koelboxstandaard (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Anita.M
, Datum:
19.01.2014 12:16
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
19.01.2014 12:20
Wij hebben de koelbox op een standaard staan. Vinden het idd een wat gammel ding, maar met de koelbox erop gaat het beter.
Onder het standaardje hebben we dan plek voor een aantal flessen water.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
19.01.2014 12:23
Geplaatst door: ® Anita.M
, Datum:
19.01.2014 12:23
Dat vind ik idd ook handig, dat je er nog spullen onder kunt leggen.
Ik zal al te denken of mijn man niet iets zelf kon maken van hout oid.........maar of ik hem daar blij mee maak? ;-)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
19.01.2014 12:54
Even googelen op opklapbaar opstapje (evt caravan) bij afbeeldingen
Kunnen gewicht hebben en je kunt er iets onder leggen
Geplaatst door: Sammy
, Datum:
19.01.2014 13:21
Wij hebben ook slechte ervaring met de koelbox standaard.
Wij gebruiken nu een stevig omgekeerd krat ( geen klapkrat ) waar de koelbox opstaat. Onderweg staat het krat in de auto volgestopt met spullen!
Geplaatst door: Berrie
, Datum:
19.01.2014 13:24
Gewoon een plaatje MDF daar 4 verstelbare pootjes op bevestigen en je koelbox staat en van de grond en altijd waterpas.
Gaat ook makkelijk onder de koelbox in de kofferbak alleen de pootjes eruit schroeven en klaar is kees.Onder het plankje nog ruimte voor flessen of pakken
Geplaatst door: Carolien@1
, Datum:
19.01.2014 14:54
Anita wij hadden ook zo'n standaard en vonden het ook niks. Wij hadden een tafeltje van Obelink en daar heeft mijn man van berkentriplex een groter blad op gezet zodat we een wat groter tafeltje hadden wat er ook wat gezelliger uitzag. Nu gebruiken we dit tafeltje om de koelbox op te zetten. Wij zetten hem in de comfortluifel naast de ingang van de basistent. Ideaal en genoeg ruimte om bv. nog een waterkoker o.i.d op te ztten!
http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/campingtafels/bo-camp-klaptafel-alu-56-x-34-cm.html
, Datum:
19.01.2014 14:55
Eigenlijk een beetje hetzelfde idee als van Berrie!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.01.2014 17:31
Men neme: een vierkante houten balk van pakweg 1 meter lang en ongeveer 6 x 6 cm. dik. Laat de balk doormidden zagen (heb je normaal gesproken 2 x 50 cm. lengte. Even diepte koelbox opmeten (van voor naar achter; niet met je hoofd erin).
Daarna onderkant koelbox opmeten waar dus de pootjes (rondjes) zitten. Goed meten! Daarna boor je aan één lange zijde van elke balk (dus niet rondom) twee gaatjes van ongeveer 3 cm. diep, met de doorsnede van de onderzijde van de koelboxpootjes. De tussenruimte van die rondjes moet gelijk zijn aan de tussenruimte van de koelboxpootjes en dan even passen! Daarna de beide balkjes netjes schuren (zeker de hoekjes) en dan paar maal lakken. Klaar! Balkjes op de grond; koelkast met de pootjes in de gaten laten zakken. Koelbox staat van de grond af en wordt niet nat als er water staat. Mocht de koelbox niet waterpas staan dan even een stukje hout of steentje onder één van de latten.
Wij gebruiken deze balkjes al jaren en het werkt prima; nemen heel weinig ruimte in de auto in. Jawel, je moet even bukken wannee je iets uit de koelbox wilt halen, maar goed voor de lichaamsbeweging en je hebt toch vakantie!
Zo'n zelfde set balkjes (andere maten) hebben we ook onder de pootjes van het instaptrapje voor de caravan; kun je dat gemakkelijk waterpas zetten en de pootjes zaken niet weg in nat gras of droog zand.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
19.01.2014 20:12
zolang je nog geen hernia hebt.. waarom zou je je koelbox dan ergens op zetten??
Bij ons staat ie dus gewoon op de grond Anita. Wel in de tent, dus op grondzeil. Maar zag afgelopen jaar dat mensen m buiten hadden staan (dezelfde; een mobicool) met de eettafel er over heen.. en daar stond ie volgens hen ook goed toen het heeeel hard ging regenen...
Geplaatst door: ® Noa
, Datum:
19.01.2014 22:20
Bij ons staat ie op de grond. Wel in de tent, in een hoekje en op het grondzeil dus. Nog nooit problemen mee gehad. Een standaard hebben wij geen ervaring mee. Maar het lijkt mij nu echt zo'n ding dat je weer extra moet meenemen en dat uiteindelijk heel weinig toevoegt of toch niet lekker werkt.
Geplaatst door: Anita
, Datum:
19.01.2014 22:30
Wij willen als afsluiting vd vakantie graag nog 3 of 4 dagen naar 1 camping. Wij hebben een Karsten tent en dachten om alleen de basis op te zetten met 1 luifel. Dus geen grondzeil. Dus toen dacht ik, stel het gaat regenen dan staat de koelbox iig niet op een drassig ondergrond.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.01.2014 23:11
Vandaar die twee balkjes, dan staat-ie net wat hoger.
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
19.01.2014 23:18
Waarom zou je een koelbox op een standaard zetten.
Kan alleen maar omvallen.....
Enne je moet weer iets extra's meeslepen.
Geplaatst door: connie
, Datum:
19.01.2014 23:26
Gewoon in de tent op de grond al jaaaaaren
, Datum:
20.01.2014 08:49
Anita, dat hebben wij ook wel eens gedaan en er gewoon een vuilniszak onder gelegd. Maar die houten balkjes van digi-oma is ook een goed idee.
En waarom je de koelbox ergens op zou zetten? Nou omdat het fijn is om niet steeds te hoeven bukken als je iets uit de koelbox pakt! Ook als je geen hernia hebt! En er past nog iets onder!
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
20.01.2014 09:52
Grappig, daar heb ik nou nog nooit over nagedacht. Wist ook niet dat er mensen waren die dat ding op een verhoging zetten. Hij staat bij ons dus op de grond onder de luifel(die dicht is aan de zijkanten) en bij harde regen doen we m naar binnen op het grondzeil. Maar dat is pas 1 keer nodig geweest:-)
Geplaatst door: SandraB
, Datum:
20.01.2014 10:03
Ook wij hebben de koelbox op een standaard. Niet zozeer om geen hernia op te lopen als wel om extra opbergruimte onder het ding te creeren. Voor bijvoorbeeld de toilettassen :-). Nee hoor, onze pannen en bestek staan eronder. En dat je niet hoeft te bukken is mooi meegenomen.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
20.01.2014 10:46
oh wij laten onze kinderen de spullen uit de koelbox pakken, die hoeven nog niet te bukken nl ;-)