Vissen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Ina2
, Datum:
25.04.2012 12:39
Als je rondtrekkend door Frankrijk regelmatig je hengeltje uit wilt gooien (in de rivier/meer)is er dan een visvergunning die
voor heel Frankrijk geldt, of moet je bij ieder Departement opnieuw een vergunning kopen??? Wie helpt???
Geplaatst door: tentkampeerster
, Datum:
25.04.2012 17:19
Je kan zoeken op google, permis de peche en france.
Er is wel een site met informatie. Succes
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
25.04.2012 21:45
Geplaatst door: ® emboca
, Datum:
25.04.2012 21:45
Helaas is dat in frankrijk totaal anders voor elk watertje heb je meestal een apparte vergunning nodig en schrik niet van de prijs meestal van af 20 euro. Geen landelijke vergunning dus en ook geen department vergunning ja wat dat betreft zijn we heel erg verwend in nederland
Geplaatst door: tentkampeerder
, Datum:
26.04.2012 08:45
Ina, wat je nodig hebt is een carte vacances : http://www.cartedepeche.fr/ChoixAssociation/3/12-liste-des-cartes.htm
Deze vergunning kost 30 euro en is een week geldig in alle departementen van Frankrijk. Ga je langer dan 2 weken dan kan je overwegen omn een carte annuelle te kopen, die kost je 66 euro.
De vergunning is doorgaans te koop bij het touristenbureau, plaatselijke bar tabac of de librairie.
Voor sommige rivieren, gedeeltes van rivieren en/of specifiek karperwater heb je een aparte vergunning nodig. Dat staat altijd aangegeven op borden langs de oever. Staan die borden er niet dan kan je er met je carte vacances gaan vissen.
In de meeste rivieren zoals, Ardeche, Tarn, Ceze, Aveyron, Drome, Verdon, Gardon, Dourbie, Herault en nog veel meer kan je heerlijk vissen. Forel valt vaak tegen maar het wemelt er doorgaans van de kopvoorn en barbeel.
Elk jaar in juni vis ik op kopvoorn en barbeel in de Tarn. Het is er dan nog heerlijk rustig en ik vang me echt klem aan prachtige grote kopvoorns en barbelen.
Voor mij is Frankrijk een vissersparadijs.
Geplaatst door: ® Ina2
, Datum:
26.04.2012 09:44
Dank je wel tentkampeerder carte vacances was ik nog niet tegengekomen, denk dat het een prima oplossing is voor mijn zoon.
De geluksvogel kan deze zomer 5 weken rondtrekken in Frankrijk met zijn gezinnetje. Toen hij nog met ons (zijn ouders) meeging
heeft hij vele jaren in de Tarn gevist. Onze Franse medekampeerders boden grof geld voor de door hem gevangen"Truite"
vanaf de camping. Maar nee......hij zette ze netjes terug. Ga de tips aan hem doorgeven. En iedereen bedankt voor het meedenken.