waterstand gardon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jacqueline
, Datum:
01.07.2014 19:11
Hoe is de waterstand in de Gardon , kun je er zwemmen ten hoogte van cp le castel rose en l'árche
Geplaatst door: jan
, Datum:
01.07.2014 20:08
Vorige week zo laag dat het bijna droog stond. Je kunt er zeker niet zwemmen.
Net pootje baden.
Geplaatst door: johan
, Datum:
01.07.2014 20:13
Bij Castel Rose is en dam in de rivier, waardoor er altijd water in de rivier staat, voldoende om een beetje te zwemmen. Bij L'Arche is het ieder jaar weer anders, maar daar zijn tussen de rotsen diepe plekken waar altijd water in staat, zodat je er kunt zwemmen, ook als er weinig water door de rivier stroomt.
, Datum:
01.07.2014 20:21
Wanneer wordt die dam daar gelegd dan?
Geplaatst door: Monique
, Datum:
01.07.2014 20:25
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar zou toch wel fijn zijn als je er kan zwemmen?
Geplaatst door: Jolanda
, Datum:
01.07.2014 20:59
ben ook benieuwd! Weet iemand iets over de waterstand thv camping Les Plans in Mialet?
, Datum:
01.07.2014 21:19
Er is 's zomers altijd weinig water bij camping Les Plans in de rivier. Een klein eindje stroomopwaards is een mooi stukje rivier met diverse diepe plekken in de rivier zodat je er kunt zwemmen. Ik verwacht dat dit ook dit jaar het gheval is.
, Datum:
01.07.2014 21:26
Dank je wel @Johan! Klinkt toch nog wel positief gelukkig, lopen we gewoon n stukje stroomopwaarts of duimen voor n hoosbui als we slapen :-)
Heb je misschien n tip voor n leuke plek aan de rivier in de buurt? Kunnen we wellicht n keer met de auto doen... Alvast bedankt!
, Datum:
01.07.2014 21:26
Geplaatst door: Johan
, Datum:
01.07.2014 21:38
Het is vanaf camping Les Plans een klein stukje lopen naar het deel van de rivier waar je kunt zwemmen. De foto's op de website van Les Plans zijn ook van dat deel. Zie ook de foto's van de camping die een klein stukje stroomopwaards aan de overkant van de rivier ligt.
http://www.campinglabergefleurie.com/riviere.php
, Datum:
01.07.2014 22:36
@Johan: ziet er goed uit, nogmaals bedankt!
, Datum:
02.07.2014 09:12
Zag net dat de cam pas elk jaar eind juni wordt aangelegd. Dan kan get dus kloppen dat er in muni nauwelijks water staat maar in het hoogseizoen een zwemgedeelte wordt gecreëerd.
Dat hoop ik dan maar voor jullie.
Geplaatst door: Paul
, Datum:
02.07.2014 10:03
Hallo, de dam is afgelopen maandag weer aangelegd bij l' Arche. Casel rosé doet hier niets aan. Er is behoorlijk wat zwemwater en een stroomversnelling voor de kids. Veel plezier voor iedereen die hier naar toe gaat
Geplaatst door: ro
, Datum:
02.07.2014 10:07
En hoe is nu dan de waterstand bij camping le Pradal?
Geplaatst door: hvdijk
, Datum:
02.07.2014 17:58
@Paul: dus bij Castel Rose nu geen dam. Van wie heb je vernomen dat Castel Rose geen dam gaat aanleggen? Of kan die er toch ook nog komen?
Geplaatst door: Paul
, Datum:
02.07.2014 18:37
Beste hvdijk, ik moet me toch wel heel sterk vergissen hoor, maar een dam bij Castel Rosé heb ik nog nooit gezien. Wat ik wel vaak zie is dat mensen van deze camping naar L' Arche lopen om daar op het strand te gaan zitten. De jeugd gaat daar van de rotsen springen. In ieder geval is er bij Arche een leuke dam gemaakt
Geplaatst door: Jacq
, Datum:
02.07.2014 18:42
Bij Castel Rose ter hoogte van de receptie is een dam (hele grote rand met grote keien,wel zo breed dat je er met je stoel op kan gaan zitten. Een opening waar het water door stroomt. Achter de dam richting Anduze is het erg ondiep.
Geplaatst door: hvdijk
, Datum:
03.07.2014 20:42
@Paul: volgens diverse meningen, foto's en deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=I1fsvRtkIfs
is bij ons de indruk gewekt dat bij de camping een dam wordt aangelegd. Weet jij zeker dat er geen dam wordt aangebracht??
Geplaatst door: Cora
, Datum:
03.07.2014 21:49
In Juni wordt als eerste een dam aangelegd bij Castel Rose als dat klaar is beginnen ze bij de L Arche. Voor allebei de campings voldoende zwemwater.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
03.07.2014 21:52
Vorig jaar half juni waren wij op Castel Rose en daar was een dam aangelegd. Het was net genoeg om er te kunnen zwemmen, dus net onder je middel ongeveer.