouders te zoeken. En met dat opzetten van het kampeermiddel komt het ook wel goed, ook als je niet alleenstaand bent. Bovendien zou ik zélf een kampeermiddel uitkiezen waar ik niemand anders bij nodig heb, wel zo prettig. Nee, het zou mij gaan om de contacten voor mezelf, als je net alleenstaand bent en nog onzeker in die rol is aanschuiven bij een stel niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Geplaatst door: marian
, Datum:
27.06.2015 09:18
Ik vraag me werkelijk af of er speciale campings zijn voor alleenstaande ouders. Soms in belgie wel dat bv 1 veld zo is ingericht, maar ik ken ze verder niet. Of dat een groep alleenstaande ouders via inschrijving met elkaar gaat, maar dan op een gewone camping.
Geplaatst door: Dotan
, Datum:
27.06.2015 09:30
Ik snap heel goed dat je graag naar een camping wilt voor alleenstaanden. Een probleem waar je voor komt te staan als je op een gezinscamping staat is het volgende. Contacten zullen vaak kort of niet gebeuren. Als bv alleenstaande moeder word je door de buurvrouw gezien als bedreiging voor de buurman. De buurman zal door de buurvrouw gewaarschuwd worden om niet teveel aandacht aan jou te besteden. Hetzelfde geldt ook andersom als het een leuke alleenstaande man is.
Nu zullen er reacties komen dat dat niet waar is, maar neem maar aan dat de contacten van een alleenstaande met andere stellen iets anders verlopen.
, Datum:
27.06.2015 10:40
@Marian, in Nederland zijn er meerdere, in Frankrijk zijn ze er voor zover ik kan nagaan niet.
@Dotan, ik denk dat je vaak gelijk hebt.
Geplaatst door: kiki
, Datum:
02.07.2015 22:16
dank allemaal voor jullie reacties, wat veel!
Ik ga al jaren alleen met mn zoontje op de bonnefooi naar campings all over Europe, onzettend leuk, heb inderdaad aanspraak, heel gezellig. Dus nee hoor het is dus niet omdat ik bang zou zijn dat ik geen aanspraak heb. Ik vind het juist heerlijk om rond te touren en mensen te ontmoeten, ook als ik niet alleenstaand geweest zou zijn zou ik dat doen.
Daarnaast vind ik het ook gezellig om 1-ouders te ontmoeten.
Dat doe ik dus 1 weekje op een camping speciaal voor alleenstaanden, maar ik ben ook benieuwd naar waar andere 1-ouders heen gaan, ook wel op de bonnefooi en welke campings dan.
K.