wie heeft ervaring met miniwasmachine twin tub? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: A. Lien
, Datum:
29.06.2012 10:04
Ik overweeg de aanschaf van een twin tub miniwasmachine. Mijn zoontje is nl. nog niet helemaal zindelijk. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Vooral de degelijkheid en de werking van de centrifuge ben ik benieuwd naar.
AUB geen goedbedoelde raad/opmerkingen over het wel of niet meenemen van dit soort dingen. Dat moet tenslotte ieder voor zich weten! Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het apparaat.
Geplaatst door: ® Herma
, Datum:
29.06.2012 13:20
Wij hebben er ooit een gehad. Het leek ons ideaal maar vonden het in werkelijkheid tegenvallen. Met name het gesleep met emmers water: eerst voor het wassen en daarna voor het spoelen daarna het vuile water weer afvoeren. Of je nu met de hand wast of met deze miniwasser het wasresultaat is het zelfde.
Het is net zo handig en zeker sneller om even een handsopje te maken.
, Datum:
29.06.2012 13:45
Ik ben vooral benieuwd hoe de centrifuge werkt. Want vooral het uitwringen vind ik het lastigste karweitje. Het sjouwen met emmers water doet mijn man. Afvoer hebben we op de plek zelf.
Ik had er eentje van marktplaats gekocht, maar daar deed de centrifuge het niet meer van. Weet iemand of dit vaker gebeurt?
Geplaatst door: Noa
, Datum:
29.06.2012 14:17
Ik heb wel eens gehoord dat iemand een afgesloten sla centrifuge voor het wringen van de was gebruikte. Gewoon heel hard rond slingeren
Geplaatst door: claudia
, Datum:
29.06.2012 14:25
heb helemaal geen ervaring maar de wasemmer van de tupper ware schijnt ideaal te zijn
, Datum:
29.06.2012 14:54
Ik praat over een ouder type maar met de hand wringen had beter resultaat dan de machine. Ook mijn man sleepte water maar na een 2 vakanties had hij het wel bekeken.
, Datum:
29.06.2012 15:43
slacentrifuge hebben we, werkt voor sokken mmisschien prima, maar zeker niet voor een kledingstuk ;)
Tupperware emmer hebben we ook, maar merk dat als de kleding beweegt het beter schoon wordt. Wil niet telkens die emmer achter in de auto meeslepen.
op youtube een filmpje gezien en dat ziet er goed uit. Ik vergelijk het niet met een gewone wasmachine, maar hoop dat het wasgoed er niet kletsnat uitkomt?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
29.06.2012 16:32
ik haal wel water, het lastige karwei - uitwringen- zou ik aan mijn man overlaten ;-)
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
29.06.2012 17:03
Ik zou ook even nagaan hoeveel lawaai dat ding maakt. Ooit in Kroatie op een camping gestaan waar de buren om de dag zo'n wasmachientje aanzetten om 7 uur 's morgens,zowat pal naast het tentje van onze kinderen.Die waren daar niet blij mee.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
29.06.2012 18:19
Nederlandse buurvrouw op camping in Pont d'Ain vond het achteraf een kl..eding. Inderdaad bezig met ettelijke emmers schoon en vuil water, vond het zelf een rotgeluid (ook 's middags) en achteraf kon er eigenlijk bar weinig kleding in. Echt schoon en tamelijk droog kwam de was er niet uit; maar daar heb je misschien zon en wind voor als het meezit. Na de vakantie zou ze dit machientje op Marktplaats zetten.
Zelf hebben we een zuurkoolvat/kanovat (werk als een Tupperware-emmer, maar net even steviger dicht te draaien) en die gaat bij uitstapjes mee in de kofferbak ;-))
, Datum:
29.06.2012 19:19
@digi-oma idd de was komt er fris uit maar niet schoner dan na een handwas.
Wanneer je even binnen het forum zoekt kom je div. topics hierover tegen.
Geplaatst door: ® marie
, Datum:
29.06.2012 19:20
A.Lien, is het alleen voor pyamaatjes, of voor het hele beddegoed?
In het laatste geval zou ik veel liever op een camping met een wasmachine en een droger staan.
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, want ik ben echt een wasmuts op vakantie, vind het heerlijk om daarmee te tutten.
Maar ik ben toch afgehaakt op het gesjouw, dat word je echt zat.
Ga voor klein spul, -shirts enzo, veel liever in het sanitairgebouw staan, met mn emmer in de wasbak.
Hoe oud is je kind, is een broekluier niks?
Geplaatst door: MAB
, Datum:
29.06.2012 20:46
Mijn reactie valt misschien nog net niet onder de reacties die je wilt vermijden, daarom geef ik hem. Onze oudste is bijna 4. Overdag is hij behoorlijk zindelijk, 's nachts nog niet. Dus 's nachts heeft hij nog gewoon een luier om en overdag niet. Een enkele keer heeft hij een ongelukje (soms een paar keer op een dag) maar dat is dus alleen maar plas en nooit ontlasting. Als het bij jullie ook zo is, kun je zijn kleding dan niet, wanneer die nog nat is van de plas gewoon goed uitspoelen?
Verder zijn wij van plan om hem tijdens de vakantie gewoon heel veel alleen zijn zwembroek te laten dragen. Dat spoel je helemaal snel uit.
Als het wel om 's nachts gaat en je zoontje al wat ouder is dan is een luier 's nachts geen goed idee meer denk ik.
Volgesn het consultatiebureau (voor wat het waard is) is het zoals het bij ons zoontje gaat heel normaal.
Geplaatst door: els
, Datum:
29.06.2012 21:19
Heel normaal hoor dat kinderen tot 5-6 jaar soms s'nachts nog niet zindelijk zijn. gaat gewoon over. Luier aan en klaar voor de nacht.
Geplaatst door: Elma
, Datum:
29.06.2012 22:20
De centrifuge werkt voor geen meter.Waarom denk je dat een wasmachine zo zwaar is?Die is verzwaard met beton om hem op de grond te houden als de wasmachine gaat centrifugeren.
Hoe denk je dat zón licht bakkie centrifugeerd?Als de je slabak flink laat ronddraaien en je laat hem dan los vliegt die alle kanten op.
Geplaatst door: claudia
, Datum:
29.06.2012 22:43
toen mijn zoontjes nog klein waren hadden ze overdag een speciale luier om, zwemluiers en tussendoor anderen, eenmaal bezig met zindelijk worden een paar zwembroekjes kopen en dan laat ze maar wandelen, en voelen dat alles net word haha, bij ons werkte dat prima. nachts een dikke luier om en klaar. nooit problemen mee gehad en 1 keer een wasmachine gedraaid op de camping. dat kan toch ook.?? verbaas me dat er mensen het leuk vinden om te gaan wassen/ tutten op vakantie. ik was echt bijna niks haha heb vakantie !!
oja was mezelf wel natuurlijk !!
Geplaatst door: J
, Datum:
30.06.2012 07:44
Waarom niet gewoon gebruik maken van de wasmachine op de camping?
Op de meeste campings kun je hier toch wel gebruik van maken. Lijkt me ook een heel stuk makkelijker.
, Datum:
30.06.2012 12:39
Het gaat vooral om de broeken/onderbroeken van mijn zoontje. Hij is 7,5 maar door een beperking loopt hij wat achter in zijn ontwikkeling. Luiers wil hij overdag niet meer aan, 's nachts gelukkig wel. De hele dag in een zwembroek rondlopen vind ik geen optie, we gaan graag wat wandelen o.i.d. en dat doe je gewoon niet in je zwembroek.
het is uiteraard niet de bedoeling om om 7u 's morgens al te gaan staan wassen, dan slapen wij nog. Als ik tenminste geen buren heb die ons wakker maken ;)
Maar goed, nu ben ik dus toch aan het verdedigen waarom ik het apparaat wil meenemen, dat was dus NIET mijn bedoeling.
Ik had gehoopt op een actief forum met kampeerders zoals hier mensen te vinden die het apparaat kenden. En dan zowel positief als negatief. Gelukkig staan er wel een paar bruikbare reacties tussen. Dus als er nog meer mensen zijn die het apparaat kennen en daar een mening over hebben, graag...!
Alternatieven kan ik ook wel zelf bedenken, maar dit leek mij handiger.
Geplaatst door: colinda
, Datum:
30.06.2012 16:40
Ik heb er een gehad, en vond het tegenvallen. De was kwam er nog behoorlijk nat uit. En schoon werd het er ook niet van, wel was de was wat opgefrist.
Na een vakantie was hij kapot, maar had hem wel tweedehands gekocht,dus heeft er in ieder geval iemand langer plezier van gehad. Ik vond het inderdaad een hoop gesjouw met emmers, had er meer van verwacht.
, Datum:
02.07.2012 22:18
Nog meer mensen met ervaring?