hondencampings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: neenk
, Datum:
12.02.2012 11:23
het is een leuke bezigheid: het zoeken naar leuke hondencampings, tips zijn natuurlijk nog steeds van harte welkom
Geplaatst door: loes
, Datum:
14.02.2012 14:46
Hallo Neenk,
wij hebben 2x met onze Golden Retriever op camping les gorges de l'oignon gestaan in Matafelon, de hond kan hier heerlijk in het meer zwemmen en spelen op het grote grasveld wat ervoor ligt, ook kun je een heerlijke wandeling rond het meer maken met je hond, de eigenaars zijn heel vriendelijk en toen wij een dierenarts nodig hadden hebben zij er alles aan gedaan om de juiste medicijnen te krijgen. Ook een leuke camping voor je hond is camping les loges in Nonette, deze ligt langs een rivier waar hij heerlijk kan zwemmen, dan moet je natuurlijk wel een zwemhond hebben :-) wij zijn wel campinggasten die alleen in het voor en najaar camperen, ik weet natuurlijk niet hoe het in het hoogseizoen is. veel succes met je website
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
14.02.2012 15:30
Een camping die uitemate geschikt is voor hondenliefhebbers is camping La Nautique in Narbonne
op de camping dienen honden aangelijnd te zijn maar rond de camping is een ideaal terein. Men kan er uren met zijn hond wandelen door een ruig gebied. ook het strand van het meer is overal vrij toegankelijk
Geplaatst door: ® Phoenix
, Datum:
14.02.2012 15:58
Misschien ook handig om de tarieven voor honden op te nemen in je website want woekerprijzen komen steeds meer voor. Niet de auto maar de hond is op veel (NL)campings de nieuwe melkkoe aan het worden.
Geplaatst door: Anky
, Datum:
15.02.2012 11:28
Ook wij hebben altijd een hond mee en inderdaad zoals Wim al meldt Le Nautique in Narbonne is super met honden. Verder vonden wij Le CUrtelet in Lepin-le-Lac (Savoie) een fijne camping voor de hond. Elke middag na 5 uur konden alle eigenaren met hun hond het meer in. Een belevenis.
, Datum:
19.02.2012 14:58
@Phoenix,
Ik vermeld het met een icoontje als de hond(en) gratis is. wat betreft de woekerprijzen, is er niks anders op te bedenken, als je het er voor over hebt betaal je het en anders ga je toch gewoon niet naar deze camping, schijnbaar ben je daar dan ook niet welkom met je hond, het is niet erg "baas" vriendelijk lijkt me. Maar uiteindelijk ligt toch de keus bij je zelf, meestal hebben deze campings ook niks wat de moeite waard is voor de honden en komen ze niet op mijn website voor, en als ze er wel bij staan, dan mag je natuurlijk altijd bij de meningen toevoegen dat de bewuste camping de hond als melkkoe zien...
, Datum:
19.02.2012 15:04
Iedereen weer heel erg bedankt voor al die leuke reacties en tips, ik sta nog steeds open voor nog meer tips, ook over leuke hondencampings in de rest van Europa!
Ook wil ik iedereen uitnodigen om meningen over campijngs te plaatsen op mijn website en deel te nemen aan het forum!
Groeten van Neenk!
Geplaatst door: ® Phoenix
, Datum:
19.02.2012 17:52
@Neenk,
Vreemde dan wel zeer rare reactie van jou naar aanleiding van mijn posting. Ik wilde alleen maar een suggestie doen om jouw website evt te "verrijken" met info over de tarieven die sommige, veelal NL campings in Fr, hanteren.
Jij vraagt zelf: ook zal ik het leuk vinden, wanneer je nog tips over hondencampings of aan het met de hond kamperen gerelateerde onderwerpen hebt, deze van je te ontvangen.
Deze tip van mij is er zo één, maar ik begrijp nu dat je alleen positieve tips wilt vermelden. Wel vermelden wanneer hond gratis is maar niet wanneer woekerprijzen worden gevraagd??? Tja....
Ook goed hoor maar vraag er dan niet naar en verder wens ik je veel plezier met je website en sorry dat ik gereageerd heb.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
19.02.2012 18:00
Zal wel aan mij liggen maar ik zie niets negatiefs in het antwoord van Neenk.
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
20.02.2012 09:13
Ligt niet aan jou Dik Trom!
Geplaatst door: Noedi
, Datum:
20.02.2012 09:55
Ik ben Noedi:
http://www.hondenpage.com/foto/collect/720.jpg
ik loop graag los op de camping.
Maar mag ik wel op die speciale hondencampings komen in mijn blootje ?
Of zijn er ook speciale honden-naturistencampings, waar hondjes lekker los kunnen rondneuzen???
Geplaatst door: Baasje
, Datum:
20.02.2012 10:00
@Noedi , alleen maar rondneuzen ?
Anders is misschien een swingercamping wel geschikt ?
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
20.02.2012 11:27
Dan adviseer ik Noedie minimaal een factor 40 te smeren en een shirtje aan te doen in de zon.
Geplaatst door: Phoenix
, Datum:
20.02.2012 14:54
Mijn vorige posting kwam misschien wat onduidelijk over, maar wat ik wilde zeggen was dat het misschien handig is om in een apart item te vermelden bij welke campings er "woekerprijzen" voor je hond gehanteerd worden.
Net als bij www.camping-frankrijk.nl waar je je mening kunt geven over b.v. sanitair.
Ik verzeker je dat die campings het beslist niet leuk vinden als dat als hondonvriendelijk vermeld wordt.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
20.02.2012 15:46
Een campingeigenaar die liever geen honden op zijn of haar terrein wil zal een extreem hoge prijs vragen. En dat is dus geen leuke hondencamping en heeft het dus ook geen zin om dat te vermelden als zijnde leuke hondencamping.
Geplaatst door: Phoenix
, Datum:
20.02.2012 16:46
@Dik Trom,
Die campingeigenaar die liever geen honden op de camping wil moet dat gewoon vermelden op z'n website en niet toch nog proberen een graantje mee te pikken.
Ik heb het idee dat veel SVR campings van NL eigenaars zich daar aan bezondigen, ze zijn gebonden aan de geldende SVR tarieven maar kunnen dat omzeilen door hoge prijzen te vragen voor honden en/of electra.
Nee, natuurlijk heeft dat geen zin om te vermelden als zijnde een leuke hondencamping, in tegendeel, vermelden als zijnde een hondonvriendelijke camping!
, Datum:
20.02.2012 22:03
@Noedi
Hallo
Uit de foto kan ik concluderen dat je een Chinese Gekuifde Naakthond bent, familie van de Peruaanse Naakthond, Mexicaanse Naakthond, Afrikaanse Naakthond , Thaise Naakthond en de Amerikaanse Haarloze Terriër. Kenmerk van dit ras is dat ze het snel koud heeft en dat dat naaktlopen eigenlijk niks voor hen is. Dus in principe is het verstandiger om met dit ras naar een TEXTIEL-camping te gaan. Mocht je toch perse naar een naakt camping willen zoek dan op Google bij http://www.leuke-naturistische-hondencampinge.nl Je weet dat je in de meeste franse zwembaden wel een badmuts op moet?
Verder ben je altijd (gekleed)welkom om een blik te werpen op http://www.leuke-hondencampings.nl
, Datum:
02.03.2012 23:45
ik heb weer veel campings om met je hond naar toe te gaan gevonden in Europa. ideeën zijn natuurlijk altijd welkom!