Auto onderdelen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Dennis
, Datum:
11.06.2012 23:05
Ik ben op zoek naar poi's voor mijn navigatiesysteem van auto onderdelen zaken/winkels in Frankrijk.
Dus hoe heten auto onderdelen winkels b.v zo iets als brezan in het Frans?
Ik doe het onderhoud aan mijn auto volledig zelf, daarom zoek ik dus auto onderdelen winkels in Frankrijk, voor het geval ik iets nodig ben wat ik zelf op kan lossen zonder de ANWB er gelijk bij te moeten betrekken, je weet maar nooit.
Uiteraard moet dan de auto eventueel nog rijden, want ik zou de onderdelen wel op moeten halen.
Wie weet daar de franse vertaling van, de poi's kan ik dan wel elders op het net vinden,hoop ik.
Geplaatst door: robertville
, Datum:
11.06.2012 23:21
in de google ; auto pièces ?of bedoelt u p-o-i is dat een technische afkorting?? is niet mijn metier pardon
Geplaatst door: lisa
, Datum:
11.06.2012 23:33
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
11.06.2012 23:53
Auto-onderdelen en de normale reparatie's zijn in Frankrijk beslist niet duurder dan in Nederland.
In al die jaren diverse grote en minder grote reparatie's gehad en die waren altijd stukken goedkoper dan waarvoor mijn vaste officiële Opeldealer dat zou kunnen (en dat zijn z'n eigen woorden). Dat gaat van waterpomp in het weekend in Normandië tot tot remklauwen in de Pyreneeën en een nieuwe 13 polige stekker ook in Normandië, die notabene verkeerd was gemonteerd in Nederland enz. Officiële GM onderdelen werden geleverd.
Overigens wilde ik vorig jaar zelf een storing (motoruitval)laten verhelpen door een Opelgarage in de Pyreneën; mijn Franse campingbaas heeft voor me gebeld... Tarbes drie weken wachttijd; Pau twee weken wachttijd (vakantiedrukte etc.) Toch maar de ANWB gebeld... binnen 20 minuten takelwagen voor de deur, naar Tarbes gebracht, de volgende ochtend klaar en met vrienden de auto opgehaald. Hoe dat kan... kennelijk afspraken met de ANWB dat die klanten voorrang hebben. Takelwagen etc. door de ANWB betaald. Op elk industrieterrein bij een middelgrote plaats vind je diverse (merk)garages en zaken voor auto-onderdelen. Specifieke onderdelen moeten soms worden besteld, maar dat is in Nederland ook. Misschien handig om een zakwoordenboekje mee te nemen met diverse uitdrukkingen betreffende auto's, mankementen en onderdelen in Nederlands/Frans.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
12.06.2012 07:29
Geplaatst door: hans
, Datum:
12.06.2012 09:25
Ff googlen op equipement automobile
Geplaatst door: ® Dennis
, Datum:
12.06.2012 11:39
Dank je wel Car2, dat is nou precies wat ik bedoelde.
Volgensmij, weet het bijna wel zeker, kun je daar alles kopen aan onderdelen op autogebied.
Is ook leuk om zo even naar binnen te stappen om te kijken wat ze daar zoal hebben.
Op de website van Norauto, kun je namelijk een poi bestand downloaden en in de tomtom zetten met daarin alle Norauto winkels in Frankrijk, dus dan kun je er misschien mocht het nodig zijn,onderweg ook nog wat mee.
Mochten er nog meer van dit soort winkels zijn houd ik me aanbevolen.
Ik had namelijk zelf ook al wel gekeken op google, maar ik kon de vertaling er niet van vinden, als je dat weet is het een kwestie van verder zoeken op google, maar dat hoefde in dit geval niet want Car2 had al een link geplaatst, en dan vind je het wel.
http://centres.norauto.fr/fr/provence-alpes-cote-d-azur/var
Links onder op de site staat dat je het bestand kunt downloaden en in je tomtom kunt plaatsen voor alle winkels.
Bedankt alvast voor de info.
Geplaatst door: Stori
, Datum:
12.06.2012 12:32
De meeste gekende grootwarenhuizen hebben aparte winkels voor auto-onderdelen zoals bv Leclerc
http://www.e-leclerc.com/univers+auto+concept
Voordeel is dat ze rond de grote steden liggen en vaak niet ver van de snelweg, mocht je onderweg al pech hebben (wat ik niet hoop natuurlijk)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
12.06.2012 14:28
Geplaatst door: ® Denni
, Datum:
12.06.2012 22:18
Wat jullie me nu al aan informatie hebben gegeven is heel veel.
Mag ik wel 2 maanden op vakantie,we gaan naar camping verdon parc in gréoux-les bains.
Heel erg bedankt daar voor en de moeite.
Mocht ik het eens nodig hebben,niet te hopen maar je weet maar nooit, maar ook altijd leuk om eens rond te neuzen.
maar ik weet nu ook hoe ik dat moet zoeken, aan de hand van de tip van Car2, daar waar ik volgend jaar heen zou gaan, maar dat weet ik nu nog niet.
Erg mooi, heb al heel veel!
Nogmaals bedankt.
Geplaatst door: Lotte
, Datum:
12.06.2012 22:45
In Manosque (vlak bij Greoux les Bains) zit een Norauto-filiaal en een Euromaster. Enkele jaren geleden hebben wij ook gekampeerd op Verdon Parc en een uitlaat moeten laten bestellen en laten monteren bij Norauto Manosque. Prima service en absoluut niet duurder dan in Nederland. Volgens mij was het zelfs nog goedkoper dan in Nederland. Bediende in de winkel was zeer verbaasd dat we een nieuwe uitlaat wilden, de onze was alleen maar gescheurd; kon je nog gemakkelijk mee naar huis zei hij. hahaha.
Fijne vakantie alvast!